4

حال‌و‌هوای نوروز در کوار

  • کد خبر : 25539
  • 27 اسفند 1402 - 11:44
حال‌و‌هوای نوروز در کوار
نزدیک عید است و درون شهر کوار که قدم می‌گذاری عطر آن را از سبزه‌های تازه، ماهی‌های قرمز و هفت‌سین‌های زیبای نوروزی احساس می‌کنی.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، صدای پای نوروز می‌آید و اگر به داخل شهر سری بزنی، این حال و هوا را حس می‌کنی. بازار کار کسبه گرم‌تر شده و خریدهای نوروزی مردم گل کرده است.

سبزه‌های زیبا سر برآورده اند و‌ بوی بهار می آید و خوشا بهار طبیعت که امسال با ماه بهار قرآن ادغام شده و معنویت و رستاخیزی دیگر را برای ما به عرصه نمایش گذاشته است.

در این میان بازار خرید وسایل سفره هفت سین که با فرهنگ ما ایرانیان ممزوج شده حال و هوایی دیگر دارد. هر کدام از عناصر این سفره نشان از امری دارند و به قصد و منظوری خاص در این سفره زیبا به کار می‌روند.

مردم کوار نیز مثل سایر مردم کشورمان به پهن کردن این سفره علاقه دارند و از قبل به تدارک وسایل مورد نیاز آن می‌پردازند.‌ بچه‌ها همراه بزرگترها برای خرید وسایل سفره هفت سین می‌روند و شادی و ذوق آنان برای آمدن سال نو و خریدن ماهی گلی از همه بیشتر است.

فیلم از محمدجواد جمالی

وسایل سفره هفت سین، نماد هستند

ما ایرانیان بنا به فرهنگ زیبای خود وسایل متعددی را در سفره هفت سین می‌گذاریم و آن را به عنوان نمادی از امری خاص به کار می‌بریم.

قرآن در سفره هفت سین نمادی از آغاز سال نو با یاد خدا است تا این نام در سراسر زندگی ما تا پایان سال جلوه‌گر شود. سیب و سیر نمادهایی از سلامتی و تندرستی هستند.

سبزه چشم نواز سفره هفت سین، حیات و شادابی را یادآور می شود و‌ سمنو‌‌ سمبلی از خیر و برکت است. سرکه نمادی از جاودانگی و‌ وسیله‌ای برای باطل کردن سحر و‌ جادو می‌باشد و قراردادن سکه در سفره نمادی از رزق و روزی است.

سماق، شادی و‌ صبر و استقامت را یادآور می‌شود و سنجد نشانه‌ای از عشق و علاقه است.‌ آینه نمادی از شفافیت و پاکی است و‌ شمع، شفافیت و پاکی را به ما یادآور می‌شود.

ماهی گلی قرمز زیبای سفره هفت سین، نمادی از تازگی و تکاپو است و شیرینی و نبات نشانه‌ای از شیرین کامی هستند.

ادغام نوروز و‌ ماه بهار قرآن

امسال تقارن ماه میهمانی خدا و بهار طبیعت زیبایی عید را دو چندان کرده است. اگر در سفره هفت سین، قرآن به عنوان نمادی از جاری شدن یاد خدا در آغاز سال جدید و در سراسر آن است، ماه رمضان ماه نزول قرآن و بهار قرآن است.

مردم شهر ما با برپایی محافل قرآنی در شهرها و روستاها با این صحیفه بزرگ آسمانی انس می گیرند و با پیروی از آموزه های انسان ساز آن خود را برای یک زندگی معنوی آماده می کنند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=25539

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. سلام اگه بخام فیلم یا عکسی براتون بفرستم راهنمایی بفرمایید

قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.