17

فضاهای مناسب فرهنگی کانون تحول و گسترش انقلاب فرهنگی هستند 

  • کد خبر : 9030
  • 13 خرداد 1401 - 23:08
فضاهای مناسب فرهنگی کانون تحول و گسترش انقلاب فرهنگی هستند 
کوار- امام جمعه کوار با بیان اینکه فضاهای مناسب فرهنگی کانون تحول و گسترش انقلاب فرهنگی هستند، متذکر شد: انتشار فیلم سخیف عنکبوت مقدس دسیسه صهیونیست‌ها برای قداست شکنی مقدسات است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار؛ حجت الاسلام مجید گشول دره سیبی در خطبه‌های امروز نماز دشمن شکن جمعه کوار از گذشت اولیای دم یک خانواده در این شهرستان از قصاص قاتل فرزند خود همزمان با آغاز دهه کرامت و در آستانه میلاد فرخنده حضرت فاطمه معصومه (س) و برادر بزرگوار ایشان امام هشتم حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام خبر داد و افزود: فضای جامعه اسلامی باید فضای رحمت و رأفت باشد زیرا کرامت در گرو گذشت و عفو و رأفت اسلامی است.

وی اجتماع بزرگ دهه نودیهای دیروز این شهرستان با حضور خادمیاران حرم مطهر رضوی در جوار شهدای گمنام این شهرستان را زمینه‌ساز نهادینه کردن فرهنگ انتظار و یاری امام‌زمان دانست و عنوان کرد: یادمانهای شهدا، حرم امام زادگان واجب التعظیم و فضاهای مناسب فرهنگی کانون تحول و گسترش انقلاب فرهنگی است.

خطیب جمعه کوار با ذکر این موضوع که کرامت در گرو گسترش فرهنگ انتظار، شهادت و ایثار است، اذعان کرد؛ سرود زیبای سلام فرمانده با اجتماع حداکثری گلهای نوشکفته دهه نودی زمینه‌ساز پیوند نسلی در نسل‌های به‌هم‌پیوسته انقلاب است.

گشول برنامه‌های مستمر و عمیق فرهنگی، مطالعه آثار رهبری، آشنایی با منظومه فکری رهبر عزیز انقلاب و برگزاری دوره‌های مطالعاتی در شهرستان کوار را از کارهای عمیق فرهنگی دانست که باید با قوت ادامه و استمرار داشته باشد.

امام جمعه کوار همچنین ضمن تسلیت ۱۴ خرداد سالگرد ارتحال جانسوز حضرت امام‌خمینی (ره) بر لزوم جهاد تبیین در راستای ابعاد شخصیتی حضرت امام تاکید کرد و گفت: باید با اجرای صحیح جهاد تبیین به مقابله با تحریف‌ها و توطئه‌های دشمن پرداخت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوار متذکر شد: حضرت امام، با اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی و با توکل به مدد الهی با استکبار، استعمار و استبداد مقابله کرد.

وی ابراز کرد: امام راحل به اراده مردمی و لزوم حمایت از مستضعفان و همچنین استقلال کشور اعتقادی راسخ داشت و با نفی سلطه پذیری قضاوت را بر مبنای حال فعلی افراد میدانست‌.

گشول عنوان کرد: رشد برابری عقلانیت و معنویت، حفظ وحدت و سازندگی و ارائه نمونه و الگوی علمی از انقلاب اسلامی به جهانیان همواره مورد تاکید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود.

وی بر لزوم تداوم آرمانهای امام راحل تاکید کرد و گفت: ابعاد عرفانی، فلسفی، فقهی، مدیریتی، سیاسی، ظلم‌ستیزی، مردمی بودن و تفکر عمیق گوشه‌هایی از جامعیت مکتب و شخصیت امام راحل است.

امام جمعه کوار در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست کثیف صهیونیست‌ها در انتشار فیلم عنکبوت مقدس اشاره کرد و گفت: سیاست‌های صهیونیستی در فیلم عنکبوت مقدس و سایر فیلم‌های موهن با هدف دین‌زدایی و از بین بردن اعتقادات مذهبی است.

او افزود: صهیونیست‌ها با انتشار چنین فیلمهای سخیفی به دنبال قداست شکنی مقدسات وبه راه انداختن موج اسلام هراسی و ایران هراسی هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کوار بر لزوم تولید آثار فاخر ارزشی توسط هنرمندان تاکید کرد و بیان داشت: هنرمندان جهان اسلام باید با تولید آثار فاخر و اثرگذار دینی و انقلابی پاسخ دشمنان را بدهند.

وی در پایان تاکید کرد: نسبت‌ به بودجه‌هایی که باید به توسعه ورزش در شهرستان اختصاص یابد پیگیری جدی و لازم صورت پذیرد.

امام جمعه شهرستان کوار افزود: نسبت‌به مسئله اوقاف و موقوفات شهرستان مردم انتظار دارند اداره اوقاف تاسیس شود زیرا شهرستان کوار فاقد اداره اوقاف است و نیز مردم انتظار دارند حمایت لازم از موقوفات و امامزاده‌ها صورت گیرد.

خطبه اول
خطبه دوم

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=9030

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.