14

برای پدری که روز تولدش قهرمانانه پر کشید

  • کد خبر : 20419
  • 03 مرداد 1402 - 12:39
برای پدری که روز تولدش قهرمانانه پر کشید
۵ ساله و ۱۰ ساله‌اند، چشم انتظار پدر تا برای شب تولدش او را شگفت‌زده کنند، برایش استوری‌های غرورآفرین زده‌اند به او افتخار می‌کنند اما بی‌خبر از داغی جانسوز که درست همان روز تولد پدر، قلبشان را نشانه گرفته است.

یکم مردادماه است و تیغ تیز آفتاب چله تابستان بد می‌سوزاند، اما برای آن‌ها که با هدف حفظ نظم، آرامش و امنیت جامعه راهی مأموریت شده بودند، تحمل هرم آفتاب سوزان آسان می‌نمود. در محور خاش-تفتان مشغول انجام وظیفه هستند که ناگهان هدف یک حمله تروریستی قرار می‌گیرند.

از همان روزی که لباس راهور بر تن کردند با خود عهد بسته بودند که در راه تأمین امنیت جاده‌ها از هیچ کوششی فروگذار نکنند، دغدغه ارائه خدمت مطلوب به مردم داشتند و برای همین بود که سختی دوری از خانواده را به جان خریده بودند.

تصاویر فرزندان دلبندشان از جلوی چشمانشان رژه می‌رود، فاصله‌ای تا آسمانی شدن نمانده است، زمان زیادی نمی‌گذرد که هر چهارنفرشان به دیدار اباعبدالله (ع) می‌شتابند.

شهادت درست در روز تولد

دو دردانه در خانه انتظار آمدنش را می‌کشند، می‌خواستند جشن تولد او را در خانه برگزار کنند اما مأموریت بابا این اجازه را به آن‌ها نداده بود. برایش استوری گذاشتند اما دلشان به این مقدار راضی نشد، باید با بابا صحبت می‌کردند، باید به او تولدش را تبریک می‌گفتند. صدای او که از پشت گوشی تلفن به گوش رسید، جرعه‌جرعه آرامش بود که بر قلب‌هایش فرومی‌ریخت غافل از آن که این آخرین تماس و آخرین کلام است.

سلام بابا، تولدت مبارک! همین یک جمله کافی است تا قلب پدر که فرسنگ‌ها از دخترش فاصله دارد آتش بگیرد، بی‌خبر از اینکه این آخرین تماس و آخرین کلام است…

چهار نفر از نیروهای پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان در محور خاش-تفتان مشغول انجام وظیفه‌اند که ناگهان عده‌ای کوردل از خدابی‌خبر از گروهک‌های تروریستی معاند به خودرو پلیس حمله می‌کنند.

هر چهار نیروی پلیس به شدت زخمی می‌شوند، سه تن به شهادت می‌رسند و یک نفر در بیمارستان جان به جان‌آفرین تسلیم می‌کند.

رد پای خون در بیابان‌های داغ سیستان بر جای می‌ماند و یادآور استوری دختر شهید در سالروز تولد پدر می‌شود.

شهید مهدی اله پور، اهل شهرستان کوار در استان فارس است، او در تاریخ یکم مردادماه ۱۳۶۲ متولد شد و روز گذشته درست در ظهر روز تولد ۴۰ سالگی‌اش در محور خاش تفتان استان سیستان و بلوچستان بر اثر حمله گروهک تروریستی به همراه سه نفر از همکارانش به نام های رضا اسماعیلی، محمدرضا شیخی و حسن وحیدی از نیروهای کادر پلیس راه به آسمان پر کشید.

چقدر غریبانه در زاد روزت شهد شهادت نوشیدی و ظهر گرما در بیابان‌های سیستان دعوت حق را لبیک گفتی.

راستی پیام‌های تبریک دردانه دخترت را دیدی؟ یا صدایش را از آسمان‌ها شنیدی؟

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=20419

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.