25

عیدی که به شکرانه اش باید خداوند را سپاس گفت/ کوار؛ غرق در جشن و شادی روز غدیر

  • کد خبر : 19770
  • 16 تیر 1402 - 14:25
عیدی که به شکرانه اش باید خداوند را سپاس گفت/ کوار؛ غرق در جشن و شادی روز غدیر
منبری از جهاز اشتران آماده شد. رسول خاتم بالای آن رفت، خدای بلند مرتبه را سپاس گفته و مصمّم برای ابلاغ رسالت به مردمان شد. علی (ع) را فراخواند، دست در دستش نهاد و او را جانشین و راهبر پس از خود معرفی نمود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، آن روز را برکه هم خوب به یاد دارد که صدای گرامی پیامبر را باد تا دوردست ها برد: من کنت مولاه، فهذا علی مولاه.

چه پیغام مهمی است که نبی اکرم در حجه الوداع، منتظر می ماند تا آنان که بازمانده اند به کاروان پیوسته و گروهی که پیشتر رفته اند، بازگردند؟

و کدام تکلیف است که اگر انجام نشود، رسالت ختم المرسلین به کمال نمی رسد؟ آیا پیغامبر خاتم می خواهد علی را به عنوان دوست و یار خود معرفی کند؟ که اگر این گونه بود همگان در طول حیات مبارک نبی آن را دریافته بودند.

پس کدامین امر مهم است که طرح و تبلیغ آن واجب بوده و باید آیندگان نیز آن را دریابند.

نبوت، خاتمه یافته و به شکل دیگری در قالب امامت ظهور می یابد تا راهنمایی و راهبری انسانها توسط کسی که خداوند تعیین نموده ادامه یابد و خوشا آن که به فرمان وحی تکیه داده و امام خویش را با استناد و استدلال انتخاب می نماید.

عید غدیر؛ روز شادی و نشاط شیعیان

پس به یمن این روز باید جامه نیکو پوشید و خوش بوترین عطرها را استعمال نمود. شادی کرد و برای شیعیان یک بغل، نشاط و سرور به ارمغان آورد.

درست، مثل مردم شهر من که در دهه خجسته امامت و ولایت، سنگ تمام گذاشته و باشکوه تر از هرسال عید غدیر را جشن می گیرند. شهر را آذین می بندند و روستاها نیز در این مهم سهیم می شوند.

برنامه های ابتکاری انجام داده و بر غنا و شکوه این جشن بزرگ می افزایند.

سفره های اطعام، می گسترانند و به حدیث ششمین نور خدا در این باره صحّه می گذارند.

برخی روزه گرفته و امین الله می خوانند و خوشا آنان که در این روز مبارک، آقای نجف را در این شهر مقدس زیارت می کنند.

بر پیامبر بزرگوار و خاندان او درود فرستاده و ندبه خوان ظهور امام موعود می شوند.

مهرورزی نموده و گره ای از کار شیعیان علی(ع) می گشایند. خداوند را به شکرانه نعمت ولایت، سپاس گفته و ارمغان آسمانی امامت را به یکدیگر تبریک و تهنیت می گویند.

با یکدیگر مصافحه نموده و به احسان و انفاق مومنان مبادرت می ورزند. شیعه وار تشکیل اجتماع داده و پیمان اخوت می بندند. خود را زینت کرده و با علی عالی اعلی در هر حال، همگام می شوند.

با آوای فرشتگان در روز عید بزرگ غدیر خم هم نوا شده و با عشق و شور “الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین علی ابن ابیطالب” می خوانند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=19770

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.