15

دهستان فتح آباد؛ میزبان محمدرضا سنگری، پژوهشگر برجسته عاشورایی

  • کد خبر : 20142
  • 29 تیر 1402 - 19:58
دهستان فتح آباد؛ میزبان محمدرضا سنگری، پژوهشگر برجسته عاشورایی
ظهر امروز همزمان با نماز ظهر و عصر محمدرضا سنگری محقق برجسته فرهنگ عاشورایی میهمان مردم فتح آباد در مسجد صاحب الزمان(عج) این دهستان بود و نمازگزاران عزادار از سخنرانی این پژوهشگر مکتب حسینی بهره بردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار از فتح آباد، محمدرضا سنگری در اجتماع ظهر امروز مردم فتح آباد پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد صاحب الزمان(عج) این دهستان با بیان اینکه امروز به عنوان روز دوم محرم، زمان ورود امام حسین(ع) به کربلا است، اظهار داشت: رهبری صحنه کربلا برای اموری چون برپایی خیمه ها، مراقبت از کودکان و پیاده کردن آن ها از اسب ها بر عهده حضرت ابالفضل(ع) بود و ایشان ۳۵ سال سن داشت.

وی ادامه داد: ویژگی های شخصیتی و رفتاری حضرت عباس(ع) ممتاز بوده و ائمه(ع) در وصف شخصیت بی بدیل ایشان احادیث پرنغزی دارند و امام زمان(عج) در سلام و درود به علمدار کربلا وی را “غایة المجهود” می خواند.

این پژوهشگر عاشورایی با اشاره به کتاب ایستاده بر قله فضیلت ها که به قلم خود او نگاشته شده است، گفت: در این کتاب ۳۴ خصوصیت حضرت ابالفضل(ع) از زبان ائمه آورده شده که یکی از آن ها کاشف الکرب به معنای زداینده غم ها و شدائد می باشد.

وی افزود: حضرت عباس(ع) همیشه شعری را با این مضمون می خواند که هر وقت خیری وارد زندگی ات شد مغرور نشو و بگو پروردگارا آن را بر من حفظ و افزون فرما تا به وسیله آن بیشتر خدمت کنم.

این محقق مکتب عاشورای حسینی به بیان ادامه شعر از زبان قمر بنی هاشم(ع) پرداخت و گفت: حضرت عباس(ع) ابالفضائل یعنی پدر همه خوبی ها بود و بیتی با این مضمون را همیشه زمزمه می نمود: ای کسانی که به دنیا دل خوش کرده اید، برای دنیا بقایی نیست و دل سپاری به سایه های گذرا حماقت است.

گفتنی است عزاداران پس از استماع سخنرانی این پژوهشگر برجسته کشوری، ناهار را میهمان سفره بابرکت امام حسین(ع) بودند.

شایان ذکر است دکتر محمدرضا سنگری فردا و پس فردا، ۳۰ و ۳۱ تیرماه همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر میهمان دهستان فتح آباد در مسجد صاحب الزمان(عج) می باشد و مردم از سخنرانی وی کسب فیض خواهند نمود.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=20142

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.