25

لزوم حمایت ویژه از کشاورزان و باغداران آسیب دیده از سرمازدگی کوار و پیگیری حدی تا حصول نتیجه | بر نظام بانکی کشور نظارت بیشتری صورت گیرد

  • کد خبر : 6793
  • 26 فروردین 1401 - 22:15
لزوم حمایت ویژه از کشاورزان و باغداران آسیب دیده از سرمازدگی کوار و پیگیری حدی تا حصول نتیجه | بر نظام بانکی کشور نظارت بیشتری صورت گیرد
کوار- امام جمعه کوار گفت: کشاورزان و باغداران کوار بر اثر سرمای بهاره خسارت میلیاردی دیده اند که همین مساله بر لزوم حمایت ویژه از این قشر آسیب دیده تاکید دارد.

به گزارش بهار کوار حجت الاسلام مجید گشول در خطبه‌های امروز نماز دشمن شکن جمعه کوار ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، آن حضرت را مجمع فضیلت‌ها، الگوی نفاق ستیزی، الگوی حلم و بردباری، تجلی تام احسان الهی و پناهگاه فقرا و بینوایان دانست و اظهار کرد: روز ولادت آن حضرت روز اکرام و تکریم خیرین و هفته کمک به محرومان و مستضعفان است.

وی افزود: لازم است تا در هفته اکرام ایتام از نیکوکاری‌ها، ایتام، فقرای خویشاوند و از خانواده‌های بدسرپرست حمایت کنیم تا فرهنگ امام حسن مجتبی علیه‌السلام و فرهنگ اهل‌بیت را توسعه و گسترش داده شود.

امام جمعه شهرستان کوار با استناد به سخنان گهر بار امام دوم شیعیان امام حسن مجتبی علیه‌السلام که فرمودند پیش‌از این‌که پاره‌های عذاب و درهم‌کوبنده لذات برسد به عمل و تلاش مبادرت کنید، تاکید کرد: دنیا ناپایدار، ناایمن و تکیه‌گاهی نااستوار است که می‌طلبد از عبرت‌ها پند بگیریم و از پندهای الهی بهره‌مند شویم.

وی ضمن گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی و یاد شهدای ارتش، گفت: ارتش انقلابی کلمه طیبه برخاسته از ایمان و عمل صالح است.

حجت الاسلام گشول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سیاست‌های کلی تامین اجتماعی کاهش فاصله‌های اجتماعی، لایه‌بندی امور امدادی و حمایتی و بیمه‌ای و سطربندی، خدمات استقرار نظام ملی احسان و هماهنگ‌سازی نهادهای امدادی مثل کمیته امداد بنیاد مستضعفان ستاد اجرایی فرمان امام بهزیستی و مانند آن توجه به زنان و خانواده گام بلندی است در راه تحقق عدالت اجتماعی در گام دوم انقلاب که باید به‌جد دنبال شود.

خطیب جمعه شهرستان کوار با بیان اینکه انتشار اسامی ابر بدهکاران اخیراً انجام‌شده است، گفت: می‌طلبد بر نظام بانکی کشور نظارت بیشتری صورت گیرد و نظام بانکی کشور اصلاح شود. نظارت بر نظام بانکی و اصلاح نظام بانکی از ضرورت‌های اقتصادی کشور است.

وی در ادامه گریزی به مسائل سیاسی زد و گفت: ظرف ۲ هفته ۴ عملیات مسلحانه در تل‌آویو و سرزمین‌های اشغالی و هلاکت چندین صهیونیست نشان می‌دهد یک جنبش سازمان‌یافته بر مبنای مقاومت و مقابله با اشغالگران در سرزمین‌های اشغالی شکل گرفته‌است.

امام جمعه شهرستان کوار افزود: این جنبش یک هیجان گذر است تحلیلگر صهیونیست گفت دیوار حائل که گمان می‌رفت راه نجات ما باشد هیچ فایده‌ای ندارد بنابراین صهیونیست‌ها مجبورند از سرزمین‌های اشغالی فرار کنند.

گشول با تاکید بر اینکه این رژیم جعلی محکوم‌به فناست، اظهار کرد: آمریکا و عربستان با نقشه برای یمن خواب آشفته دیده‌اند منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن کناره‌گیری کرد شورای رهبری ریاست‌جمهوری ۸ عضو دارد که در عربستان هستند و رشاد العلیمی رییس شورای رهبری ریاست‌جمهوری سرسپرده به آمریکاست.

خطیب جمعه شهرستان کوار بیان کرد: آمریکا و عربستان می‌خواهند انصارالله را به مذاکره سرگرم کنند درعین‌حال یمن را تجزیه کنند. اما مقاومت یمن انصارالله یمن و مردم مقاوم یمن هوشیارانه ایستاده‌اند. راه رسیدن به صلح پایان یافتن تجاوز رفع محاصره و خروج نیروهای نظامی خارجی از یمن است.

حجت الاسلام گشول دره سیبی در بخش دیگری از خطبه‌های خود به دغدغه جدی باغداران و کشاورزان این شهرستان به دلیل خسارات وارده سرمای بهاره به باغات و زمینهای زراعی اشاره و ابراز کرد: نماینده مردم کوار در مجلس شورای اسلامی به همراه قائم‌مقام صندوق خسارت کشاورزان برای بازدید از زمین‌ها و باغ‌های سرمازده و خسارت‌دیده حضور میدانی پیدا کرده وموضوع را پیگیری کرده اند که امیدواریم این‌موضوع به صورت جدی دنبال و از کشاورزان خسارت‌دیده و زیان‌دیده بصورت جدی حمایت و موضوع تا حصول نتیجه پیگیری کامل شود.

امام جمعه شهرستان کوار تصریح کرد: در سال تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین، دانش بنیان شدن کشاورزی در گرو این است که فناوری‌های نوین و دستاوردهای علمی روز به کشاورزان آموزش داده شود و تجهیزات لازم در اختیار آنان قرار بگیرد.

وی متذکر شد: مسئولان مشکلات کشاورزان را به دانشگاه‌ها و مراکز علمی ارجاع دهند تا راهکار علمی برای جلوگیری از سرما زدگی محصولات و دیگر خسارات احتمالی به بخش کشاورزی و باغی ارائه شود.

خبر تکمیل میشود….

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=6793

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.