22

رئیس بیمارستان کوار: درصدد ارتقای سطح کیفی بیمارستان فاطمه‌الزهرا(س) هستیم

  • کد خبر : 19454
  • 04 تیر 1402 - 11:09
رئیس بیمارستان کوار: درصدد ارتقای سطح کیفی بیمارستان فاطمه‌الزهرا(س) هستیم
رئیس بیمارستان کوار گفت: در صدد راه اندازی اتاق عمل، جراحی، بخش سی تی اسکن و سی سی یو در بیمارستان فاطمه الزهرا(س) کوار هستیم تا سطح کیفی خدمات رسانی به بیماران ارتقا یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، بیمارستان ۳۲ تخت خوابی فاطمه الزهرا(س) شهرستان کوار در سال ۹۶ افتتاح و سپس با پیگیری پرونده آن به بیمارستان ۶۴ تخت خوابی ارتقا یافته است. با وجود افزایش امکانات، تجهیزات کنونی این بیمارستان جوابگوی جمعیت تقریبا ۱۰۰ هزار نفری شهرستان و قرارگیری در مسیر ترانزیتی و گذری نیست و حضور متخصص طب اورژانس در این بیمارستان که طبیعتا دارای تجربه بیشتری است، ضروری می باشد.

مردم شهرستان کوار نیز با نظر به این مهم با ثبت و امضای پویشی راجع به بیمارستان کوار خواستار پیگیری آن از فارس شدند و خبرنگار فارس نیز در گفت و گو با حسین فرخ، رئیس بیمارستان کوار خواستار رسیدگی به مطالبات مردمی در این زمینه شد که در ادامه آن را می‌خوانیم:

حسین فرخ رئیس بیمارستان کوار در گفت و گو با خبرنگار بهارکوار راجع به نحوه به کارگیری پزشکان در این بیمارستان اظهار داشت: بخشی از نیروهای بیمارستان فاطمه الزهرا(س) کوار نیروهای طرحی هستند که پس از فارغ التحصیل شدن در سامانه طرح ثبت نام کرده و بلافاصله تقسیم و توزیع می شوند.

وی با بیان اینکه در کل کشور این روند برای جذب پزشک وجود دارد، گفت: به علت اینکه تعداد پزشکان طرحی در کوار ۴ نفر می باشد که ۲ نفر از آن ها نیروی بیمارستان فاطمه الزهرا(س) هستند، برای تامین مابقی نیروهای مورد نیاز بیمارستان از پزشکان اصطلاحا مشارکتی استفاده می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کوار افزود: با انعقاد قرارداد با این دسته از پزشکان آن ها به ازای هر ساعت کاری، مبلغی را دریافت می کنند‌ و برخی از این پزشکان که در بیمارستان کوار مشغول به کار هستند، نیز سابقه کاری طولانی دارند.

وی با اشاره به وجود محدودیت در بهره گیری از پزشک در بیمارستان کوار اظهار داشت: با وجود کاهش ظرفیت ها و مهاجرت، تعداد پزشکان فراوان نیست که ما در بهره گیری از آن ها بتوانیم با فراخ بال عمل کنیم.

حسین فرخ تعداد مراجعه کنندگان به اورژانس بیمارستان کوار را ماهانه حدود ۹ هزار نفر برآورد کرده و افزود: با این آمار مراجعه کننده طبیعی است که درصد خطای کمی برای ضریب انسانی در نظر گرفته شود که در تشخیص این خطا رخ دهد.

وی با بیان اینکه امکان عدم تشخیص صحیح در همه دنیا و از جمله بیمارستان هایی که متخصص، بیمار را ویزیت می کند، وجود دارد، گفت: در سایر شهرستانهای استان که مثل کوار پزشک عمومی بیمار را می بیند، این امکان وجود دارد که در صورت رخ دادن این اتفاق، بررسی های لازم صورت می گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کوار راجع به جوانی که اخیرا پس از ایست قلبی در بیمارستان کوار فوت نمود، اظهار داشت: در بیمارستان فاطمه الزهرا(س) برای همه فوتی ها کمیته مرگ و میر برگزار می شود و در رابطه با این جوان چندین بار کمیته مرگ تشکیل شد.

وی ادامه داد: این جوان دو مرتبه به بیمارستان کوار مراجعه نمود که مراجعه اول حوالی ساعت ۳ بامداد با علامت هایی غیر از مشکل قلبی و درد کلی بدن بوده که نوار قلب از وی گرفته شده بود.

فرخ با بیان اینکه این نوار قلب پس از فوت بیمار نیز به یک‌متخصص قلب برای بررسی بیشتر ارائه شده است، گفت: متخصص قلب، تشخیص با این نوار قلب را به شدت سخت عنوان کرده و درخواست نمود آن را برای استاد خویش فرستاده و نظر وی را نیز جویا شود.

وی با بیان اینکه تشخیص اولیه برای بیمار بر اساس نوار قلب سخت بوده اظهار داشت: در مراجعه اول، تشخیص پزشک خوب بوده، اما با توجه به حال عمومی بیمار می بایست او را بستری می نمود‌.

رئیس بیمارستان کوار در ادامه گفت: در مراجعه دوم که حدود ساعت ۶ صبح بوده، علامت های بیمار بیشتر و پزشک به سکته قلبی مشکوک شده که برای بیمار آزمایش تجویز می کند و متاسفانه بیمار خود دچار ایست قلبی شده و انجام عملیات احیا نیز موفقیت آمیز پایان نمی یابد.

