17

متولیان امور راههای استان و کشور برای ورودی و خروجی اکبرآباد چاره اندیشی کنند

  • کد خبر : 9919
  • 31 تیر 1401 - 17:08
متولیان امور راههای استان و کشور برای ورودی و خروجی اکبرآباد چاره اندیشی کنند
امام جمعه اکبراباد گفت: مطالبه 11 ساله شهر اکبرآباد احداث دو میدان در ورودی و خروجی شهر می باشد.

حجت الاسلام قاسم میرشکاری در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه اکبرآباد با بیان اینکه واقعه مباهله بعد از واقعه عید غدیر یکی از مناسبتهای جنجالی تاریخ به شمار می آید، اظهار کرد: در این روز پیامبر (ص) أهلبیتش را که عصاره أدیان إلهی هستند به مصاف جبهه باطل برد.

وی افزود: یکی از کلیدی ترین مسایل مربوط به مباهله إثبات فضیلتى عظیم براى على (علیه السلام) و زهرا ( علیها السلام ) و حسنین (علیهما السلام ) که تنها همراهان رسول خدا (ص) در این ماجرا بودند و اینکه پیامبر (ص) اینان را از میان فرزندان و زنان و اصحاب خود برگزید بهترین دلیل بر علو مرتبه و منزلت آنها نزد خدا و رسول خداست.

امام جمعه شهر اکبرآباد در خطبه دوم گریزی به مسائل سیاسی زد و گفت: سخنان بایدن در سفر چند روز گذشته خود به عربستان سعودی مبنی بر اینکه آمریکا هرگز اجازه نخواهد داد ایران به سلاح اتمی دست یابد گمراه کننده است که بیشتر برای مصرف داخلی در آمریکا و خشنود سازی رژیم صهیونیستی بیان شده است.

وی اذعان داشت: اگر ایران تصمیم سیاسی برای ساخت بمب اتمی بگیرد آمریکا هرگز نخواهد توانست جلوی دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته ای را بگیرد. کلید ساخت یا عدم ساخت سلاح هسته ای در دست تهران است نه در دست اسرائیل و یا آمریکا!

حجت الاسلام میرشکاری ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس و اقامه اولین نماز جمعه در کشور و تهران بامامت آیت الله طالقانی (ره) در سال 1358 بفرمان حضرت امام خمینی (ره)، بیان داشت: نماز جمعه، جایگاه پُرظرفیتى است که مهم ترین رسالتش همسو كردن إنرژى أقشار مختلف جامعه مسلمان در مسیر پویایى و سازندگى کشور است و این مهم در گروى حضور آحاد مردم مسلمان و خصوصاً نیروهاى با نشاط، تأثیر گذار و نسل جوان در آن است.

خطیب جمعه شهر اکبرآباد افزود: حضرت إمام (ره) میفرمود:« نماز جمعه، در رأس همۀ امور است. نماز جمعه ، از بزرگترین عنایات حقتعالى به جمهورى اسلامى ایران است.» همچنین در بیانات رهبر معظم انقلاب آمده است: نمازهای جمعه در هر جایی از نقاط کشور، بخشی از کار دستگاه رهبری این کشور را انجام میدهند، مردم را توجیه میکنند، به استقامت در راه وادار مینمایند، از اشتباهات دور نگه میدارند، ذهن مردم را با معارفِ لازم آشنا میکنند، دشمنان را نسبت به نفوذ در أذهان مردم مأیوس میکنند، از اینکه دشمن بتواند روی مردم أثر سوء بگذارد، مانع میشوند و مردم را به حرکت و تلاش در مجموعه کلی نظام وادار میکنند.

میرشکاری در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به مطالبه 11 ساله شهر اکبرآباد که مطالبه همه مردم شهرستان کوار است، گفت: دو میدان در ورودی و خروجی شهر که از ابتدای احداث کمربندی مقرر شده بود همزمان احداث گردد ولی ترک فعل شده و تاکنون علاوه بر لطمه اقتصادی باعث تصادفات زیاد منجر به فوت و معلولیت شده است.

وی افزود: بارها از طرق مختلف از جمله از همین تریبون مقدس و مردمی و انقلابی نمازجمعه مطرح گردیده و از طرف مسوولین وقت در سطوح شهرستانی و استانی و کشوری در مواقعی مورد نظر واقع شده و وعده هایی داده شده و در بهترین حالت به نقشه برداری و رفتن به شورای ترافیک انجامیده ولی متاسفانه به دلایلی تاکنون عملیاتی نشده که نارضایتی شدید مردمی را در پی داشته و باعث شده تا دیگر مردم به وعده های مسولین اعتماد نداشته باشند.

امام جمعه اکبرآباد عنوان کرد: مطالبه مردم اکبر آباد از شورای شهر، فرماندار، نماینده مجلس، مسئولان راهداری و راه و شهرسازی استان، وزارت راه و درنهایت رئیس جمهور سامان بخشی به این نقطه حادثه خیز است که سالیانه تلفات جانی و مالی زیادی را به مردم تحمیل می‌کند.

وی متذکر شد: هیچ شخص حقیقی یا شرکت یا کارخانه‌ای طرف مطالبه مردم نیست و باید متولیان امور راههای استان و کشور برای این مساله چاره اندیشی کنند.

او گفت: حتی از آنجا که تعدادی از این جان‌باختگان از کارگران کارخانه فولاد پاسارگاد است، اگر این شرکت هم مطالباتی از دولت دارد قطعاً این مطالبه در اولویت آنها باید باشد، چرا که شعار اول ایمنی بعد کار را دارند و جان بیش از ۵ هزار نفر کارگر که روزانه در این مسیر رفت و آمد می‌کنند در خطر است لذا از این جهت هم صدا با مردم باید باشند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: همین جا لازم می دانم تشکر کنم از امام جمعه محترم شهرستان و از استاندار محترم و معاون محترم ایشان و همکارانشون که جهت شنیدن مطالبه مردم وقت گذاشتند و جلساتی را در شهرستان تشکیل دادند و در استان هم تاکیداتی داشتند و با همراهی نماینده محترم مردم در مجلس دستور انجام اقداماتی به فرماندار محترم دادند که امیدواریم به سرنوشت اقدامات مشابه قبلی گرفتار نشود و این مسیر تا انتخاب پیمانکار و تجهیز کارگاه و شروع به کار عملیاتی تا اتمام کار بدون وقفه و با سرعت لازم ادامه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=9919

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.