23

جمع آوری سگ‌های ولگرد در شهرستان کوار یک مطالبه جدی مردم است

  • کد خبر : 18285
  • 17 اردیبهشت 1402 - 21:40
جمع آوری سگ‌های ولگرد در شهرستان کوار یک مطالبه جدی مردم است
بر اساس مفاد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، جمع آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض، مزاحم و ولگرد از وظایف شهرداری در شهرها و استناد به بند ۳۱ ماده ۱۰ اساسنامه تشکیلات سازمان دهیاری ها از وظایف این ارگان در روستاها می باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، چندسالیست سگ‌های ولگرد مهمان شهرها و روستاهای کشورمان از جمله کوار شده اند، میهمانانی که حضور و تعداد زیادشان بدون آسیب و معضل نبوده و باید هرچه سریعتر فکری برای حل این مسئله کرد.

در چند ماه اخیر نیز اخباری از حمله سگ های ولگرد به مردم بر سر زبان ها بوده است و بسیاری از مردم خواهان برطرف شدن این مشکل هستند. این حیوانات به اصطلاح بی‌صاحب، مشکلات بهداشتی بسیاری به همراه دارند و به گفته کارشناسان، اگر مساله سگ‌های ولگرد بخوبی کنترل نشود، زمینه را برای شیوع بیماری‌های مشترک انسان و حیوان فراهم می‌کند.

تهدید جانی سگ های ولگرد برای مردم کوار

لزوم جمع آوری سگهای ولگرد در شهرستان کوار موضوعی بود که مردم از خبرنگاران بهارکوار درخواست پیگیری و مطالبه آن از مسئولین را داشتند. بنابراین به سراغ فرماندار شهرستان کوار رفتیم تا از برنامه ها و اقدامات انجام شده برای حل این معضل جویا شویم.

سعید خانی فرماندار شهرستان کوار در گفتگو با خبرنگار بهار کوار بیان کرد: فرمانداری طی ماه های گذشته اقدام به تشکیل کارگروه کنترل جمعیت سگهای ولگرد نموده که تاکنون چندین جلسه برگزار نموده ایم و وظایف اعضای کارگروه مشخص شده است.

وی افزود: در آخرین جلسه‌ای که در هفته گذشته برگزار شد، مقرر گردید شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و دستگاه‌های اجرایی متولی در سطح شهرستان مطابق با قانون و دستورالعمل، اقداماتی از قبیل زنده گیری و جمع آوری سگ‌های ولگرد را انجام داده و گزارش آن را به فرمانداری ارائه دهند.

خانی بیان کرد: همچنین مصوب شده است شهرداری‌ها با همکاری شبکه بهداشت و دامپزشکی بمنظور اطلاع‌رسانی، تابلو با مضامین مضرات و آسیب‌های سگ‌های ولگرد به محیط زیست و انسان‌ها در نقاط مختلف شهری نصب نمایند.

فرماندار کوار اظهار کرد: شهرداری‌های کوار، طسوج، اکبرآباد و دهیاری‌ها باید بر اساس ضوابط نسبت به عقد قرار داد با پیمانکار جهت جمع آوری این حیوانات اقدام نمایند.

وی در خاتمه گفت: نیروی انتظامی نیز همکاری لازم را در این خصوص با شهرداری‌ها و دهیاری به عمل می آورد.

بر اساس مفاد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، جمع آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض، مزاحم و ولگرد از وظایف شهرداری در شهرها و استناد به بند ۳۱ ماده ۱۰ اساسنامه تشکیلات سازمان دهیاری ها از وظایف این ارگان در روستاها می باشد.

لذا باید شهرداری و دهیاری های شهرستان کوار به این امر توجه لازم داشته باشند و بنابر قانون اقدام به جمع آوری و زنده گیری سگ‌های ولگرد نموده و گزارش مکتوب و تصویری آن را به اطلاع عموم مردم رسانند.

همچنین از فرمانداری که ناظر می باشد انتظار می رود در این موضوع با جدیت ورود نماید و اگر شهرداری یا دهیاری‌ها بر اساس قانون و مصوبه‌ها اقدامی انجام ندهند، برخورد جدی با متخلفین نماید‌ چرا که این مسئله با سلامت و امنیت مردم در ارتباط می باشد.

جولان سگ های ولگرد در اکبراباد
حضور گله ای سگ های ولگرد در معابر شهر کوار

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=18285

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.