19

توسعه گلخانه های کوچک مقیاس در شهرستان کوار

  • کد خبر : 14949
  • 08 بهمن 1401 - 11:28
توسعه گلخانه های کوچک مقیاس در شهرستان کوار
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از افزایش سطح گلخانه کوچک مقیاس از 3000متر مربع به 6000 متر مربع خبر داد و گفت: گلخانه های کوچک مقیاس در طرح هادی روستایی و اکثراً توسط بانوان روستایی مدیریت می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوار، عبدالرسول جوکار اظهار کرد: در این گلخانه ها نشا، گل های آپارتمانی و گلهای مناسب کشت در باغچه تکثیر شده و آماده ارائه به بازار می گردد.

جوکار با بیان اینکه بیش از 70 گونه گیاه زینتی در این گلخانه ها تکثیر می شود، ابراز کرد: انواع کاکتوس، شفلرا، دیفن باخیا، شمعدانی، یاس، رز، اشرفی، حسن یوسف، گل حنا، فوکوس برگ انجیری کشت و بوسیله بذر و قلمه تکثیر، همچنین انواع نشا سبزی و صیفی و سبزیجات تولید و در روستا به فروش می رسد .

او بیان کرد: در هر واحد گلخانه کوچک مقیاس 2 نفر به صورت دائم و 2 نفر به صورت موقت اشتغال دارند.

جوکار با توجه به اینکه 25 واحد گلخانه کوچک مقیاس در شهرستان فعال هستند، تصریح کرد: حدود 20 واحد از این گلخانه ها توسط بانوان مدیریت می شود که علاوه بر گل های زینتی انواع نشا صیفی جات نیز تولید می گردد.

وی امکان پایش پارامترهای محیطی، افزایش بهره وری،کاهش مصرف نهاده، امکان تولید در تمام فصول سال، ایجاد اشتغال خصوصاً برای بانوان و کمک به اقتصاد خانوارها و… را از جمله مزایای پرورش گل و گیاهان زینتی گلخانه ای برشمرد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=14949

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.