22

رقابت 867 داوطلب آزمون سراسری در شهرستان کوار/ برگزاری بزرگ ترین ماراتن علمی کشور در ۱۴ و ۱۵ تیرماه

  • کد خبر : 19723
  • 15 تیر 1402 - 8:15
رقابت 867 داوطلب آزمون سراسری در شهرستان کوار/ برگزاری بزرگ ترین ماراتن علمی کشور در ۱۴ و ۱۵ تیرماه
نوبت دوم آزمون سراسری کشور با رقابت 867 داوطلب در شهرستان کوار ۱۴ و ۱۵ تیرماه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، نوبت دوم پنجاه و سومین آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با شرکت 867 داوطلب کواری روز چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه در حوزه های جداگانه برگزار شد. از این تعداد 610 نفر زن و 257 مرد بودند.

نوبت دوم این آزمون با شرکت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۱۳تیر آغاز شد. همچنین گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر روز چهارشنبه با ۵۶ داوطلب که ۴۸نفر زن و ۸نفر مرد بودند، به رقابت پرداختند.

در گروه آزمایشی ریاضی و فنی مجموع داوطلبان کوار 141 نفر است که از این تعداد 58 نفر زن و 83 نفر مرد هستند. در گروه آزمایشی علوم انسانی نیز در مجموع 263 نفر نام‌نویسی کرده‌اند که به تفکیک 207 نفر از داوطلبان را زنان و 56 نفر را مردان تشکیل می‌دهند.

آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح امروز پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ با 356 نفر داوطلب ( ۲۵۶نفر زن و ۱٠٠نفر مرد) برگزار شد و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی با ۵۱داوطلب( ۴۱نفر زن و ۱٠نفر مرد) بعدازظهر امروز به رقابت می‌پردازند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج علمی اولیه این نوبت از آزمون سراسری ۱۴۰۲ اواخر مرداد اعلام می شود و داوطلبان می‌توانند انتخاب رشته کنند، نیمه دوم شهریور نیز زمان اعلام نتیجه نهایی است تا دانشجویان جدید از اول مهر ۱۴۰۳ سر کلاس‌ها حاضر شوند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=19723

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.