20

اقدامات اخیر آشوبگران برای تحقق سناریوی ایجاد ناامنی در ایران است

  • کد خبر : 11698
  • 01 مهر 1401 - 13:59
اقدامات اخیر آشوبگران برای تحقق سناریوی ایجاد ناامنی در ایران است
امام جمعه شهرستان کوار بیان کرد: اقدامات آشوبگران طی چند روز اخیر همچون خسارت به اموال عمومی، حمله به مساجد و موکب های حسینی، تخریب آمبولانس ها، آتش زدن پرچم ایران، تعرض به ماموران انتظامی، تعرض به زنان محجبه و نمادها و شعائر دینی، تخریب بانک ها و ادارات، حمله به خودروهای شخصی و… برای تحقق سناریوی ایجاد ناامنی در ایران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، حجت الاسلام گشول در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان کوار ضمن تسلیت ایام دهه آخر ماه صفر، رحلت رسول اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس درخصوص اهمیت حضور در مجمع‌عمومی سازمان ملل متحد، گفت: پیشینه برگزاری مجمع‌عمومی سازمان ملل متحد به ۷۱ سال پیش و دهم ژانویه ۱۹۴۶ برمی‌گردد. از ابتدای شکل‌گیری مجمع‌عمومی سازمان ملل متحد بنا بود مجمع محلی برای صدور بیانیه‌ها و برگزاری بحث‌های جدی بر سر موضوعات جهانی از جمله فقر و توسعه تا صلح و امنیت باشد.

وی افزود: در یک بازه زمانی کوتاه، آقای رئیسی می‌تواند تعداد زیادی از دیدارهای دوجانبه و چندجانبه با رؤسای جمهور سایر کشورها داشته باشد؛ اگر به‌صورت عادی این اتفاق بخواهد بیفتد شاید به بیش از چند ماه زمان نیاز باشد. از این‌جهت باتوجه‌ به اینکه غالب رهبران کشورهای مختلف دنیا در اجلاس سالانه سازمان ملل حضور دارند این فرصت وجود دارد تا در یک بازه زمانی چندروزه گام‌های خیلی جدی در عرصه دیپلماسی برداشته شود.

امام جمعه شهرستان کوار بیان کرد: نیویورک همچنین یکی از فرصت‌های رسانه‌ای مهم در دنیا محسوب می‌شود. مصاحبه با رسانه‌های مختلف و مشهور دنیا و انعکاس نظرات برحق ایران انقلابی از لسان نماینده مردم ایران، آن هم در شرایط جنگ ترکیبی رسانه‌ای دشمن، یک فرصت مناسب محسوب می‌شود.

فرصت‌های عضویت ایران در پیمان شانگ‌های

حجت الاسلام گشول با بیان اینکه اکنون که شرایط جهانی تغییر یافته و روسیه و چین به‌عنوان قدرت‌های اصلی سازمان شانگهای با آمریکا و اروپا و حتی رژیم صهیونیستی سرشاخ شده‌اند، عنوان کرد: برای اتحاد گسترده با متحدانشان در منطقه، ایران را به اردوگاه خود ملحق کرده‌اند تا وزن خود را در برابر غربی‌ها بالا ببرند. زیرا ایران به‌دلیل برخورداری از ذخایر عظیم انرژی و موقعیت ژئوپلیتیکی و نفوذ منطقه‌ای بالایی که دارد می‌تواند برای سازمان شانگهای مؤثر باشد و با قابلیت‌های خود در عرصه تجاری و ترانزیتی بخشی از مشکلات کشورهای عضو را مرتفع کند و ایران را به قطب اصلی ترانزیتی در منطقه تبدیل خواهد کرد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود حضور و عضویت رسمی ایران زمینه‌ساز نقش فعال‌تر در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی شود که در این صورت، پروژه غرب برای به انزوا کشاندن ایران را به شکست خواهد کشاند.

جهش در روابط اقتصادی ایران و روسیه چگونه اتفاق افتاد؟

 خطیب جمعه کوار در ادامه به روابط اقتصادی ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: با افزایش فشارهای غرب، روسیه به‌دنبال یافتن مسیرهای جایگزین برای تجارت و سرمایه‌گذاری در جهان است و یکی از کشورهایی که می‌تواند در این شرایط به روس‌ها کمک کند ایران است که تجربه زیادی در خنثی‌کردن تحریم‌های غرب دارد.

وی افزود: ایجاد یک سیستم پرداخت بین‌بانکی بین روسیه و ایران اخیراً در دستور کار قرار گرفته است تا جایگزین سوئیفت (شبکه بین‌بانکی) کنند و در صورتی‌که کشورهای دیگری مثل چین و هند به‌عنوان غول‌های نوظهور در شرق به این طرح بپیوندند، در آینده نزدیک می‌توانند هژمونی آمریکا و سلطه دلاری آن در جهان را از بین ببرند.

