11

رییس شورای شهر کوار: اکتشاف باید به طور کامل حریم جاده را رعایت نماید

  • کد خبر : 18822
  • 09 خرداد 1402 - 12:03
رییس شورای شهر کوار: اکتشاف باید به طور کامل حریم جاده را رعایت نماید
رییس شورای شهر گفت: اکتشاف باید به طور کامل حریم جاده را رعایت کرده و تمام زمین را به شهرداری تملک نماید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، احداث پارک حاشیه اکتشاف یکی از مطالبات مردم کوار است اما فنس‌هایی توسط شرکت اکتشاف اطراف درختان در حریم جاده کشیده شده بود درحالی که این زمین حدود ۹هکتاری متعلق به مردم می باشد.

بدین ترتیب شهرداری کوار پس از گذشت بیش از ۱۰سال از رای کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها، ضمن توجه به مطالبات مردم کوار، اقدام به جمع آوری این فنس ها نمود.

مردم و مسئولین شهرستان کوار نیز در این اقدام از شهرداری و شورای شهر حمایت نمودند و خواستار هرچه سریع تر بهسازی این پارک جهت استفاده عمومی می‌باشند.

در این راستا بهار کوار از رییس شورای شهر کوار، این موضوع را پیگیری کرد.

جبار علیدادی ضمن عرض تبریک فرارسیدن دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) در گفتگو با خبرنگار بهارکوار، گفت: فضای سبز حاشیه اکتشاف با اعمال ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها متعلق به شهرداری بود اما فنس هایی اطراف این درختان در زمین شهرداری، توسط اکتشاف کشیده شده بود که کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها ۱٠سال گذشته رای بر رفع تصرف دادند.

وی بیان کرد: اکنون با پیگیری اعضای شورا و حمایت شورای تامین این زمین حدود ۹ هکتاری که در حریم جاده و متعلق به مردم بود، آزاد گردید و فنس های اطراف درختان توسط شهرداری جمع آوری شد.

رییس شورای شهر کوار افزود: البته شورا و شهرداران ادوار گذشته رایزنی و تفاهم نامه ای با اکتشاف در این زمینه داشته اند اما متاسفانه با گذشت ۱۰ سال از رای کمیسیون این پارک احداث نشد.

علیدادی اظهار کرد: تابستان سال گذشته با حضور اعضای دوره ششم شورای شهر کوار باتوجه به مطالبات مردم در جلسه ای تصمیم گرفته شد که در این موضوع با جدیت ورود نماییم. بدین ترتیب در نامه ای به شهردار دستور داده شد تا فنس های اطراف درختان حاشیه اکتشاف جمع اوری شود اما با توجه به شرایط به شرکت اکتشاف مهلتی داده شد تا خودشان اقدام به جمع اوری فنس ها نمایند.

وی در ادامه گفت: در شهریور ۱۴۰۱ به همراه شهردار به ملاقات مدیرعامل شرکت در تهران رفتیم که صحبت‌هایی در خصوص عقب نشینی شد، همچنین مقرر گردید علاوه بر عقب نشینی در مدت شش ماهه معادل این زمین پارک قره آقاج را احیا نماید و ما در مقابل ساخت وسازی در پارک حاشیه اکتشاف نداشته باشیم، اما به وعده ها عمل نشد.

رییس شورای شهر کوار عنوان نمود:بعداز عید نیز با مدیر اکتشاف در کوار چندین بار صحبت کردیم و به آنها تا پایان فروردین مهلت داده شد که فنس ها را جمع آوری نمایند اما اقدامی انجام نشد، بدین ترتیب با هماهنگی اعضای محترم شورای تامین شهرداری اقدام به جمع‌آوری فنس ها نمود.

جبار علیدادی بیان کرد: از نظر قانونی بولوار شهید تندگویان حریم دارد و اکتشاف مکلف است بعداز این حریم زمین را به شهرداری بدهد اما فقط مقداری از این زمین که اکنون فنس‌های اطراف آن برداشته شده است دردسترس ما می باشد، لذا باید به طور کامل حریم جاده را رعایت نماید و تمام زمین را به شهرداری تملک نماید.

وی یاداور شد: جهت گسترش و فضاسازی این پارک باید به طراح و کارشناس بسپاریم تا در سریع ترین زمان ممکن این پارک را در چند فاز طراحی نماید. البته پارک بانوان، پیست دوچرخه سواری، زمین تنیس و… ازجمله طرح هایی است که برای این پارک درنظر گرفته ایم اما باید توسط طراح و کارشناس بررسی شود.

رییس شورای شهر کوار گفت: با توجه به بند ۱ مصوبه شورا در ۹ دی ۱۳۹۸ مبنی بر قیمت گذاری و ارزش درختان و سیستم آبیاری، توسط شهرداری به مبلغ ۱ میلیارد از بستانکاری شهرداری از ماده ۱۰۱ قانون شهرداریها کسر گردیده است لذا اکتشاف موظف است نسبت به تامین آب سیستم آبیاری درختان با مدیریت شهری همکاری نماید.

وی در پایان ضمن تشکر از شورای تامین شهرستان و همچنین صبوری مردم در مدت گذشته به شهروندان عزیز کواری قول داد که با همدلی و اتحاد مسئولین و مردم با یکدیگر، این پارک در چندین فاز در سریع ترین زمان ممکن افتتاح خواهد شد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=18822

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.