14

حضور مسئولین کشوری در شهرستان باید به گره گشایی و حل مشکلات بیانجامد | نگاه راهبردی به حوزه ادبیات کودک و نوجوان

  • کد خبر : 9580
  • 17 تیر 1401 - 21:51
حضور مسئولین کشوری در شهرستان باید به گره گشایی و حل مشکلات بیانجامد | نگاه راهبردی به حوزه ادبیات کودک و نوجوان
امام جمعه شهرستان کوار با اشاره به سفر چندین معاون وزیر در شهرستان و پیگیری برخی از مشکلات شهرستان، تاکید کرد: این حضورها و ارتباط ها باید به گره گشایی و حل مشکلات بیانجامد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، حجت الاسلام گشول در خطبه‌های امروز نماز جمعه کوار با بیان اینکه روزهای انتهایی دهه اول ذی‌حجة(روز عرفه و عید قربان)، فرصتی ناب برای مرور متعالی‌ترین درس بشر، یعنی توحید است، گفت: در بخشی از دعای شریف عرفه، عالی‌ترین مراحل این درس بیان شده است. آنجا که تصریح شده است پی بردن به خداوند از راه آثار و آیات او همانند پی بردن به آفتاب در فضای روشن روز به‌وسیله شمع كم‌نور است، زیرا وجود خداوند از هر ظاهری آشكارتر و از هر نوری نورانی‌تر است و هرگز غایب نشده و نمی‌شود تا نیازی به استظهار داشته باشد و هر عارفی قبل از هر چیز اول او را مشاهده می‌كند و بعد آثار او را، و آن كه خدا را رقیب و ناظر نمی‌بیند نابیناست.

وی در ادامه ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید قربان، اظهار کرد: عید قربان، یادآور زیباترین نمونه تعبد انسان در برابر خداوند متعال است. یکی از سنت های الهی درباره بندگان، امتحان است. عید سعید قربان، یادآور امتحان بزرگ حضرت ابراهیم(ع) و سرافرازی آن حضرت در آزمون بندگی است.

حجت الاسلام گشول میدان‌دار فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب در حوزه‌های فردی و اجتماعی جامعه را در ابتدا بانوان دانست و گفت: این بانوان هستند که باید مریم‌وار(ع) وارد میدان مطالبه و پیگیری در حوزه الهی عفاف و حجاب شوند و «جهاد عفاف» نمایند.

وی افزود: مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید گفته بودند در بعضی دیدارها، برخی بانوان درخواست دارند تا عبای مرا ببوسند، من به آنها می‌گویم چادر شما از عبای من مقدس‌تر است. زنی که چادر بر سر دارد، به نوعی امر به معروف می‌کند و ارزشش بسیار بیشتر از عبای علماست. همچنین شهید یعقوب شرافت همواره خواهران را به حجاب توصیه میکرد و میگفت: خواهران من! حجاب را به شما توصیه مى‌كنم مانند عروسك نباشید؛ این حجاب شما بزرگ‌ترین سلاح شماست حتى از بمب‌هاى اتمى و نوترونى هم براى دشمن خطرناك‌تر است؛ پس حجاب‌تان را حفظ كنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۸ تیر روز ملی ادبیات کودک و نوجوان گفت: کار در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در شرایط فعلی که خانواده‌ها و به‌خصوص کودکان و نوجوانان در معرض هجمه فرهنگی و عقیدتی رسانه‌های غربی از طریق بازی‌های رایانه‌ای، فضای مجازی و محتوای نمایشی قرار گرفته‌اند، باید بسیار هوشمندانه‌تر باشد.

وی متذکر شد: اندیشمندان و فعالان حوزه ادبیات کودک و نوجوان با نگاهی راهبردی به این عرصه باید در تولید محتوایی به روز و مناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی و همچنین ایجاد نوآوری و ابتکارات در زمینه نحوه و قالب ارائه که بیشترین پذیرش را در بین نسل کودک و نوجوان امروزی داشته باشد بکوشند و «خلاء لحظه» را پر کنند.

امام جمعه کوار ادامه داد: فرماندهان قرارگاه‌های فرهنگی كشور و راهبران فرهنگی شهرها می‌توانند با تشكیل گروه‌های قصه‌گویی و نمایشی برای كودكان، شناسایی افراد یا گروه‌های قصه‌گویی و قدرشناسی از آن‌ها و رسانه‌ای كردن چهره قصه‌گویان كودك و نوجوان در منطقه امامت‌شان به‌ سازماندهی «شبكه تأمین خلأِ لحظه»، شبكه‌ای كه روی نقطه‌ی اصلی و اساسی حركت می‌كند و به‌دلیل اقدام برای پُركردن این خلأِ لحظه، از كار خود، شاد و خشنود و از رضای الهی خاطرجمع است، همت گمارند.

وی با اشاره به سفر چندین معاون وزیر در شهرستان و پیگیری برخی از مشکلات شهرستان، تاکید کرد: معاون حقوقی مجلس، معاون وزیر بهداشت معاون وزیر نیرو، معاون وزیر و عضو هیئت‌مدیره شرکت مخابرات ایران جهت پیگیری مشکلات در شهرستان حضور پیدا کردند که این حضورها و ارتباط ها باید به گره گشایی و حل مشکلات بیانجامد.

امام جمعه کوار در بخش پایانی خطبه‌های خود به مساله مسکن ملی در این شهرستان نیز گریزی زد و از تأمین زمین بای این طرح ملی در کوار خبر داد و گفت: معضل مسکن در کشور ازجمله شهرستان کوار یکی از مشکلات عمومی است. بالا بودن اجاره‌ها و تورم مسکن و اجاره‌بهای مسکن موجب شده‌است بسیاری از خانواده‌ها در فشار و تنگنا باشند امیدواریم این‌موضوع در شهرستان به‌جد دنبال شود و به نتیجه برسد.

گشول اعلام کرد: تاکنون در این شهرستان بیش‌از ۲ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که اطلاعات آن‌ها پالایش و نزدیک به هزار ۵۰۰ نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=9580

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.