26

شن ها و بادها؛ماموران خدا /وقتی هواپیماها و هلی کوپترهای آمریکا در طبس زمین گیر شد

  • کد خبر : 18071
  • 05 اردیبهشت 1402 - 20:19
شن ها و بادها؛ماموران خدا /وقتی هواپیماها و هلی کوپترهای آمریکا در طبس زمین گیر شد
۵ اردیبهشت ماه یادآور شکست حمله نظامی آمریکا در طبس و یکی از رسواترین و افتضاح ترین توطئه های شکست امپریالیسم شیطان بزرگ علیه انقلاب اسلامی ایران است که بی شک یکی از معجزات بزرگ قرن محسوب می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار ، انقلاب اسلامی گستره شگرفی از تاریخ است که در بستر آن سنت های الهی با اعجازی خاص تجلی می یابند و قانون های تاریخی در آن عرصه، نمود و نمایش می یابند تا همگان به چشم دل دریابند که: ” هرگز برای سنت خداوندی تغییر و تبدیلی نیست.”عبرت گرفتن از تاریخ که در قرآن به آن توصیه و تاکید شده، یک ضرورت است اما این امر در ذهن تحلیل گران غرب که قدرت را محور حرکت های سیاسی خویش قرار داده اند و در محاسبات خویش توازن اسباب مادی را در پدیده های هستی اصل می دانند، نمی گنجد. تاریخ، عرصه پیروزی حق بر باطل است. به مصداق آیه “و مکروا مکرا و مکرنا مکرا و هم لایشعرون” تمامی کیدها و فریب ها به سوی خود آنان برمی گردد؛ چرا که همه جریان ها به طرفی واحد که جهت حق است حرکت می کند.

عدم درک حقانیت حق، مثل سرنوشت یاران فیل است که به سنگ های سجّیل گرفتار آمدند و چونان برگ های خرد شده بر زمین افتادند.شکست امپریالیسم آمریکا در طبس از معجزات بزرگ قرنقرآن، هدف از بیان سرگذشت پیشینیان را این می داند که نتایج آن ها مورد تفکر و جمع بندی قرار گیرد؛ ” فاقصص القصص لعلهم یتفکرون”. بنابراین واقعه طبس می تواند عظمت الهی و امدادهای غیبی را برای مردم آشکار کند. ماجرای طبس یکی از رسواترین و افتضاح ترین توطئه های شکست امپریالیسم آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران است.

بدون شک‌ماجرایی که در طبس به وقوع پیوست و با شکست مزدوران آمریکایی مواجه شد، یکی از معجزات بزرگ قرن محسوب می شود، زیرا شیطان بزرگ با تمامی توان و با بهره گیری از دقیق ترین و پیچیده ترین امکانات نظامی و با تدارک همه جانبه و هماهنگی کلیه عوامل داخلی و خارجی به بهانه آزادی جاسوسان خود در ایران و در حقیقت نابود ساختن نظام جمهوری اسلامی ایران، تهاجم خود را آغاز کرد.سران کاخ سفید و مقامات پنتاگون نسبت به موفقیت این عملیات کمال اطمینان را داشتند و به گمان باطل خویش هیچ عامل و نیرویی را در شکست عملیات خود دخیل نمی دانستند، اما از آن جایی که خداوند همواره حافظ این ملت و انقلاب بوده است در طبس نیز امدادهای غیبی او عینیت یافت تا بار دیگر ثابت شود که اراده الهی بر هر چیزی تعلق بگیرد حتمی می شود.طراحی نقشه های مختلف از سوی آمریکا برای شکست ایرانپس از انقلاب دوم( فتح لانه جاسوسی) و شکست توطئه های مزدورانه آمریکا در نفوذ به صف استوار انقلاب اسلامی و نهایتا مسخ آن از درون و افشای دست های خیانت بار همکار با شیطان بزرگ و به اسارت گرفتن آن ها، تهدیدهای نظامی و تحریم اقتصادی از ابتدایی ترین اقدامات جهت غلبه بر این پیروزی بزرگ و شکست دادن این نصر الهی بود. تمام هم کیشان شیطان بزرگ در این توطئه ها با آمریکا همدلی و همکاری داشتند.

