10

مربی قرآنی که شاگردان زیادی را تربیت کرده است

  • کد خبر : 25607
  • 28 اسفند 1402 - 11:28
مربی قرآنی که شاگردان زیادی را تربیت کرده است
زیبا رحیمی فتح آبادی از مربیان موفق قرآنی و حافظ کل قرآن کریم است که با شور و اشتیاق فراوان، شاگردان زیادی را در راستای تحقق اهداف قرآنی تربیت نموده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، انس با قرآن در تمام شئون زندگی انسان اثرگذار است و حفظ و تدبر در آیات آن نیک بختی را در زندگی دنیوی و اخروی برای ما به همراه دارد.

یکی از بانوان کواری که موفق به حفظ کل قرآن گشته، زیبا رحیمی فتح آبادی است. وی علاوه بر حفظ قرآن و رتبه‌آوری در سطوح استانی و کشوری، ۸ سال است که مربی کلاس‌های قرآنی کودکان و بزرگسالان را بر عهده دارد. وی با روش‌های ابداعی، کودکان زیادی را جذب کلاس‌های قرآن نموده که برخی از آن‌ها در سطوح شهرستانی و استانی حائز مقام شده‌اند.

خبرنگار بهار کوار با حضور در بین حلقه کودکان قرآنی این مربی توانمند با وی و قرآن‌آموزان موفق او و خانواده‌هایشان گفت و گویی داشته است که در ادامه آن را می‌خوانیم؛

زیبا رحیمی درباره جذب خود به قرآن می‌گوید: قرآن را خیلی دوست دارم و علاقه‌ام به این کتاب آسمانی از زمانی شروع شد که خواهرم به کلاس قرآن می‌رفت. خواهرم را حین آمدن به کلاس قرآن تا دم در همراهی می‌کردم اما اراده‌ای برای حضور در کلاس قرآن نداشتم.

وی می‌افزاید: پس از مدتی به خواهرم گفتم من هم می‌خواهم با تو به کلاس قرآن بیایم. خواهرم پس از مدتی دیگر به کلاس قرآن نرفت اما من این راه را ادامه دادم و دوست داشتم قرآن را حفظ کنم.

این مربی قرآنی با بیان اینکه بسیار به بچه‌ها و مربی قرآن بودن علاقه دارد، اظهار می‌نماید: قرآن را طی ۴ سال در خانه حفظ کردم و در حین حفظ، کلاس‌های قرآنی را هم برگزار می‌کردم. در دوران کرونا نیز کلاس‌هایمان تعطیل نشد، اما با شتاب کمتری پیش می‌رفتیم.

وی با اشاره به این که برای بزرگسالان در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، تجوید، مفاهیم و‌حفظ کلاس برگزار می‌کند، می‌گوید: یکی از بانوان در مدت کوتاهی با توجه به سن بالای خود موفق به حفظ بخشی از قرآن کریم شده است.

زیبا رحیمی می‌افزاید: کلاس قرآن کودکان همیشه شلوغ است و با یاری گرفتن از چند نفر از اعضای کلاس، چند حلقه را به متربیان فعال خود سپرده‌ام و دیگر بچه‌ها نیز به شوق مربی شدن، تشویق به تلاش بیشتری برای یادگیری قرآن شده‌اند.

وی با اشاره به پیشرفت خوب کودکان طی این مدت اذعان می‌کند؛ بچه‌ها نقاشی سوره‌ها را می‌کشند و درباره مضمون سوره‌ها کاردستی می‌سازند. نمایش قرآنی با ساخت وسایل مورد نیاز انجام می‌دهند و سرود و تواشیح به کمک مربیان خود تمرین می‌کنند.

این بانوی قرآنی با اشاره به وجود برخی مشکلات و‌موانع در راستای قرآنی بار آوردن بچه‌ها تصریح می‌کند: در روستای فتح آباد دارالقرانی در حال ساخت است که نیمه کاره ر‌ها شده است و می‌طلبد خیران با همت والای خود در جهت اتمام ساختمان آن تلاش لازم را به کار گیرند.

