19

توزیع بذر گندم گواهی شده در کوار آغاز شد

  • کد خبر : 21963
  • 16 مهر 1402 - 14:30
توزیع بذر گندم گواهی شده در کوار آغاز شد
توزیع بذر گندم گواهی شده در کوار آغاز شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از آغاز توزیع بذر گواهی شده گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای تأمین بذر گندم و سایر نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان، حمل بذرهای اصلاح شده گندم شامل به شهرستان آغاز گردیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوار، عبدالرسول جوکار تصریح کرد: ارقام بذور گواهی شده گندم شامل ترابی، سیروان، سارنگ، خلیل و تیرگان که توسط شش مرکز توزیع در قالب تعاونی های تولید، تعاونی روستایی و بخش خصوصی تاًمین و توزیع می گردد.


او با بیان اهمیت استفاده از بذور گواهی و بوجاری شده، تصریح کرد: عوامل توزیع منحصرا مجاز به توزیع بذور در کیسه‌های با آرم شرکت تولید کننده بذر و دارای برچسب ممهور به مهر موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال هستند.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار افزود: بذور خود مصرفی زیر نظر کارشناسان با قارچ کش های رایج علیه بیماری سیاهک آشکار و پنهان پس از ضد عفونی قابل استفاده می باشد.


این مقام مسئول بیان کرد: عملکرد بالا، مقاومت به رنگ زرد و سایر بیماری های برگی، مقاومت به ورس، مقاومت به ریزش دانه، زودرسی و مقاومت به خشکی آخر فصل، از مهمترین ویژگی ارقام بذور معرفی شده است.
جوکار یادآور شد: کشت گندم در کوار از اوایل آبان ماه آغاز و تا آذر ماه ادامه دارد.


کوار سالانه 19 هزار و 200 تن گندم تولید می کند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=21963

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.