8
آیا دستگاه‌های نظارتی ورود خواهند کرد؟

اما و اگرها و ابهامات همایش میلیاردی سازمان امور مالیاتی فارس

  • کد خبر : 23383
  • 28 آذر 1402 - 15:33
اما و اگرها و ابهامات همایش میلیاردی سازمان امور مالیاتی فارس
در پی انتشار خبری مبنی بر برگزاری یک همایش میلیاردی در سازمان امور مالیاتی استان فارس مدیرکل این سازمان در سامانه مردم‌رسی و در جمع خبرنگاران و مطالبه‌گران استان حاضر شد تا به برخی ابهامات پاسخ دهد.

به گزارش بهارکوار به نقل از پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، طی روزهای اخیر خبری مبنی بر برگزاری یک همایش میلیاردی در سازمان امور مالیاتی استان فارس و بریز و بپاش‌ها و اسراف‌هایی که در این همایش صورت‌گرفته است در رسانه‌ها منتشر شد.

خبری که باعث شد موجی از مطالبه‌گری و درخواست شفاف‌سازی بین مردم شکل بگیرد.

در این راستا حمیدرضا محمد ابراهیمی مدیرکل سازمان امور مالیاتی استان فارس روز گذشته ۲۷ آذرماه با حضور در سامانه مردم‌رسی که با حضور برخی مطالبه‌گران و اصحاب رسانه برگزار شد به سؤالات مدعوین در خصوص زمان، مکان، مدعوین و هزینه‌های صرف شده، پاسخ داد و زوایای این اجلاسیه و هزینه‌کردهایی که دراین‌خصوص انجام شده بود را تشریح کرد.

وی در ابتدا به تشریح هدف برگزاری این اجلاسیه پرداخت و گفت: بر اساس وظایف مشخص شده برای این سازمان و ادارات مالیاتی سراسر کشور به‌صورت معمول همایش‌های دوره‌ای و هفتگی آنلاین و غیرحضوری برگزار می‌شود که معمولاً هر چند وقت یکبار به‌منظور جمع‌بندی و نتیجه‌گیری از جلسات غیرحضوری، در یکی از استان‌ها اجلاسیه به‌صورت حضوری برگزار می‌گردد که مهرماه امسال این همایش به میزبانی استان فارس برگزار شد.

محمد ابراهیمی در خصوص محل برگزاری همایش و هزینه‌هایی که در هتل هما بابت اسکان مهمانان خرج شده، بود، اظهارکرد: به دلیل تعداد زیاد مهمانان که حدوداً ۱۳۰ نفر بودند با برخی از هتل‌های شهر شیراز از جمله هتل پارس و هتل چمران نامه‌نگاری شد؛ اما هیچ‌کدام ظرفیت پذیرش این تعداد مهمان را در تاریخ ۲۵ تا ۲۸ مهرماه یعنی زمان برگزاری اجلاسیه نداشت و تنها هتلی که اعلام آمادگی کرد هتل هما بود که متعلق به تأمین اجتماعی است.

۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه اجلاسیه مدیران مالیاتی

مدیرکل سازمان امور مالیاتی استان فارس در ادامه در خصوص هزینه‌های اجلاسیه مذکور نیز عنوان کرد: مجموع هزینه‌کرد مراسم ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که عمدتاً مربوط به سالن و اسکان مهمانان در هتل هما می‌باشد.

وی با تأکید بر این موضوع که چون باید تابع تصمیمات هتل و هزینه‌های اعلامی آنها بودیم، افزود: قیمت‌های اعلامی از سوی این هتل بر طبق تعرفه‌های مشخص شده بود.

ذکر این نکته ضروری است که محمد ابراهیمی در پاسخ به سؤالات مطرح شده از سوی حاضرین در جلسه و خبرنگاران مدام بر روی محدودیت‌های مکانی تأکید کرده و بر این باور بود که غیر از هتل نام‌برده هیچ‌گونه راهکار دیگری برای اسکان، پذیرایی و کاهش هزینه‌کردهای این اجلاسیه نداشته است.

هر چند شاید بخشی از گفته‌های وی در خصوص کمبود زمان برای هماهنگی مکان اجلاسیه درست باشد؛ اما همچنان این سؤال مطرح است که آیا هزینه‌کردهای غیرضرور دیگر این اجلاسیه نیز بنا به‌اجبار و یا محدودیت انجام شده است؟

ابراهیمی با بیان اینکه اکنون بیش از سه هفته است که اسناد و مدارک ارائه شده از سوی اداره کل مالیات استان، در اختیار دیوان محاسبات و دستگاه‌های نظارتی قرار دارد، اظهار کرد: دستگاه‌های نظارتی در حال بررسی مدارک و مستندات موجود هستند و اگر کسی اعتراضی دارد می‌تواند به این دستگاه‌ها اطلاع دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا از نظر شما هیچ اسراف بیت‌المالی در همایش مذکور صورت نگرفته است؟ تأکید کرد: طبق توضیحاتی که در ابتدا ارائه کردم ما قطعاً به دلیل محدودیتی که داشتیم نمی‌توانستیم به هتل هما الزام کنیم که فلان خدمات را به ما ارائه بدهد.

محمدابراهیمی در پاسخ به سؤال یکی از مدعوین در خصوص هزینه‌کرد همایش ورزشی که برای مدیران کل این همایش تدارک‌دیده‌شده بود، گفت: در شب پایانی اجلاسیه یک همایش و برنامه تفریحی‌ورزشی برای مدعوین در نظر گرفته شد که مبلغ ۴۴ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان کل هزینه این برنامه بود که مبلغ ۱۵ میلیون تومان به فدراسیون تیراندازی و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فدراسیون پینگ‌پنگ پرداخت شد.