جنگ احزاب رسانه‌ای علیه نظام اسلامی

خطیب جمعه کوار اظهار داشت: حادثه درگذشت مرحومه امینی برای جبهه احزاب معاند «سوژه» (بهتر است بگوییم «طُعمه»)، اما برای مردم جامعه یک پرونده است؛ متأسفانه در این میان عده‌ای خودی و بعضاً ناکارشناسان کارشناس‌نما، با عدم تشخیص درست میدان و بدون توجه به فرامتن سخنان و مواضع‌شان، تلاش می‌کنند با بهره‌برداری از این حادثه تلخ، هرگونه مقابله با بدپوششی را ناموجه جلوه دهند.

گشول ادامه داد: در همه تخلفات کوچک و بزرگ دیگر هم ممکن است فردی باسابقه بیماری زمینه‌ای یا حتی غیر آن دچار موارد مشابه شود. اگر قرار باشد پلیس صرفاً به احتمال آنکه افراد ممکن است دچار حادثه‌ای از این جنس شوند اقدامی نکند و با این بهانه وظایفش را انجام ندهد، باب مقابله با قانون‌شکنی بسته می‌شود و عملاً فلسفه وجودی پلیس بی‌معنا خواهد شد

جنگ روایت‌ها در روایت یک حادثه تلخ

وی با بیان اینکه درگذشت خانم مهسا امینی احساسات جامعه را تحت تاثیر قرار داد و با فوت غم‌انگیز او عملاً یکی از خبرسازترین و پربسامدترین اتفاقات شبکه‌های اجتماعی یکسال اخیر رقم خورد، گفت: دشمن پروژه بی ثبات سازی، ایجاد آشوب و ناامنی و اخلال در زندگی عادی مردم را دنبال می کند.

امام جمعه شهرستان کوار بیان کرد: اقدامات آشوبگران طی چند روز اخیر همچون خسارت به اموال عمومی، حمله به مساجد و موکب های حسینی، تخریب آمبولانس ها، آتش زدن پرچم ایران، تعرض به ماموران انتظامی، تعرض به زنان محجبه و نمادها و شعائر دینی، تخریب بانک ها و ادارات، حمله به خودروهای شخصی و… برای تحقق سناریوی ایجاد ناامنی در ایران است.

حجت الاسلام گشول توصیه به پدران و مادران توصیه کرد که مراقب سوءاستفاده دشمنان از هیجانات و احساسات نوجوانان و جوانان باشند.

وی اظهار کرد: حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی، آل سعود، گروهک منافقین، سلطنت طلبان و تجزیه طلبان از آشوبگران خط و ربط ها را نشان می دهد.

امام جمعه کوار افزود: برنامه های آموزشی شبکه های تلویزیونی معاند و همچنین شبکه های اجتماعی پیرامون چگونگی ساخت مواد آتش‌زا، آموزش نحوه درگیری با نیروهای انتظامی، حمله به مراکز حساس و حیاتی، پروژه کشته سازی و… پشت پرده این اغتشاشات را نشان می دهد.

گشول عنوان کرد: طبعاً دستگاه‌های مسئول در چارچوب وظایف قانونی خود پس از رسیدگی دقیق به این حادثه گزارش نهایی آن را برای اطلاع عموم مردم اعلام خواهند کرد، اما موضوعی که جا دارد در این خصوص به آن توجه کامل شود ضرورت وفاداری و عمل به قانون به‌ عنوان میثاق و مبنای شکل‌گیری همه کنش‌ها و واکنش‌ها در کشور است.

وی ادامه داد: در این شرایط باید دقت شود در فرصت کوتاهی که به این موضوع اختصاص داده می‌شود، اولاً از حادثه تلخ فوت خانم امینی به مانند رییس محترم جمهور اظهار تأسف شده و سرعت و دقت در روند رسیدگی به پرونده تا حصول نتیجه مورد تاکید قرار گیرد ثانیاً در تحلیل واقعه، افکار عمومی که آسیب دیده است جریحه‌دار نشود و دوقطبی کاذب که مطلوب دشمنان است تشدید نگردد. لازمه این کار لحن آرامش‌بخش به جامعه و مردم است.

حجت الاسلام گشول با بیان اینکه درباره عملکرد پلیس امنیت اخلاقی- گشت ارشاد سابق- تحلیل‌ها و گفته‌ها به زمان بعد و پس از روشن شدن ابعاد قضیه پس از گزارش دستگاه‌های ذیربط موکول شود گفت: طبعاً چنانچه هر قصور یا تقصیری صورت گرفته باشد باید بدون ملاحظه رسیدگی گردد و باتوجه به هدف دشمن برای تحت‌الشعاع قرار دادن حضور رییس جمهور در سازمان ملل ابعاد حضور و سخنان ایشان مورد توجه قرار گیرد.

خطبه اول
خطبه دوم

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=11698

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.