6

جایگاه مطلوب کوار در جذب کمک های مردمی در سطح استانی/ خیران کواری در طرح های احسان و نیکوکاری پیش قدم هستند

  • کد خبر : 25312
  • 16 اسفند 1402 - 13:35
جایگاه مطلوب کوار در جذب کمک های مردمی در سطح استانی/ خیران کواری در طرح های احسان و نیکوکاری پیش قدم هستند
معاون مشارکت کمیته امداد امام خمینی شهرستان کوار با بیان اینکه جشن نیکوکاری هرساله در اواخر سال برای افراد تحت پوشش و دارای بحران اقتصادی برگزار می شود، از جایگاه برتر کوار در سطح استانی در زمینه جذب کمک های مردمی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، میرزایی در گفتگو با خبرنگار این رسانه با اشاره به بازه زمانی اجرای جشن نیکوکاری در سال جاری که با ماه مبارک رمضان مواجه شده است، اظهار داشت: از ۲۰ بهمن ماه تا ۲۰ اسفندماه این جشن امسال برگزار می گردد و ما هر ساله ۲ هفته قبل از جشن طی نامه ای از امام جمعه درخواست می کنیم در راستای تشویق مردم به این طرح حسنه راجع به احسان و نیکوکاری در خطبه ها سخنرانی کند.

وی با بیان اینکه از ۲۰ روز قبل از مناسبت تقویمی روز احسان و نیکوکاری با خیران دیدار چهره به چهره داشته ایم، گفت: در زمینه افزایش مشارکت مردمی در طرح های نیکوکاری نسبت به سال قبل شهرستان کوار۴۵۰ درصد رشد داشته است و بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به صورت نقد و کالا سیر صعودی داشته ایم.

نواخته شدن زنگ احسان و نیکوکاری در مدارس شهرستان

معاون مشارکت کمیته امداد شهرستان کوار افزود: در نامه نگاری به آموزش و پرورش راجع به جشن احسان و نیکوکاری مقرر شد در یکی از مدارس منتخب به صورت نمادین زنگ احسان و نیکوکاری نواخته شود و طی مراسمی با حضور مسئولان این جشن در شهرستان کوار برگزار گردید.

وی از توزیع غذای گرم در بین ایتام و نیازمندان در قالب طرح اطعام مهدوی خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان نیز کالاهایی به جامعه هدف تقدیم می شود و در آستانه سال نو ۵۰۰ بسته لوازم تحریر و البسه به ارزش ۷۳۰ میلیون تومان به آنان اعطا می گردد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۹ میلیارد تومان دریافت کمک های مردمی در سرفصل مشارکت های مردمی از ابتدای سال تاکنون داشته ایم، تصریح کرد: نسبت به سال گذشته این آمار در شهرستان کوار رشد ۴ میلیارد تومانی داشته است.

وی طرح مفتاح الجنه را از طرح های سرکشی به خانواده نیازمندان در پایان سال برشمرد و اظهار داشت: در این طرح یک اداره متولی ارائه خدمات به جامعه هدف می شود و مسئولان به اتفاق امام جمعه در روزی که فرماندار تعیین می کند از خانواده ها سرکشی می کنند که در پایان ماه آمار آن به ۳۰ بازدید می رسد.

میرزایی طرح حامی یابی را ازطرح های رمضانی عنوان کرد و ابراز داشت: تا پایان ماه مبارک رمضان باید ۳۰۰ حامی ایتام به شهرستان کوار اضافه شود که افراد تحت عنوان «حامی ایتام» فرزند معنوی خویش را حمایت می کنند و یکی از حامیان در شهرستان حمایت ۲۰۰ یتیم را برعهده دارد.

وی درباره طرح اطعام و افطاری نیازمندان این گونه بیان کرد: سالانه ۶ تا ۷ هزار غذای گرم از ابتدا تا آخر ماه مبارک رمضان بین نیازمندان توزیع می شود که مبلغ کمی از آن از سوی استان و مابقی از خیران تامین می شود که طی ۳ مرحله پخت غذا صورت می گیرد.

کوار، جایگاه اول استانی را در زمینه قربانی دارا است

معاون مشارکت کمیته امداد امام خمینی شهرستان کوار با اشاره به اینکه این شهرستان در سطح استانی رتبه خوبی را در جذب کمک های مردمی دارد، اذعان داشت: سبد کالا، بسته پک بهداشتی و تغذیه به ارزش یک میلیون تومان در قالب رزمایش با همکاری سپاه و با حضور امام جمعه، فرماندار و فرمانده سپاه در پایان سال بین نیازمندان توزیع می گردد.

وی در پایان گفت: در جشن های احسان و نیکوکاری کوار در رتبه های اولیه استانی قرار دارد و در زمینه قربانی جایگاه نخست استانی را از آن خود کرده است.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=25312

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.