21
مصاحبه خبری به مناسبت هفته شهرداری ها:

تامین زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کوار | عملکرد شهرداری کوار در سال جاری

  • کد خبر : 9592
  • 17 تیر 1401 - 22:22
تامین زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کوار | عملکرد شهرداری کوار در سال جاری
شهردار کوار از تامین ۱۸ هکتار زمین در بلوار شهید استوار محمودآبادی جهت اجرای طرح نهضت مسکن ملی در شهر کوار خبر داد.

اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کوار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، حامد زارع شهردار کوار همزمان با هفته شهرداری ها و دهیاری ها در یک مصاحبه خبری با خبرنگار بهارکوار در خصوص تامین زمین نهضت ملی مسکن، بیان کرد: با تلاش مسئولین شهرستان ۱۸ هکتار زمین در بلوار شهید استوار محمودآبادی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر کوار اختصاص یافته است.

وی افزود: این زمین که مالک شخصی دارد، برای الحاق آن به طرح جامع شهر کوار جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن، در مرحله انعقاد قرارداد بین اداره کل راه و شهرسازی و مالک می باشد. همچنین مقرر گردید با پیگیری نماینده محترم و فرماندار شهرستان مابقی زمین مورد نیاز طرح از زمین های مسکن و شهرسازی در کنار سایت اداری و میدان امام حسین(ع) تامین گردد.

زارع از استقرار نمایندگی راه و شهرسازی در شهرستان کوار خبر داد و گفت: با توجه به عدم وجود نمایندگی راه و شهرسازی در شهرستان کوار با درخواست فرماندار شهرستان و با موافقت شورای محترم شهر و به منظور تسریع در امور مربوط به طرح نهضت ملی مسکن، شهرداری نسبت به در اختیار قراردادن مکان برای استقرار نمایندگی راه و شهرسازی و همچنین تامین نیروی کمکی اقدام می نماید.

پارک های محله ای و افتتاح پروژه های نیمه کاره

شهردار کوار در ادامه این مصاحبه ضمن اشاره به تسریع در روند احداث پارک قره آقاج و قلمستان، اظهار کرد: باهدف ایجاد بسترهای مناسب در ارتقای نشاط شهری و اجتماعی و آرامش روحی شهروندان و افزایش فضای سبز شهر، عملیات تکمیل پارک قره آغاج با توجه به پتانسیل گردشگری شهرستان و احداث مجموعه فرهنگی و زمین چمن در پارک قلمستان آغاز شده است که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: در خصوص پارک حاشیه‌ای اکتشاف متاسفانه با وجود توافقات قبلی تا این لحظه زمین پارک تحویل شهرداری نگردیده است و شرکت اکتشاف عملیات احداث دیوار را به دلیل اختلاف حقوقی با پیمانکار، به صورت نیمه کاره متوقف نموده است و شهرداری جهت خلع ید اکتشاف دادخواست خود را تقدیم مقامات قضایی شهرستان نموده است. منتهی به دلیل ملاحضات امنیتی و حفاظتی مواد داخل انبار اکتشاف نتیجه ای حاصل نگردیده است و شهرداری بی صبرانه منتظر تحویل زمین پارک و احداث آن جهت رفاه حال شهروندان می باشد.

حامد زارع در خصوص افتتاح پروژه های نیمه کاره شهر کوار، بیان کرد: ساختمان شهرداری کوار به مناسبت هفته دولت بعداز ۱۲ سال و پمپ بنزین شهرداری در دهه فجر درصورت تامین اعتبار افتتاح خواهد شد.

شهردار کوار از استقرار واحد شماره گذاری و پلاک گذاری خودرو در شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: به زودی با همکاری شهرداری کوار و اداره راهنمایی رانندگی پلاک گذاری خودرو در شهرستان انجام خواهد شد.

پاسخ به چند سوال شهروندان

آسفالت معابر کوار

زارع در ادامه در خصوص آسفالت معابر شهر کوار اعلام کرد: از روز یکشنبه آسفالت بلوار الهادی، محوطه مزار شهدای گمنام و لکه گیری معابر شهر کوار آغاز خواهد شد و مابقی معابر خاکی که تراکم ساخت و ساز آن بالا می باشد زمانی که سهمیه قیر رایگان ۱۴۰۱ برسد، آسفالت خواهد شد.

جمع آوری معتادین پارک ها

شهردار کوار با بیان اینکه جهت جمع آوری معتادین سطح شهر طرح مشترکی با نیروانتظامی و اداره بهزیستی داریم، گفت: مقرر گردیده معتادهایی که از سطح شهر کوار توسط نیرو انتظامی جمع آوری می شود با حضور نماینده شهرداری و بهزیستی تحویل کمپ های ترک اعتیاد دارای مجوز شوند که هزینه نگهداری و درمان آنها توسط شهرداری و بهزیستی تامین خواهد شد.

