20

اولین شهردار اکبرآباد معارفه شد

  • کد خبر : 8438
  • 31 اردیبهشت 1401 - 15:33
اولین شهردار اکبرآباد معارفه شد
عباسعلی دهقانیان به عنوان اولین شهردار اکبراباد معارفه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، عباسعلی دهقانیان به عنوان اولین شهردار اکبرآباد امروز ۳۱ اردیبهشت ماه با حضور مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری فارس دکتر طهماسبی و هیئت همراه، مسئولین شهرستان کوار و شهر اکبرآباد و عموم مردم در حسینیه حضرت اباالفضل (ع) شهر اکبرآباد معارفه شد و از زحمات دهدار و سرپرست سابق شهرداری اکبراباد اسماعیل شریفی نیز تجلیل به عمل آمد.

حجت الاسلام میرشکاری امام جمعه شهر اکبرآباد در این مراسم ضمن تبریک به اولین شهردار اکبرآباد گفت: شهردار و شهرداری مکانی است که بیشترین ارتباط را با مردم دارد از طرفی جایی است که باید با نیت خالص، خدمتگذاری خالصانه برای مردم داشت. در محیط شهرداری باید مواظب باشند که تکریم ارباب رجوع و مردم غفلت نشود.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد و فسادستیزی یکی از اصول اولیه و مهم در این نهاد می باشد، افزود: شهردار باید به گونه ای باشد که همه مردم بدون واسطه بتوانند با شخص شهردار صحبت و مساله و مشکل خود را مطرح کنند. اولین جایی که ممکن است ایجاد فساد کند این است که شهردار واسطه بین خود و مردم قرار دهد. با شفاف سازی و صحبت با مردم می شود بسیاری از مسائل را حل کرد.

امام جمعه شهر اکبرآباد در ادامه به فضاسازی بر اساس ارزش های دینی، شهرسازی اسلامی و معماری اسلامی تاکید کرد و گفت: شهردار باید دارای روحیه بسیجی باشد چرا که بسیجی خالصانه کار میکند. اگر تشویق کردند مغرور نخواهد شد اگر اورا بی انصافانه قضاوت کردند ناامید نمی شود و مسیر درست خود را ادامه می دهد.

امام جمعه شهرستان کوار نیز در این مراسم شهردار اکبرآباد را نیرویی با تجربه و جهادی دانست و گفت: امیداست شهردار اکبرآباد به خوبی و با موفقیت به مردم غیور و انقلابی شهر اکبراباد خدمت کند و به آبادانی و عمران و خدمات شهری بیش از بیش اهمیت دهد.

وی فضاسازی های دینی و ارزشی و خدمات عمرانی و اجتماعی را مهم شمرد و گفت: شهرداری نقش و اثرگذاری بسزایی در مسائل فرهنگی و خدمات عمرانی دارد.

حجت الاسلام گشول با بیان اینکه مردم بزرگترین سرمایه اجتماعی هستند، گفت: اگر حقوق شهروندی رعایت شود ما میتوانیم یک شهر آباد و نمونه داشته باشیم. بنابراین فرهنگ شهروندی و حفظ حقوق برادران و خواهران ایمانی، ظلم و اذیت نکردن، ادعای به ناحق نداشتن و رعایت عدالت را خود مردم باید رعایت کنند. بسیاری از پروژه های عمرانی به تنهایی توسط دولت انجام پذیر نیست و انتظار داریم مسئولین در وعده های خود صادق باشند. اگر مسئولی وعده ای داد باید به وعده عمل شود و صداقت در وعده داشت. البته وعده نباید بدون پشتوانه باشد.

مدیر کل دفتر امور شهری و استانداری فارس در این مراسم بیان کرد: وجود شهرداری و ادامه این مسیر مستلزم مشارکت و حضور همه جانبه مردم می باشد. اگر شهرداری یا شورا بخواهد به وظایف قانونی خودش به درستی عمل کند مستلزم است که اول در سطوح مختلف سیاسی و اداری سطح قابل قبولی از تعاملات را دارا باشد. که قسمتی از این تعاملات به تعامل بین مجموعه شورا و شهرداری بر میگردد. اگر ما قرار باشد در نقطه ای شهرداری را احداث کنیم باید شهرداری و شورا در کنار هم باشند و همکاری کنند تا رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد.

