18

علمداری که شهدا در قیامت به مقامش غبطه می خورند/ اجتماع هیئات عزاداری شهرها و روستاهای کوار در عصر تاسوعای حسینی

  • کد خبر : 20654
  • 05 مرداد 1402 - 23:07
علمداری که شهدا در قیامت به مقامش غبطه می خورند/ اجتماع هیئات عزاداری شهرها و روستاهای کوار در عصر تاسوعای حسینی
استاد ادب و وفا داری است. هر کس می خواهد رسم ادب ورزی و سرسپردگی در عهد و پیمان را بیاموزد، باید پای کلاس درس او بنشیند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، حتی غیرمسلمانان به او علاقه مند هستند. کلیمیان، مسیحیان و هندوها هم به او عشق می ورزند و به برکت او که باب‌الحوائج است، حاجات خود را از درگاه خداوند طلب می کنند‌.

او علمدار کربلای حسینی حضرت ابالفضل العباس(ع) است. او را قمر بنی هاشم نیز می نامند. اهل بیت(ع) نیز به وی ارادت خاصی داشته و زیارت نامه مخصوصه اش حاوی مضامین نغزی در وصف شخصیت گرانسنگ ایشان است.

در حدیثی از امام سجاد(ع) راجع به مقام والای علمدار کربلا می خوانیم: ” خداوند عباس(ع) را رحمت کند که نسبت به برادر خود ایثار کرد و جانش را فدای آن حضرت نمود تا این که در راه یاری او دو دستش را از بدن جدا کردند و خدا به جای دو دست او، دو بال به آن حضرت عنایت فرمود که مانند جعفر بن ابی طالب(ع) با آن دو بال همراه فرشتگان در بهشت پرواز می کند و برای عباس(ع) در قیامت، نزد خدا مقامی است که مورد غبطه همه شهداست و همه شهیدان، آرزوی مقام او را دارند.”

اجتماع شکوهمندانه هیئات عزاداری کوار در عصر تاسوعای حسینی

همزمان با عصر تاسوعای حسینی، هیئت های عزاداری شهرها و روستاهای کوار، با شکوه و عشق وصف ناپذیری به عزاداری در سوگ علمدار کربلا_ حضرت ابالفضل العباس(ع) -پرداختند.

مراسم زنجیر زنی تاسوعای حسینی شهر اکبراباد

برخی هیئت ها با زنجیرزنی و طبل زنی در خیابان ها اندوه و غم خود را در شهادت یار وفادار امام حسین(ع) نشان داده و با نوحه خوانی و سینه زنی در رثای قمربنی هاشم(ع) به مقام والای ایشان، ادای احترام و ارادت نمودند.

مراسم عزاداری و زنجیر زنی روستای قصر احمد در عصر تاسوعا

در شهدای گمنام نیز اتحاد خاصی بین هیئات عزاداری دیده می شد. موکب ها در مسیر عزاداران و هیئات مذهبی و هم‌چنین ورودی حرم مطهر شهدای گمنام شهرستان کوار پذیرایی از زائران را با عشق و صفای باطنی عهده دار شده بودند.

و من به این می اندیشم که عشق و علاقه به اهل‌بیت(ع) در سرشت مردم ما نفوذ کرده است و خوشا بر عزاداران حسینی(ع) که به حدیث رسول گرامی اسلام در راستای ابراز محبت به اهل بیت ایشان صحّه گذارده و در دنیا و عقبی از برکات مودت به خاندان کرامت بهره می برند.

مراسم سوگواری و زنجیر زنی عصر تاسوعای حسینی ۱۴٠۲ روستای فرود
🏴مراسم سوگواری و زنجیر زنی عصر تاسوعای حسینی ۱۴٠۲ روستای آباده آبگرم

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=20654

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.