17

زنان با تربیت صحیح، انسان ساز هستند/ لزوم جهاد تبیین در زمینه جایگاه زن در اندیشه های امام و رهبری

  • کد خبر : 19216
  • 18 خرداد 1402 - 23:26
زنان با تربیت صحیح، انسان ساز هستند/ لزوم جهاد تبیین در زمینه جایگاه زن در اندیشه های امام و رهبری
منصور زراعت پیشه عضو سابق شورای شهر کوار گفت: نگاه امام که برگرفته از دستورات اسلام نسبت به زن است، جایگاه زنان را پس از انقلاب در جامعه به صورت چشم گیری ارتقا بخشید.

منصور زراعت پیشه در گفت و گو با خبرنگار بهار کوار اظهار داشت: جایگاه زن در جنگ شناختی علیه جمهوری اسلامی و جایگاه او در نظام اسلامی از پرتکرارترین موضوعات است.

وی با بیان اینکه جریان انقلاب ستیز با شعار زن، زندگی و آزادی مکتب امام خمینی(ره) را تحریف نموده، گفت: جریان مدعی آزادی با تصویرسازی نادرست از رهبر کبیر انقلاب اسلامی در ذهن نسل جوان، چهره ای زن ستیز از آن امام عزیز سفر کرده و رهبر معظم انقلاب ترسیم نموده است.

عضو سابق شورای شهر کوار یکی از موضوع های جهاد تبیین را بیان اندیشه های حضرت امام و رهبر معظم انقلاب عنوان کرده و افزود: جمهوری اسلامی جایگاه زن در جامعه را ارتقا بخشید، همانطور که امام راحل نیز زنان را مربی انسانها معرفی کرد و سعادت و شقاوت کشورها را وابسته به وجود زنان دانست.

وی در ادامه ابراز داشت: امام خمینی(ره) معتقد بود زنان با تربیت صحیح، انسان ساز هستند و حجابی که خداوند برای زن قرار داده برای حفظ ارزش اوست.

این پژوهشگر سیره امام و رهبری در ادامه گفت: امام بر این باور بود که زنان با حفظ شئونات اسلامی در فعالیت های اجتماعی و سیاسی باید همدوش مردان باشند.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب تغییرات چشم گیری نسبت به قبل از انقلاب در حوزه زنان رخ داده، ابراز داشت: بعد از انقلاب بیش از ۲۰۰ قانون در مجلس شورای اسلامی برای حفظ حقوق زنان و ارتقای جایگاه آنان تصویب گردیده است.

زراعت پیشه با بیان اینکه سهم زنان از کرسی استادی و هیئت علمی دانشگاه قبل از انقلاب ۲ درصد بوده است، تصریح کرد: این رقم تا سال ۱۴۰۰ به بیش از ۶۰ درصد رسیده و قبل از انقلاب تعداد نویسندگان زن در حوزه علم و نشر کتاب کمتر از ۱۰ نفر بوده که پس از انقلاب تا سال ۱۴۰۰ این تعداد به بیش از ۹ هزار و پانصد نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه نمونه های بی شماری از پیشرفت زنان پس از انقلاب برای بیان کردن وجود دارد، به عرصه ورزش زنان پرداخت و اظهار داشت: در حوزه ورزش ملی و بین المللی مجموع زنان مدال آور قبل از انقلاب ۵ نفر بوده ، در حالی که این آمار پس از انقلاب به ۱۸۰ مدال که عمدتا جهانی می باشد، رسیده است.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=19216

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.