18

لزوم افزایش شادی و نشاط در جامعه/ مراقب باشید از جاده توحید خارج نشوید!

  • کد خبر : 16624
  • 03 فروردین 1402 - 19:41
لزوم افزایش شادی و نشاط در جامعه/ مراقب باشید از جاده توحید خارج نشوید!
شادی و نشاط و امید آفرینی بین مردم مشغول باشیم چراکه دشمن درحال تلاش است امید، شادی و نشاط را از مردم بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، امام جمعه شهرستان کوار ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان در گفتگو با خبرنگار این رسانه گفت: تقارن دو بهار طبیعت و بهار فطرت شرفی را ایجاد کرده است تا مردم بتوانند در مدرسه توحید و معرفت به فضلیات بزرگی برسند.

او ادامه داد: باید کمی تعقل و تامل و تفکر داشته باشیم تا بتوانیم هم سیر آفاقی هم سیر تنفسی داشته باشیم.

حجت الاسلام موسوی انور با عنایت به روایات بیان کرد: ماه مبارک رمضان به سه دهه تقسیم شده است، دهه اول؛ دهه برکت،دهه دوم؛ دهه رحمت و دهه سوم؛ دهه معرفت.

امام جمعه کوار با توجه به تقارن ماه رمضان با عید نوروز تاکید کرد: باید به افزایش شادی و نشاط و امید آفرینی بین مردم مشغول باشیم چراکه دشمن درحال تلاش است امید، شادی و نشاط را از مردم بگیرد.

وی ادامه داد: تقارن بهار با ماه رمضان فضیلت خاصی دارد و این فضیلت این است که شادی و نشاط مدیریت شده باشد و از جاده توحید خارج نشود.

خطیب جمعه کوار با اشاره به جایگاه بزرگترها در خانواده بیان کرد: دین دار ها آدم‌های با‌نشاطی هستند و توصیه این است بزرگتر‌ها در بین خانواده سعی کنند حرمت ماه رمضان شکسته نشود.

وی با تاکید بر رعایت شئونات ماه رمضان گفت: شئونات ماه مبارک باید در مراکز تفریحی و بازار و.. رعایت شود. همچنین انسان در ملا عام اقدام به روزه خاری نکند و از رعایت شئونات الهی و حرمت ماه مبارک کوتاهی نکنند.

امام جمعه شهرستان در پایان سخنان خود به بعضی از برنامه های ماه رمضان در شهرستان کوار اشاره کرد و گفت: حضور روحانی در روستاها، غبارروبی مساجد، استفاده از برنامه‌های دینی و منبر، کرسی تلاوت و استفاده از قاریان در شهرهای کوار، اکبراباد و طسوج،برگزاری مراسمات شب های قدرو راهپیمایی روز قدس از جمله این برنامه ها هستند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=16624

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.