12

بزرگداشت دهه کرامت در دیار لاله ها/ تجلی ارادت مردم کوار به ساحت مقدس خاندان کرامت

  • کد خبر : 18937
  • 11 خرداد 1402 - 22:11
بزرگداشت دهه کرامت در دیار لاله ها/ تجلی ارادت مردم کوار به ساحت مقدس خاندان کرامت
مردم شهرستان کوار که در ابراز ارادت به ساحت مقدس اهل بیت(ع) سابقه ای درخشان و پیشینه ای دیرینه دارند، در دهه کرامت امسال نیز ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت با اقدامات متعدد ابراز نمودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، چه زیباست در دهه کرامت حاجت‌های خود را به خاندان با کرم اهل‌بیت عرضه نمودن. چراکه آنان سرچشمه جود و سخاوت و نمونه والای “ولقد کرمنا بنی آدم” هستند.

هرسال قبل از اینکه این دهه باسعادت از راه برسد، خیل مشتاقان را می‌بینی که بامعرفت برای تدارک اسباب آن در تکاپو هستند. امسال در شهرستان ما کوار نیز که مردم آن ارادتمند ساحت اهل‌بیت عصمت و طهارت هستند، از بزرگ و کوچک و زن و مرد هرکدام عشق خود را به خاندان کرامت به‌گونه‌ای ابراز نمودند.

آغاز دهه کرامت با میلاد حضرت معصومه (س) همراه است، بانویی که پس از حضرت فاطمه زهرا (س) از مقام شفاعت گسترده‌ای نزد حضرت حق برای شیعیان خود برخوردار است. و به‌راستی مایه مباهات دختران ایرانی است که روز شکفتن گل وجود چنین بانویی به نام آنان نهاده شود.

به یمن مولود بابرکت این روز در شهر کوار نمایشگاه حجاب و عفاف، جنگ شادی و غرفه فرهنگی تکریم از دختران برگزار گردید.

هم‌چنین حرم مطهر امامزاده ابوالقاسم (ع) که از نسل امام موسی ابن جعفر (ع) و تربیت‌شده خاندان کرامت است، میزبان خیل دختران و بانوانی بود که به عشق حضرت فاطمه معصومه (س) در این مکان مقدس گرد هم آمده بودند.

دختران عفیف و نجیب شهر کوار در تالار ایران‌زمین نیز بار دیگر ارادت خود را به دختر هفتمین نور ولایت نشان داده و با حضور پرشور خود بیعتی استوار با حضرت معصومه (س) برای پیروی از سبک زندگی ایشان نمودند.

گزارش تصویری جشن میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر

حرم شهدای گمنام شهر که یادگار سردار بی‌سر – شهید حاج عبدالله اسکندری- است، این روزها پذیرای دختران فاطمی بود. آن‌ها که به عشق حضرت فاطمه معصومه (س) از میدان بسیج تا حریم لاله‌های گمنام را پیاده پیموده و به مقام بلند شقایق‌های بی‌نشان ادای احترام نمودند.

در دهه کرامت، دیدار با خانواده شهدا برنامه‌ای بود که عطر حضور لاله‌ها و ارزش جان‌فشانی آنان را بار دیگر در ذهن‌ها تداعی می‌نمود.

مگر می‌شود سالروز فتح خرمشهر را به فراموشی سپرد که عراقی‌ها بر روی آن جمله ” جئنا لنبقی” نوشته بودند؟ آری حق ماند و باطل رفت و خدا خرمشهر را از لوث وجود بعثی‌ها پاک نمود.

شهر من کوار در شب به‌یادماندنی فتح خرمشهر میزبان سید ناصر حسینی بود، آزاده‌ای که با درد اسارت در زندان‌های صدام خو گرفت، اما همواره معتقد به جهاد بود و تصویر کردن شنیده‌ها از زبان او که شنیده‌ها را دیده بود، لطافت خاصی داشت.

مراسم سالروز آزادسازی خرمشهر در کوار برگزار گردید

چه زیباست یادواره شهدا را در جوار گلزار آنان برگزار کنی، اقدامی که در روستای دشتک انجام شد و در روز مقاومت و پایداری بار دیگر درس استقامت پرستوهای وطن را یادآوری نمود.

ششمین یادواره شهدای روستای دشتک برگزار گردید + تصاویر

نیمه دهه کرامت مصادف با روز میلاد و بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) است. در این روز نماز جمعه شهرستان کوار سرمست از شمیم عطر امین ولایت و برادر عزیزش خورشید خراسان بود. خادمان این امامزاده بزرگوار و خادم یاران حضرت رضا (ع) با حضور خود در مراسم نماز جمعه شور و شعف خاصی به آدینه ۵ خرداد بخشیدند.

اجرای ویژه برنامه های دهه کرامت در مراسم نماز جمعه شهرستان کوار

با نزدیک شدن به روزهای میلاد شمس الشموس، شهرستان کوار حال و هوای دیگری به خود می‌گیرد. دل‌ها چون کبوتری به حریم هشتمین حجت خدا پر می‌زند و صدای نقاره‌ها در گوش فلک می‌پیچد.

مردم شهرستان کوار آماده برپایی جشن ولادت ستاره طوس می‌شوند و پرچم سبز حرم مطهر رضوی را با اشتیاق در آغوش می‌کشند.

ویژه برنامه جشن میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت در روستای ارباب سفلی

خادمان حرم خورشید خراسان، با پرچم منتسب به حریم امام عشق در بین مردم و مسئولین حضور می‌یابند و هوای شهرستان را به نسیم ملکوتی حرم ولی‌نعمت ایران‌زمین معطر می‌نمایند.

گزارش تصویری از جشن میلاد امام رضا(ع) در شهر اکبرآباد

ایستگاه‌های صلواتی امام رضایی‌ها عطر چایخانه حرم دوست را در فضا می‌پراکند و نوجوانان و جوانانی که مشغول پذیرایی از عابران هستند، احساس غبطه را در رهگذران متجلی می‌کنند.

کوچه شهید حسینی شهر کوار و اهالی خوب آن، سابقه دیرینی در برگزاری مراسم اهل‌بیتع) دارند. مراسمی که در شب میلاد امام رئوف برای عرض ارادت به آستان ملکوتی علی بن موسی الرضا (ع) و با استقبال گرم و پرشور مردم برگزار گردید.

کوار؛ میزبان جشن باشکوه محله ای امام رئوف + تصاویر

هیئت‌های مذهبی کوار نیز در شب‌ها و روزهای شادی و سرور میلاد امام رئوف با برپایی برنامه‌ها و جشن‌های گوناگون در شهرها و روستاهای خود همچون جوار حرم امامزاده ابوالقاسم، شهدای گمنام و بوستان آزادی کوار در ابراز ارادت به ساحت مقدس خاندان کرامت سهیم شدند.

و من برآنم که اهل بیت مزد این همه زحمت و ارادت را به خوبی خواهند داد؛
تو نگو ما را بدان شه بار نیست
با کریمان، کارها دشوار نیست

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=18937

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. تو نگو ما را بدان شه بار نیست، با کریمان کارها دشوار نیست… همه حرف ما به ساحت مقدس خاندان کرامت

  2. تو نگو ما را بدان شه بار نیست، با کریمان کارها دشوار نیست… همه حرف ما به ساحت مقدس خاندان کرامت

قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.