این مقام مسئول که برخی از هزینه‌کردها را کاملاً عادی و روال معمول می‌داند، در پاسخ به این گلایه که آیا ضرورتی داشت چنین برنامه‌های ورزشی تدارک دیده شود؟ عنوان کرد: رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور می‌توانست در جمع دیگر مدعوین حضور پیدا نکند، اما با همکاران ما فوتبال بازی کرد که نمی‌شود به‌سادگی چنین کاری را نادیده گرفت.

گرچه این پاسخ محمد ابراهیمی در خصوص ضرورت هزینه‌کرد همایش ورزشی نه منطقی و نه قانع‌کننده بود؛ اما اصحاب رسانه در ادامه به سراغ مباحث دیگری رفتند که قطعاً نیاز به جواب‌های اقناع‌کننده و قابل‌قبول برای عموم مردم است.

 خبرنگار این رسانه و یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص عزل معاون امور مالیاتی و تغییرات این اداره کل نیز سؤالاتی پرسیدند که محمد ابراهیمی چنین پاسخ داد: استعفای یکی از کارکنان این اداره کل به‌خاطر تخلف نبوده است؛ زیرا فردی که از مسئولیت خود استعفا کرده برای رضایت افکار عمومی این کار را انجام داده، اما نباید از خدمات ویژه‌ای که این فرد تاکنون در فارس انجام داده است چشم‌پوشی کرد.

 وی عنوان کرد: تخلفی که صورت‌گرفته خروج مدارک مالی و دولتی از اداره بوده که موجب شد سرگروه مالی و تدارکات جابه‌جا شوند.

در پاسخ به شیرازه؛

 برای جلوگیری از مسمومیت مدعوین شام در باغ منوچهری تدارک دیده شد

 در ادامه سردبیر پایگاه خبری شیرازه خطاب به مدیرکل سازمان امور مالیاتی استان فارس گفت: از هزینه‌های هتل هما که بگذریم، اما آیا ضرورت داشت در یکی از باغ‌های لاکچری شیراز شام تدارک دیده شود؟ و یا چه لزومی بود که همایش ورزشی و اهداء سوغاتی بیش از ۴ میلیونی برای هر نفر در نظر گرفته شود؟

 پاسخ ابراهیمی در خصوص شام باغ منوچهری عجیب و دور از انتظار بود.

 وی در این باره عنوان کرد: شام در این باغ را رد نمی‌کنم؛ اما لاکچری بازی هم مورد تأییدم نیست، چون اول می‌خواستیم از هزینه‌های هتل کم کنیم و دوم اینکه امنیت مهمانان هم حائز اهمیت بود چرا که احتمال مسمومیت یا هر اتفاق دیگری را باید در نظر می‌گرفتیم.

 مدیرکل امور مالیاتی فارس در ادامه موضوع خرید لباس و کفش جهت همایش ورزشی را رد کرد و خواهان مستندات شد و در ادامه مطالبات خبرنگاران عنوان کرد که بابت هر یک از موارد می‌توانید از دستگاه‌های نظارتی پیگیری کنید.

 شام رستوران هفت‌خوان شیراز نیز موضوع دیگری بود که توسط یکی از حاضرین مطرح شد که باز هم ابراهیمی پاسخ‌های قبلی و محدودیت‌ها را علت اصلی ذکر کرد.

 دستاورد این همایش برای استان فارس سؤال دیگری بود که مطرح شد که وی در این باره گفت: یکی از مباحث ما فرار مالیاتی است و همه هم‌وغم سازمان همین موضوع است و ۲ هزار میلیارد فرار مالیاتی بوده است که احصا شد و راهکارهای مالیات‌ستانی باید عنوان شود و این اتفاقات از فشار به اقشار اقتصادی کم می‌شود.

 محمدابراهیمی در ادامه اظهار کرد: تا ماه گذشته ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان وصولی داشتیم و این در حالی است که سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده و هزینه‌ای انجام شده که در برابر مالیات‌ستانی خیلی کم است.

 مدیرکل امور مالیاتی فارس در پایان گفت: ما جایی هستیم که با قانون در ارتباط هستیم و اگر تخلفی وجود داشته باشد مورد بررسی قرار می‌گیرد .

پاداش ۵۵۰ میلیون‌تومانی و مبلغی که تکذیب شد

 ماجرای پرداخت پاداش ۵۵۰ میلیون‌تومانی به یکی از مهمانان این همایش یکی دیگر از مباحثی بود که در این جلسه عنوان شد؛ اما محمد ابراهیمی به‌شدت آن را تکذیب کرد و گفت پاداشی پرداخت شده اما مبلغی که عنوان کردید درست نیست و کمتر از این میزان بوده است.

 گرچه در جلسه مردم‌رسی این مقام مسئول پاسخ‌هایی به حاضرین و خبرنگاران داد؛ اما باید قضاوت را بر عهده خود مردم گذاشت و از دستگاه‌های نظارتی درخواست کرد که در پرونده‌هایی ازاین‌قبیل که با حق‌وحقوق مستقیم مردم سروکار دارد به طور جدی‌تر ورود کرده و هر چه سریع‌تر نتایج را به عموم مردم اعلام کنند.

 اکنون مطالبه پایگاه خبری شیرازه به‌عنوان یک رسانه مطالبه‌گر و همچنین مخاطبان این پایگاه، مردم و اهالی استان فارس از دستگاه‌های نظارتی و متولیان امر این است که ابهامات این ماجرا را به‌صورت شفاف برای مردم بازگو کنند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=23383

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.