32

امامزاده ابوالقاسم(ع)؛ بقعه ای که نیازمند توجه بیشتر متولیان و مسئولان است

  • کد خبر : 19271
  • 25 خرداد 1402 - 18:16
امامزاده ابوالقاسم(ع)؛ بقعه ای که نیازمند توجه بیشتر متولیان و مسئولان است
امامزاده ابوالقاسم(ع) که از بقاع متبرکه در سطح شهرستان کوار می باشد، نیازمند رسیدگی بیشتر مسئولان جهت ارتقای خدمات به مردم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، بقاع امام زادگان از گذشته‌های دور محلی برای زیارت و دورهمی های خانوادگی بوده است و مردم منطقه کوار نیز به دلیل ارادتی که به ائمه و فرزندان ایشان دارند، احترام خاصی را برای امامزادگانی که در این منطقه مدفون هستند، قائل می‌باشند.

یکی از این امامزادگان که بسیار مورداحترام مردم کوار می‌باشد، امامزاده ابوالقاسم (ع) است که بقعه ایشان به دلیل قرار گرفتن در مسیر عبور مسافران، با گنبد سبز خود مقابل دیدگان چشم‌نوازی می‌کند. ازاین‌رو بقعه امامزاده ابوالقاسم(ع) تبدیل به محلی برای استراحت بین‌راهی مسافران نیز شده است.

همچنین شهروندان کواری به دلیل فضا و هوای مناسبی که محوطه بقعه امامزاده ابوالقاسم (ع) دارد، زیارت خود را با تفرج به‌اتفاق خانواده در کنار این بقعه متبرکه همراه می‌کنند. اما متأسفانه این روزها وضع بهداشتی محیط اطراف این امامزاده خوشایند نیست و نیازمند بازنگری در مدیریت و اوضاع بهداشتی آن می‌باشد.

از نمونه بارز مسائل بهداشتی که نیازمند پیگیری مجدانه بوده وضعیت سرویس‌های بهداشتی آن است که قسمت بانوان بسته می‌باشد و قسمت مردانه نیز از وضعیت خوبی برخوردار نبوده و به نظافت آن‌ها رسیدگی نمی‌شود. هم‌چنین وضعیت روشنایی مجموعه نیز مناسب نبوده و نیازمند رسیدگی می‌باشد.

به‌راستی متولی بقعه امامزاده ابوالقاسم(ع) چه کسی یا چه ارگانی است؟ مگر از قدیم نگفته‌اند احترام امام‌زاده دست متولی آن است؟ چرا وضعیت این مکان مقدس باید این‌گونه باشد؟ درحالی‌که می‌توان بهترین بهره‌های فرهنگی را از آن برد و آن را تبدیل به قطب مذهبی شهرستان کوار نمود؟

بنابراین ضروری است مسئولان شهرستان و خصوصاً بخش طسوج این مجموعه را دریابند و فکری برای مدیریت آن کنند تا مردم و مسافران عبوری به بهترین شکل ممکن از این مکان مقدس استفاده نموده و خاطره خوشی از حضور در این امامزاده شریف در ذهن آنان ثبت و ضبط شود.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=19271

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.