25

دمی با سرگرد شهید مهدی الله پور/ شهادت، مزد بندگی خالصانه آقا مهدی بود

  • کد خبر : 20431
  • 03 مرداد 1402 - 20:44
دمی با سرگرد شهید مهدی الله پور/ شهادت، مزد بندگی خالصانه آقا مهدی بود
اگر می خواهی آقا مهدی شهید این روزهای شهر من را بشناسی، دمی با من همراه شو و به صحبت های شیرین دوستان و اطرافیان او گوش بسپار تا بفهمی چرا خداوند آقا مهدی را برای خودش انتخاب کرد.

شهادت بابی است که خداوند آن را به روی خاصان درگاه خود می گشاید و گل هایی که خود گلچین کرده است را در فصل برداشت که خود از پیش معین نموده از شاخه های عشق می چیند.

اگر می خواهی شهید شوی باید شهیدانه زندگی کنی همان طور که سردار دلها حاج قاسم سلیمانی این گونه گفت و خودش مصداق بارز شهید زندگی کردن بود.

خداوند باید در وجود فرد صفتی ببیند تا عاشق و خریدار او شود و زمانی که زندگینامه شهدا را می خوانیم این مهم را درمی یابیم.

شهید مهدی الله پور

آقا مهدی حکایت ما نیز که خداوند در اولین روز مردادماه سال۶۲ او را به عنوان اولین فرزند به پدر و مادرش بخشیده بود، باز در چنین روزی او را نزد خود فرا خواند.

کافیست پای صحبت هم کلاسی ها، همکاران، دوستان و همسایگان شهید بنشینی تا بفهمی آقا مهدی چه انسان شریفی بود و چه شخصیت وارسته ای داشت. چه قدر عاشق اهل بیت بود و در انتخاب نام دخترانش بر گذراندن نام ” فاطمه و زهرا” بر آن ها تاکید می کرد.

شهید مهدی اله پور

وقتی خانواده اش به او گفتند نام خواهرمان نیز زهرا است، نام دیگری را برای دخترت انتخاب کن، مخالفت نمود و گفت فاطمه و زهرا نام هایی هستند که قدیمی نمی شوند.

چه قدر شور هئیت رفتن داشت و صدای نوحه گوشی خود را بالا می برد و به خانواده می گفت سینه بزنید.

یکی از هم کلاسی‌های شهید در وصف شهید مهدی الله پور به خبرنگار ما گفت: کلاس اول و دوم دبیرستان را با شهید مهدی الله پور در دبیرستان خیبر درس می‌خواندیم. رشته تحصیلی ما علوم تجربی بود.

زندگینامه شهید مهدی الله پور

وقتی مربی پرورشی مدرسه دانش آموزان را به خواندن نماز جماعت دعوت می کرد، مهدی بدون استثنا خود را به صف نماز جماعت می رساند.

او پسر ساده پوش و بی شیله پیله ای بود. از اعضای بسیج دانش آموزی مدرسه بوده و در اردوهای بسیج شرکت می نمود.

زتدگینامه شهید مهدی الله پور

او خوش اخلاق، خوش رفتار و خوش برخورد بود. خنده از روی لبانش محو نمی شد و چهره او با لبهای خندانش از ذهنم محو نمی شود.

هم‌چنین خانمی تعریف می کرد: آقا مهدی از سن و سال کم علاقه مند کار و فعالیت بود و کارگری می کرد. وقتی به زمین های شالی کاری برای کاشت نشا می رفتیم. مهدی با وجود خستگی زیر آفتاب گرم می ایستاد، وضو می گرفت و نمازش را می خواند.

همه می آییم

همه می آییم به حرمت او که در راه دفاع از امنیت وطن جان خود را فدا نمود، برای همراهی با دختران کوچکش فاطمه و زهرا که پدرشان در راه خدمت به میهن شهید شد و به عشق او که فعالیت در هرم هوای سیستان و بلوچستان را برای امنیت هم وطنان برگزید.

وعده ما مراسم تشییع و خاکسپاری شهید مدافع امنیت مهدی الله پور: فردا صبح، چهارشنبه ۴ تیرماه ساعت ۸ صبح از حوزه امام حسین به سمت میدان شهدای شهرستان کوار

(ضمنا مصاحبه ای با خواهر شهید والامقام مهدی الله پور توسط بهار کوار انجام شده است که به زودی منتشر خواهد شد)

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=20431

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.