39

بورس در حال کسب نیرو برای رالی صعودی

  • کد خبر : 626
  • 17 آذر 1399 - 13:47
بورس در حال کسب نیرو برای رالی صعودی
به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، همانطور که انتظار می‌رفت در محدوده‌ی مقاومتی ۱۵۰۰-۱۵۵۰ شاهد افزایش عرضه ها هستیم که در کنار حجم معاملات بالا، باعث دست به دست شدن سهام و تخلیه‌ی فروشنده ها در بازار خواهد شد و مسیر را برای شروع یک رالی صعودی دیگر مهیا خواهد کرد.

بورس در حال کسب نیرو برای رالی صعودی 

تحلیل اخیر بازار بورس ایران

به گزارش بهار کوار به نقل از فراسرمایه، به نظر من یکی از تاکتیکی‌ترین استراحت‌های بورس را در چند ماه اخیر شاهد هستیم و بسته به شرایط گروه‌ها یک اصلاح کم عمق (حدود ۱۰ و نهایتا ۱۵ درصد از پیک قیمتی ثبت شده در چند روز اخیر) را در برخی سهام شاهد خواهیم بود که البته تا الان بین ۵ تا ۷ درصد در برخی سهام اصلاح صورت گرفته است.بنابراین اگر اتفاق غیر منتظره‌ای رخ ندهد اصلاح‌ها خیلی کم عمق خواهند بود.

از منظر تکنیکالی نیز شاخص در حال ساخت x موج است که انتظار می‌رود در محدوده‌ی فعلی پایان یابد، امکان گسترش و صعود تا حوالی ۱۶۳۰ نیز وجود دارد) و بعد از استراحتی کوتاه انشالا رالی صعودی جدید شکل بگیرد.

دو عامل تعیین کننده پیش روی بازار قرار دارد:

بودجه سال اینده‌ی کشور که به نظر من بسیار تورمی در نظر گرفته شده است و ممکن است کلیات آن به دلیل فشاری که به دولت آینده وارد خواهد کرد توسط مجلس تایید نشود.

مفاد بودجه همیشه برای شرکت‌های بورسی مهم است زیرا بعضا تغییراتی را در درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های بزرگ ایجاد می‌کند. اگر دولت منطقی رفتار کند نباید به درآمدهای شرکت‌های بزرگ دست‌اندازی کند زیرا فروش سهام به عنوان یکی از ابزارهای تامین مالی را قطعا از دست خواهد داد. بنابراین معقول این است که بازار سرمایه از بودجه آسیب نبیند.

عامل دوم نرخ دلار است که به نظر می‌رسد در محدوده‌ی ۲۵ تا ۲۷ در نوسان باشد و گزینه‌ی جذب سرمایه‌های سرگردان نیست زیرا انتظارات تورمی که به علت فشارهای تحریمی شکل گرفته بود از بین رفته است، تنها عاملی که می‌تواند موجب رشد نرخ دلار شود انتظارات تورمی ناشی از بودجه‌ی تورمی کشور است که در صورت تصویب و اجرا (به همین شکلی که ارائه شده) باعث ایجاد تورم در سال آینده خواهد شد.
باید دید مجلس چه واکنشی به بودجه‌ی اعلامی دولت خواهد داشت.

نویسنده: محسن عباسی

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=626

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.