18

قرارگاه ریحانه النبی پای کار ساخت بیمارستان کوار/ پیشرفت فیزیکی بیمارستان حاصل یک سال تلاش شبانه روزی

  • کد خبر : 22838
  • 04 آذر 1402 - 22:24
قرارگاه ریحانه النبی پای کار ساخت بیمارستان کوار/ پیشرفت فیزیکی بیمارستان حاصل یک سال تلاش شبانه روزی
حجت الاسلام عباسی عضو هیات مدیره قرارگاه ریحانه النبی شهرستان کوار گفت: قرارگاه ریحانه النبی همگام با دولت مصمم در تزریق اعتبار از طریق خیّران برای ساخت بیمارستان کوار است و تا کنون با همکاری مسئولان در پیشرفت فیزیکی آن نقش به سزایی ایفا نموده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، مراسم گزارش پیشرفت و اقدامات مورد نیاز احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی ریحانه النبی(س) کوار با حضور جمعی از خیرین و مسوولین شهرستان برگزار شد و در پایان این مراسم از خیرین تجلیل به عمل آمد.

حجت الاسلام عباسی عضو هیات مدیره قرارگاه ریحانه النبی کوار در مراسم سالگرد آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۲٠٠تخت خوابی کوار گفت: بالغ بر ۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض در زمینه درمان، معیشت و جهیزیه دخترانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند، از سوی قرارگاه ریحانه النبی تامین شده است.

وی مهم ترین اقدام قرارگاه ریحانه النبی را پذیرفتن همکاری در ساخت بیمارستان عنوان کرد و افزود: با همکاری نماینده مردم کوار در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری و سایر دستگاه های مربوطه ساخت بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی ریحانه النبی آغاز شد و طبق قانون و استاندارد جهانی به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت یک تخت خواب به هر شهرستانی تعلق می گیرد.

وی با بیان اینکه قرارگاه ریحانه النبی با بهره گیری از ظرفیت کارخانجات و معادن شهرستان پذیرفت ۱۰۰ تخت خواب بیمارستان را خیّرساز بسازد، اظهار داشت: ما برای اینکه بتوانیم در آینده رشته های پزشکی و پیراپزشکی را در دانشگاه علوم پزشکی کوار احیا کنیم، تصمیم گرفتیم فضای بیمارستان را طوری بسازیم که آموزشی-درمانی باشد و از این رو ۶ هزار مترمربع بر مساحت بیمارستان افزوده شد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: طبق نقشه های طراحی شده، بیمارستان دارای ۱۳ تخت آی سی یو، ۸ تخت سی سی یو، ۲۰ تخت اورژانس، ۱۴ تخت دیالیز، ۷ اتاق مراقبت ویژه کودکان و ۱۱ بستری متوسط با فضای تقریبی ۲۰ هزار مترمربع در چندین طبقه می باشد و تا کنون که یک سال از شروع احداث بیمارستان می گذرد، ۶۵ هزار ساعت نفر کارگر و ۶۰ هزار ساعت ماشین آلات برای آن کار کرده اند.

وی افزود: ما نیز همگام با دولت باید اعتبار به این پروژه بزرگ تزریق کنیم و کار را پیش ببریم. همه مردم از جمله خیران باید احساس وظیفه و دغدغه کرده تا کار ساخت بیمارستان به بهترین نحو پیش برود.

هم چنین در این مراسم نماینده مردم کوار در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان فعلی کوار که با مجوز بیمارستان ۳۲ تخت خوابی تاسیس شد، ما برای اینکه بتوانیم در زمینه امکانات، تجهیزات و پزشکان بیشتر از آن بهره بگیریم، آن را به ۶۴ تخت خوابی ارتقا دادیم.

وی در خصوص تاسیس بیمارستان جدید در کوار و عدم امکان ارتقای بیمارستان فاطمه الزهرا(س) در راستای روشن شدن اذهان عمومی افزود: ساختمان و انشعابات برق بیمارستان فاطمه الزهرا(س) ظرفیت افزودن امکانات جدید و ارتقا دادن را ندارد.

عبدالعلی رحیمی مظفری گفت: در اوج کرونا و سفر کوتاه معاون وزیر به شهرستان کوار مجوز بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی را پس از بازدید وی از دانشکده فعلی و زمین بیمارستان گرفتیم که در تهران مقرر شد با کمک و مساعدت مالی خیّران، مجوز ساخت بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی به شهرستان کوار داده شود.

وی با اشاره به کمک های مجتمع فولاد پاسارگاد برای ساخت بیمارستان کوار افزود: این بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی به عنوان یک بیمارستان خاص و جزء معدود بیمارستان هایی است که به صورت دولتی اداره می شود و در شهرستان های کوچک‌ کم پیش می آید که تجهیزاتی هم چون MRI به بیمارستان اختصاص یابد و قرار است این بیمارستان به شهرستان های هم جوار نیز خدمات ارائه دهد.

این مقام مسئول، سخت ترین مرحله شروع به کار ساخت بیمارستان را مخالفت دولت با پروژه های جدید عنوان کرد و گفت: با وجود پروژه های ناتمام در کشور، دولت و سازمان برنامه و بودجه مخالف شروع پروژه های جدید بودند، اما با اراده ای که در اخذ مجوز پروژه بیمارستان کوار وجود داشت، توانستیم آن را در ردیف طرح های ملی و شناسه دار در پیوست سالانه بودجه ها قرار دهیم.

حضار پس از پایان مراسم با حضور در محل احداث بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی ریحانه النبی(س) از روند انجام کار بازدید نمودند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=22838

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. سلام خسته نباشید به مسئول محترم شهرستان اگر خیلی زود بسازن الی میشه

قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.