25

سنگ تمام کواری ها در پذیرایی از زائران اربعین حسینی

  • کد خبر : 11541
  • 26 شهریور 1401 - 0:51
سنگ تمام کواری ها در پذیرایی از زائران اربعین حسینی
امسال مردم شهرستان کوار در عراق با برپایی موکب ها و خدمات رسانی به زائران اربعین سنگ تمام گذاشتند.

اربعین امسال به رغم توطئه های دشمنان برای کمرنگ شدن حضور مردم، باشکوه تر از هر سال برگزار شد و بسیاری از عاشقان مکتب خاندان عصمت و طهارت عاشقانه و بی اعتنا به توطئه های دشمنان چونان قطره ای خود را به دریای محبان این مکتب رساندند و از شور و نشاط و کرم این سفره نورانی بهره مند شدند.

برخی از عاشقان خاندان عصمت و طهارت اما ماموریت دیگری از درون قلب های خود دریافت کردند و آن ماموریت خطیر خادمی زائران حسینی بود.

برخی هر آنچه در توان داشتند در این راه گذاشتند و با جمع آوری توان خود و یاری خیران و کمک های مردمی بساطی را برای استقبال و میزبانی از زائران اربعین حسینی فراهم کردند.

در سال های اخیر بسیاری از مردم شیفته میزبانی خالصانه مردم عراق چه در منازل خود و چه در موکب ها در بین راه و شهرها شده بودند. مردمی که در شرایط سختی زندگی می کنند اما بیشتر دارایی خود را در اربعین حسینی برای میزبانی از زائران حسینی هزینه می کنند.

در کنار میزبانی خالصانه و کامل مردم عراق، مردم استان های مختلف کشور هم با راه اندازی موکب هایی برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی با هر ملیتی سنگ تمام گذاشتند.

امسال شهرستان کوار نیز با داشتن 9 موکب بزرگ و امکانات کامل در مناطق مختلف عراق درپذیرایی از زائران امام حسین(ع) سنگ تمام گذاشت.

در مسیر نجف به کربلا به عمود 600 که میرسی موکب آل کسا با مشارکت خادمانی از روستای قصر احمد با پخت نان، توزیع وعده های غذایی و شربت و هندوانه و…درحال پذیرایی از زائران هستند.

در ادامه مسیر عمود 619 خادمانی از روستای فرود را مشاهده میکنی که عاشقانه در حال خدمت به زائران ابا عبدالله هستند. اسکان، پخت نان، توزیع وعده های غدایی و شربت از جمله خدمات موکب قمر بنی هاشم روستای فرود می باشد.

خادمان امام حسین (ع) از شهر مظفری با همکاری عراقی ها در مسیر نجف به کربلا عمود 1334 با اسکان شبانه روزی و امکانات رفاهی، توزیع سه وعده اصلی غذایی، نوشیدنی ها ازجمله چایی و شربت به زائران اربعین خدمت رسانی می کنند.

و اما به کربلا که میرسی عمود 1399 موکب ۱۴ معصوم (ع) شهرستان کوار با همکاری عراقی ها خدماتی از جمله اسکان شبانه روزی، توزیع سه وعده اصلی غذایی، نوشیدنی و… به زائران ارائه می دهند.

،

عمود 1400 موکب شهدای بخش طسوج با ارائه اسکان شبان روزی با امکانات رفاهی، پخت نان، توزیع وعده های غذایی و نوشیدنی در حال خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) می باشند.

و اما اخرین موکب از شهرستان کوار در این مسیر به نام عاشقان بین الحرمین شهر اکبرآباد واقع در عمود 1402 می باشد که با اسکان شبانه روزی، توزیع وعده های اصلی غذایی و نوشیدنی به زائران اباعبدالله خدمت رسانی میکنند.

سه موکب دیگر از شهرستان کوار در شهر نجف و بلد مستقر هستند. موکب سیدالشهدا در مجتمع شاهرودی نجف، موکب ام البنین روستای نوروزان در مسجد سهله از کوفه و موکب شهدای ارباب در امامزاده سید محمد در شهر بلد میزبان زائران اربعین هستند.

موکب ام البنین روستای نوروزان با پخت نان، توزیع وعده های اصلی و میان وعده به زائران خدمت میکنند. این موکب برای کودکان مکانی اختصاص داده بود که با نقاشی و رنگ آمیزی صحنه های زیبایی از حرم امام علی(ع) و امام حسین(ع) و… مشغول میشدند.

موکب روستای ارباب در امامزاده سید محمد در شهر بلد نیز در حال خدمات رسانی و پذیرایی از زائران ابا عبدالله هستند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=11541

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.