تبلیغات به منظور اجرای این دو توطئه ، نخست بر روی مداخله نظامی تمرکز یافت و چون نتیجه ای حاصل نشد، به تشدید تبلیغات بر سر مسئله تحریم اقتصادی و گسترش آن توسط سایر کشورهای هم پیمان پرداخت و این به دو علت بود.اول اینکه آخرین حیلت دشمن بود و دوم انحراف اذهان و افکار عمومی از احتمال حمله نطامی، تا اینکه زمینه ذهنی مردم از مسئله منحرف و دشمن خارجی فراموش شود و توجه ها به مشکلات داخلی و مسائل اقتصادی معطوف گردد.توطئه ای که با شکست مفتضحانه پایان یافتتسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام و به اسارت گرفتن ۵۳ نفر آمریکایی در۱۳ آبان که به تعبیر امام خمینی(ره) انقلاب دوم نامیده شد، یکی از بزرگ ترین اقداماتی بود که پس از پیروزی انقلاب علیه آمریکا انجام شد.

از آن جا که این عمل شجاعانه و بزرگ، حیثیت ابرقدرتی آمریکا را زیر سوال برد و ابهت این بت بزرگ شکسته شد، سردمداران کاخ سفید بلافاصله پس از اطلاع از تسخیر لانه جاسوسی، به موازات تلاش های دیپلماتیک، مسئله طرح تجاوز نظامی را در دستور کار خود قرار دادند.نیمه شب پنجشنبه ۴ اردیبهشت، ۶ فروند هواپیمای سی ۱۳۰ و ۸ فروند هلی کوپتر نفربر از عرشه ناو هواپیما بر نیمیتز برخاستند و با پرواز در ارتفاع کم، راهی ایران شدند. طبق نقشه ها هواپیماها و هلی کوپترها باید در فرودگاه شماره یک واقع در صحرای طبس فرود آیند، سپس هلی کوپتر ها، کماندوها را به اطراف تهران منتقل کنند تا از آنجا با کامیون ها و خودروهایی که از قبل توسط عمّال داخلی و نفوذی آمریکا آماده شده بود، به اطراف جاسوسخانه(ساختمان سفارت سابق آمریکا) انتقال یابند.

پس از ورود به حریم ایران اسلامی، یکی از هلی کوپترها در ۱۲۰ کیلومتری شهر راور کرمان دچار نقص فنی شد و ناگریز فرود آمد. سرنشینان این هلی کوپتر به هلی کوپتر دیگری منتقل شدند که پس از طی مسافتی دستگاه هیدرولیک این هلی کوپتر نیز از کار افتاد اما توانست خود را به ناو هواپیمابر نیمیتز برساند.در هر صورت ۶ فروند هواپیمای سی ۱۳۰و ۶ فروند هلی کوپتر در محل مورد نظر واقع در صحرای طبس در تاریکی شب فرود آمدند. یکی دیگر از هلی کوپترها در حال سوخت گیری برای اجرای مرحله بعدی عملیات، دچار نقص فنی شد. با از کار افتادن این هلی کوپتر، تمام برنامه های آمریکایی ها به هم خورد؛ زیرا با محاسباتی که انجام داده بودند، برای انجام مرحله بعدی عملیات حداقل به۶ فروند هلی کوپتر نیاز داشتند. وضعیت به ناو نیمیتز و از آنجا به کاخ سفید گزارش شد و از رئیس جمهور کسب تکلیف شد. کارتر دستور توقف عملیات و عقب نشینی را صادر کرد، اما سپاه شیطان در چنگال عذاب الهی گرفتار شد. آن هنگام که آمریکایی ها قصد بازگشت داشتند، طوفانی از شن برخاست.

هواپیماها و هلی کوپترهای آمریکایی در حال برخاستن از زمین دچار مشکل شدند. یک هواپیما و یک فروند هلی کوپتر با هم برخورد کردند و هر دو آتش گرفتند. بر اثر حادثه، ۸ تن از آمریکایی ها در آتش عذاب الهی سوختند و بقیه پرنده های جنگی نیز از خاک ایران اسلامی فرار کردند.در همین ارتباط رهبر کبیر انقلاب اسلامی پس از حادثه عبرت انگیز ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ در سخنانی ماندگار فرمودند: ” آیا جز این بود که دست غیبی در کار است؟ چه کسی هلی کوپترهای آقای کارتر را ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن ها ساقط کردند. شن ها مامور خدا بودند، باد مامور خداست.”

یادداشت از: فاطمه دیباور

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=18071

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.