وی با بیان اینکه برای آموزش شاگردان خود هیچ هزینه‌ای نمی‌گیرد و تمام همت خود را صرف آموزش فی سبیل الله نموده است، ابراز می‌نماید: من گفته‌ام خدایا برای رضای تو کار می‌کنم، تو هم به من کمک کن تا با افتخار این راه را ادامه دهم.

رحیمی می‌گوید: همین که بچه‌ها قرآن را یاد می‌گیرند، راضی هستم و برای خود من نیز خوب است. نگاه، برکت و عنایت قرآن را در زندگی‌ام زیاد دیده‌ام و تجربه‌های گرانسنگی را به دست آورده‌ام که این برایم کافی است.

وی ادامه می‌دهد: به برکت قرآن به آنچه می‌خواسته‌ام رسیده‌ام و به هر کس که می‌رسم می‌گویم به سراغ قرآن بیاید و از این سفره بابرکت بهره‌مند شود.

گفتگو با مادر هلیا رمضانی؛ حائز رتبه اول استانی در مسابقات قرآنی حرم شاهچراغ(ع)

مادر هلیا رمضانی می‌گوید: هلیا ۶ ساله است. من از وقتی بچه بود، فهمیدم دخترک باهوشی است. وقتی خانم رحیمی در یکی از منازل که در کوچه ما واقع شده بود، شروع به راه‌اندازی کلاس قرآن نمود، هلیا و خواهرش آیدا به کلاس قرآن آمدند.

وی می‌افزاید: سال گذشته هلیا ۲۲ سوره از قرآن را حفظ بود مدتی به کلاس قرآن نیامد و برخی محفوظاتش را از یاد برد. امسال او را در رشته حفظ ۱۲ سوره که از سوی حرم مطهر احمدبن موسی(ع) برگزار شد ثبت نام کردم که شکر خدا توانست مقام اول استانی را در این رده کسب کند.

حمیدی در مورد دختر دیگرش آیدا نیز می‌گوید: آیدا سال گذشته در مسابقات شهرستانی رتبه آورد و ما این موفقیت‌ها را مدیون خانم رحیمی مربی سخت کوش آن‌ها هستیم.

آیدا رمضانی نیز بیان می‌کند: از ابتدا که وارد کلاس قرآن خانم رحیمی شدم تا سوره همزه حفظ بودم. من کلاس ششم هستم و از تابستانی که می‌خواستم به کلاس پنجم بروم کلاس قرآن را نزد خانم رحیمی شروع کردم و اکنون ۴ سوره مانده تا جزء ۳۰ را به صورت کامل حفظ کنم.

وی با بیان اینکه قرآن در زندگی شخصی و‌درس‌هایش خیلی به او کمک کرده است اظهار می‌نماید: به هم سن و سالانه خودم توصیه می‌کنم فرصت را از دست ندهند و سریع‌تر برای حفظ قرآن گام بردارند.

گفتگو با مادر محمدرضا قربانی؛ حائز رتبه پنجم استانی در مسابقات قرآنی شاهچراغ(ع)

محمدرضا ۶ ساله است و به استاد علی محرابی از اساتید برجسته قرآنی علاقه زیادی دارد‌. برادر محمدرضا نزد این استاد به کلاس قرآن می‌رود و وقتی برادرش در خانه قرآن تمرین می‌کند، او نیز علاقه زیادی نشان می‌دهد.

وی می‌افزاید: روزی نزد استاد پرندک از اساتید قرآنی شیراز رفتیم و محمدرضا سوره حمد را برای او خواند. محمدرضا از همین جا تشویق به حفظ قرآن شد.

مادر محمدرضا با بیان اینکه او اکنون ۲۶ سوره از قرآن را حفظ است، می‌گوید: محمدرضا آیات ابتدایی سوره یوسف را با لحن زیبا می‌خواند و چند آیه از سوره بقره را از حفظ دارد.

وی در پایان می‌گوید: او به مربی خود خانم رحیمی علاقه زیادی دارد و ما این موفقیت و پیشرفت محمدرضا را از زحمت‌های خالصانه این مربی عزیز می‌دانیم.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=25607

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.