7

شهری که این روزها چهره‌اش زیبنده سال نو نیست

  • کد خبر : 25453
  • 25 اسفند 1402 - 18:44
شهری که این روزها چهره‌اش زیبنده سال نو نیست
در آستانه سال جدید قرار داریم و چهره شهرهای کشورمان حال و هوای عید و ماه رمضان گرفته در حالیکه شهر کوار از این رنگ و لعاب بی‌نصیب مانده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، هر ساله قبل از آمدن صدای پای نوروز مسئولان شهرها دستی به شهر خود می کشند، المان‌های هفت سین به کار میبرند، تابلوهای رنگ و رو رفته شهر را سر و سامان می دهند و‌ فرهنگ میهمان نوازی را با نو نوار کردن چهره شهر به رخ رهگذران و میهمانان می‌کشند.

وقتی به عنوان مسافر وارد شهری می شوی، اولین نکته‌ای که نظرت را جلب می کند، تابلوها، میدان ها، در و دیوارها و خیابان‌های شهر است که نشان از عملکرد مسئولان شهر و اهمیت آنان به تمیزی و زیباسازی فضای شهری است و بی دلیل نیست که برخی از شهرهای کشور را به علت تحقق این مهم از سوی مسندنشینان آن، بافرهنگ و مدرن می‌شناسند.

اگر این روزها به چهره شهرمان کوار نگاهی بیندازیم می‌بینیم تابلوهای رنگ و‌ رو رفته و قدیمی در سطح شهر و زباله های اطراف سطل ها جلوه ناخوشایندی به شهر داده است، جلوه ای که زیبنده نام شهر فرهنگ‌ مدار و باستانی کوار نیست.

همچنین امسال که ماه مبارک رمضان با عید نوروز تقارن یافته، نیاز است که شهر با نصب بنرهایی حال و هوای ماه رمضان نیز به خود گیرد.

پس چه خوب است مسئولان شهرمان با تعویض تابلوهای قدیمی درسطح شهر که فرسوده شده اند، اجرای هفت سین در میادین مهم شهر و آذین بندی، پاکسازی کامل شهر اعم از جدول ها و خیابان ها، ساماندهی کلیه تابلوها، استندها و فضاهای تبلیغاتی سطح شهر، آماده سازی و زیباسازی پارک ها، رسیدگی به تمیزی و رفع نواقص سرویس های بهداشتی در سطح شهر، اجرای جشنواره ها و برنامه های شاد درجهت ایجاد شور و نشاط بین شهروندان، اجرای خدمات عمرانی لازم در سطح خیایان ها همچون ترمیم و رفع چاله ها و… شهر را نو نوار کرده و آن را زیبنده نام وزین کوار کنند.

کاری که سخت و طاقت فرسا نیست و با استفاده از فرصت تقارن بهار طبیعت و ماه بهار قرآن می‌توان از آن بهترین بهره ها را در راستای فضاسازی شهری برد.

همچنین در دیگر شهرها و روستاهای شهرستان کوار علاوه براین موارد، هنوز آثار تبلیغات انتخابات در شهر برجای مانده که لازم است هرچه سریع تر شهرداران و دهیاران اقدام به جمع آوری بنرها و زدودن پوسترها از روی دیوارها نمایند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=25453

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. باسلام لطف کنید بنرها و اعلامیه وعکسهایی که مال قبل هست و تاریخش گذشته رو ازچهره شهر حذف کنید

قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.