وی در ادامه به تعامل مجموعه شورا و شهرداری با مردم تاکید کرد و گفت: زمانیکه شورا و شهرداری برنامه مشخصی در حوزه تعامل با مردم داشته باشند می توانند مسائل و مشکلات را با کمک مردم بهتر شناسایی و اولویت بندی کنند و باید از ظرفیت مردم برای توسعه شهر اکبرآباد استفاده شود.

فرماندار شهرستان کوار در این مراسم ضمن اشاره به پنج مرحله انقلاب اسلامی از سال ۱۳۵۷ تا بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به نقش تمدن اسلامی که در بیانیه گام دوم زمینه ساز ولایت عظمی هست، اشاره نمود و اظهار داشت: در گام دوم انقلاب شاخصه ‌های اصلی تمدن نوین اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد و برای دستیابی به این تمدن نوین اسلامی باید زمینه های لازم را فراهم کرد.

وی در ادامه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر شکوفایی و دستیابی ایران به قله های علم، اقتصاد و فرهنگ اشاره و اظهار داشت که باید به نقطه ای برسیم که زبان فارسی در جهان بشود زبان علم، هر کسی بخواهد علم جهان را یاد بگیرد باید زبان فارسی را یاد بگیرد.

سعید خانی در پایان سخنان خود به پتانسیل و ظرفیت بالای شهر اکبرآباد اشاره و ابراز امیدواری نمود که باید از ظرفیت مذهبی شهر اکبرآباد استفاده شود.

رییس شورای اسلامی شهر اکبرآباد با بیان اینکه شهرستان کوار ظرفیت های بسیاری دارد، گفت: شهر اکبرآباد و مردم شریف آن یکی از ظرفیت های مهم شهرستان کوار می باشد. بعداز شهر کوار، اکبرآباد با جمعیتی بیش از 9 هزار نفر بیشترین جمعیت را دارا می باشد که این مساله مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده چراکه خدمات و سرانه ای که دریافت میکنیم سرانه 5 هزار نفری می باشد اما خدماتی برای حدود 12 هزار نفر را باید ارائه دهیم.

وی در ادامه ظرفیت های شهر اکبرآباد را عنوان کرد و در خاتمه گفت: ما نسبت به مساله انتخاب شهردار حساسیت بسیاری داشته و برای آن وقت گذاشته ایم چرا که مساله مهمی می باشد. با مشورت استانداری و بررسی و تحقیق ها به شهرداری رسیدیم که با اطمینان می گویم یک شهردار فعال، با تجربه، مورد اعتماد و انقلابی انتخاب شده و ما تمام حمایت ها را انجام میدهیم که در مسئولیت خود موفق باشند.

عباسعلی دهقانیان نیز در پایان مراسم ضمن تشکر از اعضای شورای شهر اکبرآباد و استانداری برای اعتماد به وی از مردم اکبراباد درخواست کرد که با مجموعه شورا و شهرداری همکاری داشته باشند تا شهری آباد داشته باشند چراکه مشارکت مردم رکن اصلی پیشرفت شهر می باشد.

پس از این مراسم ساختمان شهرداری اکبرآباد نیز با حضور مسئولین و عموم مردم افتتاح شد.

گزارش تصویری

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=8438

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 2
  1. سلام وعرض ادب، ان شاء الله مبارک و میمون باشد،اکبرآباد آباد یکی از ظرفیت‌های مهم شهرستان کوار است، امید آنکه روز به روز به جایگاه اصلی خود نزدیک تر شود، تشکر و سپاس از مدیر محترم بهار کوار، ان شاء الله برقرار باشید، ای کاش بیوگرافی و رزومه کاری جناب آقای شهردار را هم ضمیمه خبر می کردید.

قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.