41

یک شهرستان با یک جایگاه سوخت CNG/ جایگاه CNG شهرداری کوار چه زمانی فعالیت خود را از سر خواهد گرفت؟

  • کد خبر : 11950
  • 24 مهر 1401 - 8:35
یک شهرستان با یک جایگاه سوخت CNG/ جایگاه CNG شهرداری کوار چه زمانی فعالیت خود را از سر خواهد گرفت؟
راه‌اندازی مجدد جایگاه سوخت گاز شهرداری کوار که نزدیک 2 ماه است در فعالیت خود دچار اختلال شده، مطالبه این روزهای مردم شهرستان کوار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، جایگاه CNG شهرداری کوار که به صورت مشترک با بخش خصوصی اداره می شود نزدیک به دوماه است در فعالیت خود دچار اختلال شده است و در تاریخ 30 شهریورماه 1401 روابط عمومی شهرداری کوار اطلاعیه ای در این خصوص منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است که: با توجه به پایان رسیدن عمر مفید دستگاه کمپرسور جایگاه Cng شهرداری، جهت طی مراحل اداری و اخذ مجوز و نوسازی و استانداردسازی دستگاه ها، تا اطلاع ثانوی پمپ CNG شهرداری تعطیل می باشد.

این موضوع معضلی شده است که امور شهروندان را با چالش و اختلال روبرو کرده و مردم در پیام هایی به سامانه مردمی بهار کوار خواستار پیگیری این مشکل شدند.

در پیام یکی از شهروندان آمده است که چرا نباید در شهری مثل کوار با روستاهای مجاور یک جایگاه CNG سالم که بتواند پوششی حداقلی برای شهروندان و مخصوصا ماشین های عبوری را بدهد نیست؟ و اگر هم هست بیشتر مواقع خراب می باشد درصورتی که شهرستانی همچون فیروزاباد که در نزدیکی کوار و از نظر جمعیت تقریبا مشابه می باشد باید تعداد بیشتری جایگاه CNG داشته باشد. ایا نمی طلبد مسئولین کوار اقداماتی انجام دهند یا پیگیر راه اندازی جایگاه های بیشتری در نقاط شهرستان حتی بخش های کوار باشند؟

یکی دیگر از شهروندان کواری نیز از این موضوع گلایه مند بود و گفت: مساله ای که الان نزدیک به سه الی چهار سال است که باعث نارضایتی مردم گشته است، خرابی پمپ گاز شهرداری کوار می باشد که هرسال در زمان اوج به دست آمدن محصولات کشاورزی اتفاق می افتد که جای سوال دارد!

وی ادامه داد: اما یک مسئله دیگر هم وجود دارد آن هم این است که پمپ گاز توانا که تعطیل شده است و می‌ماند یک پمپ گاز که شخصی است و تا ساعت ۹ به مردم خدمات دهی می‌کند و اکثر مواقع به خاطر تعطیلی دیگر پمپ ها بیش از حد شلوغ شده و صف های طولانی باعث می‌شود که گاها ۳الی ۴ ساعت وقت مردم هدر برود و این مسئله باعث نارضایتی مردم بزرگوار شهرستان شده است آن هم در زمانی که بنزین سهمیه بندی شده و استفاده از بنزین تنها در قضیه حمل و نقل به صرفه نیست.

قابل ذکر است در گذشته هربار که خرابی جایگاه CNG شهرداری کوار باعث نارضایتی مردم می شد، ضمن پیگیری و بررسی این موضوع، شهرداری کوار با تعمیرات و خرید قطعاتی جدید مشکل را رفع میکرد اما طبق گفته کارشناسان سیستم های کنونی دیگر قابلیت ارائه خدمات ندارند و باید تعویض گردند.

برای پیگیری بیشتر، مسئله را از شهردار کوار جویا شدیم. حامد زارع در پاسخ به خبرنگار بهار کوار بیان کرد: به علت درآمدزا نبودن جایگاه سوخت cng برای شهرداری، امکان استفاده از بودجه عمومی برای راه اندازی مجدد آن نیست.

وی افزود: دلیل تعطیل شدن دو پمپ خصوصی درون شهر کوار هم همین است و شهرداری تعهدی نسبت به ارائه خدماتcng به شهروندان ندارد، لذا تنها دلیل و انگیزه شهرداری کوار در تداوم خدمات رسانی به شهروندان عزیز می باشد و در جهت رفاه حال آنان برای حل این مشکل تلاش خواهد کرد.

زارع اظهار داشت: یک دستگاه به صورت 24 ساعت به تنهایی سالهاست در حال بهره برداری می باشد و تعطیلی و خرابی آن از لحاظ فنی یک امر طبیعی است. هم اکنون نیز بعداز 15 سال عمر مفید دستگاه کمپرسور جایگاه Cng شهرداری تمام شده است که راه اندازی این جایگاه با قطعات فرسوده و قدیمی برای شهروندان خطراتی را در پی خواهد داشت.

شهردار کوار با بیان اینکه دستگاه های جدیدی برای جایگاه cng سفارش داده که استانداردسازی و نوسازی قطعات زمانبر است و بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: شهرداری برای راه اندازی مجدد جایگاه CNG از بخش خصوصی دعوت نموده است که در این زمینه دو نفر از شهروندان پیشنهاد همکاری داده اند که در حال بررسی و طی نمودن مراحل اداری می باشد.

حامد زارع در پایان وعده داد جایگاه cng شهرداری کوار طی یک ماه آینده فعالیت خود را از سر بگیرد.

اما اکنون باید منتظر ماند که آیا این وعده محقق خواهد شد؟ و پس از راه اندازی مجدد مشکل خرابی نازل های این جایگاه برای همیشه رفع می شود؟ همچنین انتظار می رود مسئولین امر برای رفع مشکلات جایگاه های سوخت شهرستان کوار تلاش کرده و اگر اقداماتی صورت گرفته است به اطلاع مردم عزیز شهرستان برسانند و به فکر راه اندازی جایگاه های cng جدید در کوار و حتی بخش و روستاهای اطراف باشند تا جوابگوی همه خودروها با توجه به راه‌های مواصلاتی کوار و عبور و مرور زیاد خودروها باشد!

در ادامه این گزارش خبرنگار بهار کوار جهت پیگیری این مطالبه در آینده به سراغ فرماندار شهرستان رفته و گزارش تکمیل تری از دیگر جایگاه های سوخت منتشر خواهد کرد.

پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار تا حل کامل این مسئله، روند اجرایی راه اندازی مجدد جایگاه cng شهرداری کوار را پیگیری خواهد کرد و تا حصول نتیجه نهایی به اطلاع عموم شهروندان خواهد رساند.

گزارش در فارس

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=11950

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.