شفافیت در شهرداری کوار

حامد زارع شهرداری کوار را جزو اولین نهادهای شهرستان که اقدام به شفاف سازی می نماید، دانست و گفت: جهت شفاف سازی عملکرد شهرداری در تمامی زمینه ها ازجمله مالی اقدام به فراهم کردن زیرساخت های مربوطه کرده ایم که سایت شهرداری در حال طراحی و تکمیل محتوا می باشد و به زودی پس از اخذ استعلام از پلیس فتا و مجوزهای لازم رونمایی خواهد شد.

وی یادآور شد: عملکرد شهرداری کوار همراه با شفافیت مالی در کانال ها و صفحات اجتماعی شهرداری روزانه گزارش داده می شود. همچنین شهرداری آماده است به صورت حضوری هر مدرک و سندی که شهروندان عزیز جهت شفافیت درخواست داشته باشند، در اختیار آنها گذاشته شود.

ساماندهی دست فروش ها

شهردار کوار در خصوص ساماندهی دست فروش ها، گفت: تعداد دست فروشهایی که در سطح شهر هستند محدود می باشد و این طرح باید با هماهنگی اتاق اصناف و اداره اماکن نیروانتظامی شهرستان و سایر نهادهای مرتبط ساماندهی و بازارچه برای آنها درنظر گرفته شود که درحال رایزنی و مطالعه می باشد.

خط کشی معابر و تکمیل جداول کوچه ها

دکتر زارع با بیان اینکه شهرداری در حال خرید یک دستگاه خط کشی معابر می باشد، بیان کرد: تا پایان سال پس از خرید دستگاه خط کشی معابر، دست اندازهای سطح شهر، محل عبور عابرین پیاده و لاین های سطح شهر خط کشی خواهد شد.

وی در پاسخ به مطالبه خبرنگار بهار کوار جهت تکمیل جداول سطح شهر، گفت: تکمیل و ایجاد جداول یک کار زیرساختی و زیربنایی می باشد که پیمانکار آن مشخص شده است که از یک قسمت شهر شروع کرده و تا پایان سال ساماندهی خواهد شد.

عملکرد شهرداری کوار در سال جاری

حامد زارع در تشریح بخشی از عملکرد شهرداری از ابتدای دوره فعالیت، عنوان کرد: از دی ماه که فعالیت بنده رسما آغاز شد، جهت حمایت از جوانان بومی، عضو نظام مهندسی و از نیروهای شاغل شهرداری به عنوان معاونین و مسئولین واحد انتصاب شدند. همچنین اولین معاون زن تاریخ شهرداری نیز به عنوان معاون امور بانوان انتصاب گردید.

وی افزود: تحول اداری، انضباط مالی، جوان گرایی در سمت های اجرایی شهرداری و تشکیل واحدهای امورایثارگران، واحد نقشه برداری، واحد یاوران شورا و یاوران نوجوان شهردار و چند واحد کاربردی در شهرداری و بروزرسانی پاسخ استعلامات از جمله تحولات مربوط به شهرداری کوار در این مدت می باشد.

شهردار کوار در رابطه با پرداخت حقوق کارگران شهرداری گفت: از روز مسئولیت بنده تاکنون ۱۲ ماه حقوق پرداخت شده که ۸ ماه از آن حقوق معوقه بوده و هم اکنون جزء معدود شهرداری های استان هستیم که حقوق پرسنل بروزرسانی شده است.

حامد زارع با بیان اینکه جهت درآمدزایی، خودکفایی و صرفه جویی اقدامات موثری انجام شده است، گفت: خط شسته معدن، واحد فروش کارخانه آسفالت، واحد تولید موزائیک، تک لبه، لوله ترافیک و سازه های بتنی مورد استفاده شهرداری جهت خودکفایی و درآمد زایی بیشتر شهرداری راه اندازی شده است.

وی در ادامه افزود: تسریع در تکمیل پروژه های نیمه تمام همچون پمپ بنزین، ساختمان اداری و پارک های محله ای، تحول در عمران، مبلمان شهری، فضای سبز شهر همچون نصب المان شهدا، ساخت المان بسیج، گل کاری، درخت کاری و تحول در زیرساخت عمرانی و مبلمان شهری و محوطه سازی شهدای گمنام، تعویض تابلوهای سطح شهر، رنگ آمیزی دیوارها و اصلاح جداول آسیب دیده بلوارها در جهت زشتی زدایی شهر، روشنایی پارک ها، ساماندهی اساسی پارک آزادی و ساماندهی گودزباله، کشتارگاه، غسال خانه های شهرداری و لکه گیری معابر سطح شهر از دیگر عملکرد های شهرداری کوار در این مدت می باشد.

شهردار کوار در پایان از تدوین و اجرای طرح زمرد خبر داد و گفت: زمرد برگرفته از جمله “کوار زمرد فارس” است که با اجرای این طرح، کوار بعد از چندسال به زیباترین شهر استان فارس پس از شیراز تبدیل خواهد شد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=9592

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 1
  1. سلام آقایی حسینی قراربود به من که معلول ۹۰درصد دیستروفی هستم دکه موقع ساماندهی بدهند وقط ساماندهی به من ندادید حق من پایمال وکسی که احتیاج نداری دکه ۳۰متری داده شدن که دراولویت بودم ثبت کرده ام چراووووووو…..

قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.