14

شکوفایی صنعتی در شهرستان کوار با احداث شهرک صنعتی

  • کد خبر : 19389
  • 02 تیر 1402 - 13:43
شکوفایی صنعتی در شهرستان کوار با احداث شهرک صنعتی
عملیات اجرایی احداث شهرک صنعتی شهرستان کوار آغاز گردید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، ناحیه صنعتی شهرستان کوار که در کیلومتر ۷ جاده کوار-فرمشکان و روبروی روستای قصراحمد واقع شده است، در اواسط خردادماه عملیات اجرایی احداث آن آغاز گردیده است.

ارجمندی مسئول پیگیری این پروژه درگفتگو با خبرنگار بهارکوار با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس مجری این پروژه است، بیان کرد: فاز اول این پروژه ایجاد کانال حریم شهرک و تسطیح محوطه داخل شهرک می باشد که از ۲۰ خردادماه با پیگیری نماینده محترم مردم شهرستانهای کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی با اعتبار اولیه بالغ بر ۱۵میلیارد ریال آغاز به کار کرده است.

وی اظهار کرد: ایجاد شهرک صنعتی در نواحی روستایی میتواند در تثبیت و نگه داشت جمعیت و کاهش مهاجرت، تامین اشتغال، افزایش درآمد و توسعه پایدار برای روستاییان موثر باشد.

محسن ارجمندی افزود: در شهرستان کوار به دلیل نبود صنایع تبدیلی مرتبط با مشاغل، همه ساله شاهد هدر رفت سرمایه و زحمات مردم منطقه بوده ایم.

مسئول پیگیری احداث شهرک صنعتی کوار ازجمله مزایای مهم احداث این ناحیه صنعتی را نام برد: ایجاد فرصت مناسب جهت توسعه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده که نقش حیاتی در بقا و توسعه بخش کشاورزی دارد، یکی از مزایای این شهرک صنعتی می‌باشد.

وی ادامه داد: دسترسی سریع و آسان کشاورزان به صنایع مرتبط بخش کشاورزی و حذف واسطه های غیر ضروری، امکان صادرات کالا، توسعه زیرساخت راه های مواصلاتی به شهرستان و کاهش بار ترافیک و خطرات جاده ای, کاهش ضایعات محصولات، اولویت استفاده از توان و ظرفیت سرمایه گذاران، کارآفرینان و مهندسین شهرستان از دیگر مزایای احداث این ناحیه صنعتی است.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=19389

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. دورد بر دلسوزان واقعی شهرستان کوار

قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.