22

بیانیه بسیج اساتید و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کوار به مناسبت هفته بسیج

  • کد خبر : 13277
  • 02 آذر 1401 - 11:26
بیانیه بسیج اساتید و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کوار به مناسبت هفته بسیج
بسیج اساتید و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کوار گفت: بسیجی دانشگاهی  بر این باور است که امروز دشمنی استکبار با پیشرفت ایران عزیز آشکارتر از گذشته است و دانشگاه‌ها می بایست رویکرد خود را در گام دوم اصلاح نمایند.

بسیج اساتید و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کوار به مناسبت هفته بسیج بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ.(آيه 60 سوره انفال)

شجره طیبه بسیج در پنجم آذرماه 1358 با انگیزه الهی، مجاهدت های مسلمانان صدر اسلام را به نمایش گذاشت و در دوران دفاع مقدس به عنوان نیروی ایثارگر و پرتحرک به بارنشست و از آن زمان تا کنون همواره در میدان های مختلف حضور فعال و چشمگیر داشته و با پشتیبانی شایسته از ولایت فقیه و انقلاب اسلامی سهم به سزایی در خدمت و امید به مستضعفان داشته است.

بسیج و بسیجی در این مسیر «از امت»، «با امت»، «برای امت» و «خدمتگزار ملت ایران»  به پیروی از امام خط ‌شکنی ‌کرد و مصداق بارز «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» شد، و بدون هیج چشمداشتی در «وسط میدان» و خط مقدم حرکت، عمل، مبارزه، ایثار و جانفشانی قرار گرفت و حماسه آفرید.

بیش از چهل و سه سال پرافتخار انقلاب شکوهمند را پشت سر گذاشتیم، به مدد تفکر بسیجی به غنی سازی ۲۰ درصدی و قدرت موشکی و دفاعی و پهبادی و موفقیت های بیشمار دیگر رسیدیم، و اکنون به پشتوانه تجربه‌های طولانی در میدان های پیش رو قدم خواهیم نهاد و معتقدیم که هر جا از پیشرفت بازمانده‌ایم، یگانه دلیلش فقدان نفوذ و نزج تفکر بسیجی در آن حوزه بوده است و بطور قطع و یقین نیازمند تزریق این روحیه جهادی در حوزه‌های عقب‌مانده هستیم.

بسیجی دانشگاهی  بر این باور است که امروز دشمنی استکبار با پیشرفت ایران عزیز آشکارتر از گذشته است و دانشگاه‌ها می بایست رویکرد خود را در گام دوم اصلاح نمایند. ظرفیت عظیم، ساختارها و نهادهای تحت اختیار دانشگاه نه به عنوان بخشی از بازوی تحقیقاتی غرب، بلکه باید با «رویکرد حل المسائلی»، در خدمت مردم و برای پیشرفت جامعه تعریف شود و تلاش کند.

بسیجی دانشگاهی، یک انسان مؤمن جهادی محقق متصل به آسمان است که در کنار آموزش و کار تخصصی و پژوهشی، جلوه‌های محبت، مهربانی و شفقتش را نسبت به مردم در سختی‌ها و تنگناها بروز می‌دهد و هر زمان که نیاز باشد در صف مقدم حرکت‌های جهادی حل مسائل است.

اکنون که رهاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی که برای دشمنان اسلام و ایران و عوامل وابسته و مزدور آنها غیر قابل تحمل بود و فتنه‌ای را که دو سال در طراحی آن کار کرده بودند، به بهانه درگذشت یک زن ایرانی کلید زدند. استکبار و استعمارگران در این فتنه هماهنگ و همزمان به صحنه آمدند و با شبهه  افکنی، دروغ پردازی، تهمت کشتن بدون هیچ دلیل و قرینه ای، دعوت به شورش، تصریح به  اینکه «این حادثه بهانه است و نظام هدف آنهاست» و اعتراف عواملی از را که در تاریکی شب به برخی خیابان‌ها در چند شهر آمدند و با ارتکاب جنایت و تخریب اموال عمومی و اموال مردمی، و به کار بردن سلاح‌های گرم قاچاق شده و سلاح‌های سرد، شهادت بسیجیان دلاور و مردم بی گناه، چادر کشیدن از سر زن با حجاب و هر آنچه می‌توانستند عملیاتی کردند.

هفته بسیج فرصتی فراهم ساخت تا مروری بر « تفکر بسیجی» داشته باشیم و یادآور شویم نصرت الهی پاداش اخلاص در این مسیر است.بسیج دانشجویی و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کوار با محکوم کردن این فتنه و سایر توطئه‌ها و قدردانی از حضور پر شور و دشمن شکن مردم برای شهدا و جان باختگان طلب علو درجات کرده و همچنین ضمن تسلیت به خانواده های آنان حمایت قاطع خود از نیروهای بسیج و نزاجا در برقراری نظم و امنیت جامعه اعلام می دارد.

بسیج اساتید و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کوار

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=13277

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.