33

سردرگمی دانش آموزان کواری در نداشتن سرویس مدرسه بعداز گذشت یک ماه از سال تحصیلی

  • کد خبر : 12076
  • 29 مهر 1401 - 15:47
سردرگمی دانش آموزان کواری در نداشتن سرویس مدرسه بعداز گذشت یک ماه از سال تحصیلی
نبود سرویس به اندازه کافی و گرانی هزینه‌ها همه دست‌ به‌ دست هم داده است تا ماجرای سرویس مدارس به یکی از چالش‌های اصلی والدین تبدیل شود که طی پیامهایی به سامانه مردمی بهار کوار خواستار پیگیری بیشتر این موضوع شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، با گذشت یک ماه از شروع سال تحصیلی بعد از دو سال آموزش مجازی به دلیل کرونا، برخی دانش آموزان شهر کوار برای رفتن به مدرسه هنوز سرویس ندارند که این معضل تبدیل به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فکری والدین شده است.

البته همانطور که گفته شد یکی از دغدغه ها! چرا که افزایش شهریه های مدارس غیرانتفاعی و کمک مدرسه های اجباری که توسط مدارس دولتی از والدین دریافت میشود نیز از دیگر دغدغه هایی است که خانواده ها در این اوضاع اقتصادی با آن دست و پنجه نرم می کنند.

به قول مسئولان مربوطه در مدارس دولتی مبلغی به اسم شهریه وجود ندارد و براساس ماده ۱۱ قانون تشکیل شورای آموزش و پرورش، هزینه‌های دریافتی تنها به منظور کمک‌های داوطلبانه و با رضایت اولیای دانش‌آموزان دریافت می‌شود. اما با وجود اعلام وزارتخانه و ادارات آموزش و پرورش در استان‌ها مبنی بر اینکه دریافت شهریه در هنگام ثبت‌نام ممنوع است، مدارس چه به صورت رسمی در ابتدای ثبت نام دانش آموزان یا در هنگام تحویل کارنامه و پرونده تحصیلی اقدام به دریافت وجه می‌کنند که فقدان نظارت دستگاه‌های مسئول، بسیاری از خانواده‌ها را در بازگشایی مدارس با دلواپسی‌های فراوانی روبه‌رو کرده است.

ما اکنون نبود سرویس به اندازه کافی و گرانی هزینه‌ها همه دست‌ به‌ دست هم داده است تا ماجرای سرویس مدارس به یکی از چالش‌های اصلی والدین تبدیل شود که طی پیامهایی به سامانه مردمی بهار کوار خواستار پیگیری بیشتر این موضوع شدند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان کوار در گفتگو با خبرنگار بهار کوار، اظهار کرد: بعد از دوسال آموزش مجازی به دلیل کرونا اکنون مدارس حضوری شده اند که دانش آموزان برای ایاب و ذهاب خود نیاز به سرویس دارند که هزینه آن بر اساس نرخ مصوب شورای شهر تعیین می شود. اما نرخی که اعلام شد مورد قبول تاکسی ها نبود لذا کارگروهی برای حل این مساله تشکیل و مبلغی به این نرخ اضافه شد اما بازهم تاکسی ها استقبال نکردند.

رشیدی افزود: البته خانواده ها نیز با این نرخ مخالفت کردند و طی تماس هایی که با ما داشتند از افزایش هزینه ها گلایه مند بودند و میگفتند با وجود چند فرزند پرداخت این نرخ برایمان مقدور نیست. از طرفی راننده ها می گویند استهلاک ماشین بالا می باشد و هزینه قطعات افزایش یافته بنابراین نرخی که تعیین شده است، برای ما به صرفه نیست.

وی بیان کرد: در کارگروهی که در فرمانداری با حضور فرماندار و شهردار و شورای شهر تشکیل شد، عنوان شد که اگر تاکسی های شهری قبول کنند از آنها برای سرویس مدارس استفاده میشود( چرا که با افزایش نرخ، با اعتراض اولیا مواجه خواهند شد.)

رئیس اموزش و پرورش شهرستان کوار گفت: البته یک دلیل دیگری هم در به وجود آمدن این مشکل وجود دارد که مینی بوس ها برای ایاب و ذهاب کارکنان ذوب آهن رفته و برای سرویس مدارس نمی آیند چراکه حقوق و مزایای بهتری در آنجا دارند.

رشیدی در پایان گفت: با توجه به جلسه ای که در فرمانداری تشکیل شد، مقرر گردید که از شنبه( ۳۰مهرماه) این مشکل با آمدن تاکسی های شهری حل شود و امیدواریم که تاکسی ها با این نرخ موافقت کنند و پای کار بیایند در غیر اینصورت باید با خانواده ها جلسه ای دراین خصوص گرفت و چاره اندیشی شود.

اکنون باید منتظر ماند که آیا مشکل سرویس مدارس دانش آموزان در این هفته حل می شود یا همچنان دانش آموزان و خانواده ها باید بلاتکلیف و دلواپس بمانند؟

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=12076

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.