وی با اشاره به اینکه پزشک اول، فرد با سوادی است، اظهار داشت: با این وجود برخوردهایی که نیاز است، با پزشک صورت گیرد، انجام می شود و این پرونده به شیراز ارجاع داده شده تا کمیته مرگ‌ و میر در آنجا نیز بررسی های لازم را به عمل آورده و اعلام نمایند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه انتظار مردم کوار از بیمارستان فاطمه الزهرا(س) شهرستان خود، توقعی است که از خدمات بیمارستانهایی چون چمران و نمازی می رود، افزود: بیمارستان کوار یک بیمارستان ۶۴ تخت خوابی است که در زمان تاسیس ۳۲ تخت خوابی بوده و برای گرفتن امکانات بیشتر از نظر پروانه ای ارتقا پیدا کرده و از لحاظ ساختمانی تحولی در آن به وجود نیامده است.

وی در ادامه بیمارستان۶۴ تخت خوابی را دارای محدودیت هایی برشمرد و گفت: به بیمارستان بر اساس تعداد تخت خواب پرسنل تعلق می گیرد و امکانات کنونی بیمارستان کوار نیز با پی گیری نماینده مردم شهرستان در مجلس به آن اضاف گردیده و برخی امکانات نیز با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی تامین شده است.

حسین فرخ با بیان اینکه امکانات فعلی بیمارستان فاطمه الزهرا(س) بیش از امکاناتی است که به بیمارستان ۶۴ تخت خوابی تعلق می گیرد، اظهار داشت: اکنون در بیمارستان کوار ۱۴ متخصص بیماران را ویزیت می نمایند که به ازای هر تخت تقریبا ۲/۷ نیرو به بیمارستان باید اختصاص یابد که پزشک و نیروی انسانی آن در حال حاضر برای هر تخت ۵ می باشد.

وی در ادامه گفت: شهرستان کوار با جمعیت تقریبا ۱۰۰ هزار نفری و قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی و گذری، گاهی علاوه بر بیماران تحت پوشش خود در سطح شهرستان به بیمارانی از سایر نقاط کشور نیز در اموری مثل تصادفات و سایر موارد خدمات ارائه می دهد که این موضوع نیز در بروز برخی مشکلات اثرگذار است.

فرخ، اختصاص شماره نظام پزشکی به پزشک را دال بر صلاحیت کارکرد وی برشمرد و گفت: بیمارستان فاطمه الزهرا(س) نیز به استناد این شماره و عضویت پزشک در نظام پزشکی با پزشکان قرارداد می بندد و بررسی صلاحیت علمی پزشکان در صلاحیت بیمارستان به عنوان یک دستگاه اجرایی نیست.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر پرونده شکایت از پزشک تشکیل شود و یا تخلفی اتفاق افتاده باشد، کمیته برگزار شده و با حصول نتیجه تا حدودی که در حوزه اختیارات بیمارستان باشد طبق قوانین برای پزشک توبیخ، لغو قرار داد و … لحاظ می شود و در موارد گسترده تر پرونده به دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی ارجاع داده می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کوار در پاسخ به سوال خبرنگار پايگاه خبري تحلیلی بهارکوار مبنی بر افزایش تجهیزات و امکانات بیمارستان نیز گفت: نامه نگاری ها برای افزودن دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان کوار انجام شده و دستگاه اکنون در بیمارستان چمران می باشد که باید تعمیراتی روی آن انجام و از نظر نرم افزاری به روز رسانی شود تا امکان استفاده از آن فراهم گردد.

وی با بیان اینکه با شرکت ارائه دهنده این خدمات هماهنگی هایی صورت گرفته این گونه بیان کرد: انتقال دستگاه به شرکت در مشهد کاری سخت و زمان بر بوده و در حال انجام است.

مدیر بیمارستان فاطمه الزهرا(س) کوار با توجه به افزایش مراجعه کنندگان به بیمارستان در روزهای پنج شنبه و جمعه حضور متخصص طب اورژانس در بیمارستان را برای ویزیت بیماران سطوح یک تا سه ضروری عنوان کرد و افزود: با حضور متخصص طب اورژانس در بیمارستان که تجربه بیشتری دارد، کیفیت خدمات رسانی به بیماران بهتر می شود.

وی در ادامه به تلاش های صورت گرفته در زمینه افزایش تجهیزات بیمارستان کوار پرداخت و اظهار داشت: با دانشگاه علوم پزشکی رایزنی های لازم برای تغییر پروانه بیمارستان صورت گرفته و در صدد راه اندازی اتاق عمل،جراحی و بخش سی تی اسکن و سی سی یو بیمارستان کوار هستیم.

حسین فرخ با تاکید بر نیاز کنونی شهرستان کوار به امکانات و تجهیزات بیشتر عوامل بیمارستان فاطمه الزهرا(س) را فعال و کوشا با به کارگیری حداکثر توان در ارائه خدمات به مردم ارزیابی نمود و گفت: بیمارستان کوار با کوشش افزون در راستای ارائه خدمات به بیماران فعالیت می کند، اما امکانات جواب گوی نیاز مردم کوار نیست و در تلاش هستیم تا با برنامه ریزی کیفیت خدمات خود را به مردم شریف شهرستان ارتقا بخشیم.

گزارش:فاطمه دیباور

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=19454

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.