8

جزییات مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی در کوار

  • کد خبر : 25418
  • 24 اسفند 1402 - 11:48
جزییات مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی در کوار
مرحله جدید و بزرگ طرح کالا برگ الکترونیکی با عنوان "طرح فجرانه" در راستای حمایت مضاف از سبد غذای خانوار های دهک اول تا هفتم در آمدی در دهه مبارک فجر،آغاز شده است. در این طرح خانوار دهک های اول تا هفتم مشمول ۲۲۰ هزار تومان اعتبار خرید ۱۱ قلم کالا برگ می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیکی مصادف با حلول ماه مبارک رمضان و عید نوروز از تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸آغاز شده و تا مورخ۱۴۰۳/۰۱/۱۷ ادامه خواهد داشت.

در این طرح یک سبد ۱۱قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریز‌ مغذی و ویتامین های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران) با قیمت های مبنا سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه التفاوت قیمت سبد مبنا سال ۱۴۰۱ با قیمت روز ۱۴۰۲ از محل یارانه جدید دولت تامین می شود، بدین صورت که قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم ۷۴۳،۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک اول تا هفتم در صورت خرید بسته می بایست قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳،۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت نماید و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰،۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تامین می‌گردد.

اعتبار جدید(۲۲۰هزار تومانی)علاوه بر یارانه ۳۰۰و۴۰۰ هزار تومانی فعلی بوده و خانوار مشمول طرح بصورت مجزا یارانه نقدی خود را به صورت ماهانه در یافت خواهند نمود و مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می شود.

خانوار می‌تواند اقلام طرح کالابرگ الکترونیکی را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید نماید و امکان جابه جایی اعتبار بین گروه های کالایی مقدور نمی باشد به عنوان مثال با اعتبار برنج امکان خرید روغن را ندارد.

جزییات کالابرگ الکترونیکی

خانوار مشمول طرح می توانند اقلام سبد غذایی را طی یک ماه متناسب با نیاز خود خرید نماید و اجباری در خرید تمام اقلام به صورت یک جا وجود ندارد.

طرح کالابرگ الکترونیکی در بستر شبکه ملی اعتبار و با عاملیت شرکت مجری طرح (فارا) و همکاری سایر دستگاه های اجرایی می شود موارد زیر باید مد نظر بگیرد:

اعتبار جدید(۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰و۴۰۰ هزار تومانی فعلی بوده و میزان حمایت دولت از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالا برگی)به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است. (شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان جهت دریافت ۲۲۰ تومان اعتبار تشویقی در این طرح حذف شده است.)

یارانه بگیران متقاضی باید توجه داشته باشند قیمت روز اقلام فوق در اساس کالاهای مرجع بوده و در خصوص کالاهایی با قیمت بالا تر مابه‌التفاوت را از محل حساب فرد پرداخت خواهند کرد.

خانوار مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی می توانند با مراجعه به فروشگاه های عضو طرح کالا برگ الکترونیکی نسبت به خرید اقلام اساسی و بهره مندی از این حمایت تشویقی اقدام نماید. متقاضیان با استفاده از کالا برگ الکترونیکی می توانند با مراجعه به فروشگاه های طرف قرار داد شبکه ملی اعتبار (۲۰۰ هزار فروشگاه خرد و فروشگاه های زنجیره‌ای افق کوروش، جانبو، رفاه، هفت، اتکا، دیلیمارکت، گندم، هایپر‌فامیلی، وال‌مارکت، محسن، مینو‌مارت، ترقی و فروشگاه های اینترنتی اسنپ مارکت و دیجی کالا) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام نماید .

برای شناسایی این فروشگاه ها می توانند به نرم افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاه های اطراف خود را مشاهده نماید برای دریافت این نرم افزار می توانید به یکی از برنامه های بازار،مای کت و یا سایت shoma.sfara.irمراجعه نمایید.همچنین از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* نیز می‌توانید نسبت به دریافت لینک نصب این نرم‌افزار اقدام نمایید.

مرکز تماس۶۳۶۹-۰۲۱ پاسخگویی سوالات و اعتراضات مردم عزیز

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=25418

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.