9

شهرستان کوار مهیای برگزاری انتخاباتی پرشور / 40درصد از عوامل برگزاری انتخابات رای اولی‌ها هستند

  • کد خبر : 24137
  • 26 دی 1402 - 13:21
شهرستان کوار مهیای برگزاری انتخاباتی پرشور / 40درصد از عوامل برگزاری انتخابات رای اولی‌ها هستند
فرماندار کوار از آمادگی شهرستان کوار طبق قوانین و مقررات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات سالم و با مشارکت بالا در اسفندماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، فرماندار کوار در گفتگو با خبرنگار این رسانه ضمن اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که انتخابات را لیله‌القدر انقلاب اسلامی خواندند، اظهار داشت: انتخابات به‌صورت فرایندی انجام می‌شود که امسال پس از اعلام شروع این فرآیند از سوی وزارت کشور، برای اولین بار پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌صورت اینترنتی کلید خورد.

وی افزود: پس از بررسی مدارک متقاضیان و موضوعاتی که باید در پیش ثبت‌نام انجام می‌شد، ثبت‌نام اصلی شکل گرفت. البته قبل از این مرحله هیئت‌های اصلی و اجرایی انتخابات در شهرستان تشکیل شد.

سعید خانی بابیان اینکه هیئت‌های اصلی و اجرایی متشکل از معتمدان شهرستان کوار طبق قوانین شکل گرفت، گفت: این هیئت به دفتر نظارت شهرستان معرفی و تعدادی تأیید و رد صلاحیت شدند که از ۳۰ نفر معرفی‌شده ۸ نفر با رأی مخفی به‌عنوان هیئت اجرایی انتخاب شدند.

وی در ادامه افزود: تشکیل هیئت اجرایی از سوی معتمدان دال بر مردمی بودن انتخابات است و بر این عوامل ۳ نفر دیگر متشکل از فرماندار و نماینده حقوقی و اداری که به ترتیب از سوی مرجع دادگستری و ثبت‌احوال معرفی می‌گردد، اضافه می‌شود.

شعب اخذ رای در شهرستان بازبینی و‌ رفع نقص شدند

نماینده عالی دولت در شهرستان کوار وظیفه اول هیئت اجرایی را بازبینی شعب اخذ رأی عنوان کرد و گفت: از سال گذشته نواقص ۵۳ صندوق اخذ رأی موردبررسی قرار گرفت و از آن‌ها بازدید به عمل آمد که این رقم در سال جاری به ۵۶ صندوق برای انتخابات ۱۱ اسفندماه افزایش می‌یابد.

وی بابیان اینکه کمیته‌های ارتباطی وضعیت دستگاه‌های الکترونیکی شعب اخذ رأی را مطلوب اعلام کرده‌اند، تصریح کرد: برای تأمین عوامل اجرایی شعب اخذ رأی، لیست‌ها احصا گردیده و در هیئت نظارت شهرستان در حال تصویب است.

فرماندار شهرستان کوار زمان تشکیل کمیته‌های انتخاباتی را ابتدای سال جاری عنوان کرد و افزود: کمیته‌های فناوری، آموزش، حقوقی، امنیتی، اطلاع‌رسانی و … در حال تشکیل جلسه هستند.

خانی از تشکیل جلسه تعاملی برای برگزاری انتخابات به میزبانی شهرستان کوار سخن گفت و ابراز داشت: فرمانداران شهرستان‌های کوار، سروستان و خرامه و رئیس دفتر نظارت شهرستان به همراه ۲ نفر دیگر و یک نفر از دفتر نظارت استان جلسه مثمر ثمری را تشکیل دادند که در آن بحث سلامت و مشارکت در انتخابات موردبررسی قرار گرفت.

وی ضمن صحبت از تشکیل کمیته نارضایتی‌ها در شهرستان ذیل شورای تأمین اظهار داشت: کمیته نارضایتی‌ها بسیاری از مشکلات را در شهرستان حل نموده و مواردی را که در شهرستان قابل‌حل نیستند به استان ارسال می‌نماید.

فرماندار کوار افزود: هر صندوق دارای ۲۰ عضو از عوامل اجرایی و نظارتی خواهد بود و جمعاً ۱۲۰۰ نفر در روز برگزاری انتخابات در حیطه اجرا و نظارت همکاری خواهند داشت.

۴۰ درصد از رأی اولی‌های شهرستان کوار در روز برگزاری انتخابات، در شعب اخذ رأی همکاری می‌کنند

نماینده عالی دولت در شهرستان کوار راجع به نحوه همکاری رأی اولی‌ها در شعب اخذ رأی گفت: با توجه به تغییر نسل و ضرورت بهره‌مندی از نیروی انسانی جوان، در استان پیشنهاد همکاری فعال این گروه سنی مطرح شد که ما در حال اعمال آن هستیم.

وی بابیان اینکه لیست رأی اولی‌ها در مدارس و از متقاضیان جمع‌آوری‌شده است، گفت: ۴۰ درصد از عوامل برگزاری انتخابات رأی اولی‌ها هستند و تعداد رأی اولی‌ها در شهرستان کوار برای انتخابات پیش رو بین ۲ هزار و سیصد تا ۲ هزار و ششصد نفر برآورد شده است.

فرماندار شهرستان کوار در پایان مردم را پیشگام در مشارکت انتخاباتی دانست و افزود: مردم همواره پیش‌تر از مسئولان در انتخابات مشارکت داشته‌اند و امسال نیز بهتر از سالیان قبل انتخاباتی پرشور را با مشارکت بالا رقم خواهند زد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=24137

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.