25

دامداران کواری در انتظار تمدید و بخشش جریمه دیرکرد وام/سرنوشت پرداخت تسهیلات دامدار کارت چه خواهد شد؟

  • کد خبر : 20126
  • 28 تیر 1402 - 19:51
دامداران کواری در انتظار تمدید و بخشش جریمه دیرکرد وام/سرنوشت پرداخت تسهیلات دامدار کارت چه خواهد شد؟
تسهیلاتی که دامداران کواری در سال گذشته به همت جهاد کشاورزی از بانک ها اخذ کرده و با آن اقدام به تهیه خوراک مورد نیاز دام های خود نمودند، با توجه به گرانی علوفه بازپرداخت آن را برای فعالان عرصه دامداری دشوار نموده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، سال گذشته تسهیلاتی از سوی دولت با توجه به گرانی علوفه برای دامداران در نظر گرفته شد و بانک کشاورزی مکلف به پرداخت آن گردید. وام هایی که مشمولان آن را دریافت نموده و در راستای تهیه علوفه دام های خود هزینه نمودند.

اکنون پس از گذشت تقریبا یک سال از اخذ وام توسط دامداران، آنان در بازپرداخت تسهیلات با‌مشکل مواجه شده اند، گرچه عده محدودی با قرض گرفتن تسهیلات خود را با سود و جریمه اضافه پرداخت نموده اند، اما بازپرداخت وام عده زیادی از دامداران را با چالش جدی مواجه نموده است.

در این زمینه یکی از دامداران درباره تسهیلات پرداختی دامدار کارت در گفتگو با خبرنگار بهار کوار اظهار داشت: وام های اعطایی از سوی دولت زمانی به دامداران تعلق گرفت که علوفه گران شده بود و مبالغ دریافتی پاسخ گوی نیاز ما برای تامین علوفه نبود.

یکی دیگر از فعالان عرصه تولید و پرورش دام نیز مشکل دامداران دربازپرداخت تسهیلات را تلف شدن دام ها بر اثر عوامل متعدد برشمرد و افزود: اکنون که برخی از دام ها تلف شده و ما از لحاظ اقتصادی در مضیقه هستیم، بانک نامه ای به دادگاه برای بازپرداخت تسهیلات فرستاده و ما را در فشار و تنگنای افزون تری قرار داده است.

دامداران در گفت و گو با خبرنگار بهار کوار مطالبه خود از مسئولان جهاد کشاورزی را پیگیری این مشکل جهت تمدید وام ها و بخشش جریمه دیرکرد با‌توجه به تولیدی بودن فعالیت اقتصادی خود با نظر به شعار سال جاری برشمردند و از آقای رحیمی نماینده خود در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری این معضل در جهت یاری رساندن به فعالان عرصه دام شدند.

آن چه مسلم است این است که معضل بازپرداخت تسهیلات برای بیشتر دامداران شهرستان فراگیربوده و آنان را درصدد چاره جویی از مشکل خود به پیگیری از رسانه بهار کوار سوق داده است.

در راستای پیگیری این مطالبه از نماینده مردم کوار در مجلس شورای اسلامی، وی ابتدا خواستار بررسی کم و کیف مسئله از جهاد کشاورزی شد که عبدالرسول جوکار در گفتگویی با خبرنگار بهار کوار اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات درقالب دامدار کارت به دامداران پرداخت گردیده و تا کنون بخشنامه ای مبنی بر مهلت دادن برای بازپرداخت این تسهیلات ابلاغ نگردیده است.

وی افزود: طی پیگیری های به عمل آمده از طریق بانک کشاورزی، در صورتی که دامداران بدهی معوقه خود را تسویه نمایند، می‌توانند تا سقف ۸۰ درصد اصل بدهی تسهیلات جدید از بانک دریافت نمایند.

پاسخی که با انعکاس به دامداران کواری، آنان را قانع نکرد و با توجه به سود بالای وام جدید که خود از موانع رشد تولید می باشد، خواستار پیگیری آن از سوی عبدالعلی رحیمی نماینده خود در مجلس شورای اسلامی شدند.

پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار ضمن طرح این مسئله از قبل با نماینده مردم کوار در مجلس در انتظار پاسخ وی می باشد تا آن را به آگاهی دامداران عزیز مطالبه گر بخشش جریمه ها و تمدید تسهیلات دامدار کارت برساند.

گزارش از فاطمه دیباور

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=20126

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.