24

مشکلی به نام کمبود فضای سبز در شهر کوار / علت کوتاهی شهرداری در احداث پارک حاشیه اکتشاف چیست؟

  • کد خبر : 18477
  • 25 اردیبهشت 1402 - 16:12
مشکلی به نام کمبود فضای سبز در شهر کوار / علت کوتاهی شهرداری در احداث پارک حاشیه اکتشاف چیست؟
طبق آخرین رأی کمیسیون ماده ۱٠٠ قانون شهرداری‌ها در سال ۱۳۹۱، شهرداری کوار موظف به احداث پارک حاشیه اکتشاف می‌شود اما متأسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، احداث و نگهداری فضاهای سبز شهری همچون پارک‌ از وظایف شهرداری‌ها می‌باشد و یک شهر سالم نیازمند فضای سبز کافی است که نقش ریه‌های آن را ایفا می‌کند. شهر کوار نیز از این قاعده مستثنی نیست و شهروندان نیازمند فضای سبز سالم و زیبا می‌باشند.

اما متأسفانه در حال حاضر فقط بوستان آزادی و دو پارک محله‌ای میزبان خیل جمعیت مردم شهر کوار است. در سال گذشته نیز پارک باصفا و قدیمی قلمستان که خیلی از کواری‌ها خاطرات خوشی با آن دارند، شهرداری خبر از احیای آن به همراه پارک کوهپایه‌ای قره‌آغاج را داد اما خبری از پیشرفت در روند احیا نیست!

یکی دیگر از مشکلات کمبود فضای سبز در این شهر با توجه به اینکه کوار در مسیر عبور و مرور مسافران می‌باشد، نبود یک پارک مناسب برای مسافران است و مسافران عبوری از شهر مجبور می‌شوند در میدان‌ها، بلوارها و پیاده‌روهای کوار به استراحت بپردازند و این اصلاً درشان مردم مهمان‌نواز کوار نمی‌باشد.

گویا قرار بوده است فضای جنب شرکت اکتشاف برای حل این مشکل جهت تبدیل‌شدن به یک پارک اختصاص یابد. طبق آخرین رأی کمیسیون ماده ۱٠٠ قانون شهرداری‌ها در سال ۱۳۹۱، شهرداری کوار موظف به احداث پارک حاشیه اکتشاف می‌شود اما متأسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

محیطی که فضای سبز آن از قبل مهیا شده است و می‌توان امکانات مناسبی درخور شهروندان و مسافران در آن مستقر نمود، اما متاسفانه شهرداری کوار در احداث این پارک کوتاهی نموده است.

حال از شهردار محترم کوار سؤال پرسیده می‌شود دلیل این کوتاهی شهرداری با توجه به وعده شما مبنی بر تبدیل کوار به زمرد فارس و ایجاد فضاهای سبز بیشتر در این شهر چیست؟

مطالبه جدی مردم این است که شهرداری کوار در خصوص احداث هر چه سریع‌تر پارک حاشیه اکتشاف و همچنین احیا پارک قدیمی و خاطره‌انگیز قلمستان اقدام نماید.

پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار تا تحقق یافتن کامل این مطالبه مردمی پیگیر اجرایی شدن رأی کمیسیون ماده 100 شهرداری‌ها خواهد بود و آماده انتشار پاسخ شهردار کوار خواهیم بود البته انتظار می رود صرفا پاسخ و دلیلی جهت توجیه نمودن ارائه ندهند و عملیات اجرایی این پروژه را آغاز نمایند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=18477

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.