29

مردم کوار چشم انتظار نهضت ملی مسکن /  حدود دوماه از کلنگ زنی این طرح در کوار میگذرد، چه زمانی قرار است ساخت و ساز آغاز شود؟

  • کد خبر : 16985
  • 17 فروردین 1402 - 15:02
مردم کوار چشم انتظار نهضت ملی مسکن /  حدود دوماه از کلنگ زنی این طرح در کوار میگذرد، چه زمانی قرار است ساخت و ساز آغاز شود؟
مسئول اداره راه و شهرسازی کوار گفت: شرکت مجری و آماده سازی طرح نهضت ملی مسکن انتخاب شده اند که این هفته در محل سایت طرح تجهیز کارگاه را آغاز می نماید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار،یکی از نیازهای اصلی مردم شهرستان کوار طی سالیان گذشته مسکن بوده است چرا که با افزایش قیمت زمین و مسکن صاحب خانه شدن خانواده ها را با مشکل مواجه کرده است.

علاوه بر آن افزایش اجاره خانه ها و عدم نظارت بر آن نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که مردم کوار با آن دست و پنجه نرم میکنند.

اما در انتخابات سال ۱۴۰۰ آیت الله سید ابراهیم رئیسی برای حل مشکل مسکن مردم وعده داد تا با ساخت سالانه یک میلیون مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن مشکل کمبود واحد مسکونی و صاحب خانه شدن خانواده را بر طرف کند که جمع زیادی از مردم با امید صاحب خانه شدن در این طرح مهم و سراسری ثبت نام کردند.

با وجود اینکه طرح نهضت مسکن چراغ امید را در دل مردم روشن کرد، اما با گذشت حدود ۲ سال در برخی از شهرستان ها از جمله کوار، پروژه نهضت ملی مسکن پیشرفت فیزیکی نداشته و مردم با وجود افزایش هر روزه نرخ مسکن، همچنان چشم انتظار اجرای جدی‌تر این طرح هستند.

شایان به ذکر است در بهمن ماه 1401 این طرح در شهرستان جهت ساخت و ساز در محدوده میدان معلم شهر کوار کلنگ زنی شد اما پس از گذشت دوماه هنوز ساخت و سازی آغاز نشده است که صدای مردم از کند پیش رفتن این طرح در آمده است. لذا با ارسال پیام به سامانه مردمی بهارکوار خواستار پیگیری این موضوع شدند.

یکی از این پیام ها این بود: واقعا مسئولین محترم طرح نهضت ملی مسکن کوار نمیخواهند کاری انجام دهند؟! این طرح در غالب شهرستان‌های استان فارس شروع به کار شده اما ما اندر خم یک کوچه‌ایم. چرا باید کوار در بین دیگر شهرستان‌های فارس، در نهضت ملی مسکن آخر باشه؟! گفتن زمین پشت میدان معلم درست شده و شروع به کار شده ولی هیچ خبری نیست؟

به همین ترتیب جهت پیگیری این مساله به سراغ مسئول راه و شهرسازی شهرستان کوار رفتیم.

استقرار شرکت مجری طرح نهضت ملی مسکن در کوار

اسدی در گفتگو با خبرنگار بهارکوار گفت: تا به امروز طرح نهضت ملی مسکن روند اداری و قانونی خود را طی میکرد که دیروز به اتفاق آقای فرماندار خدمت مدیرکل راه و شهرسازی استان جهت تعیین تکلیف شرکت های مجری و آماده سازی بودیم.

وی افزود: الحمدالله شرکت مجری و آماده سازی طرح انتخاب شدند و همچنین نحوه اجرای طرح مشخص شده است که ان‌شالله آن را ارائه میدهیم.

مسئول راه و شهرسازی کوار گفت: مقرر شده است شرکت مجری در این هفته در محل سایت نهضت ملی مسکن تجهیز کارگاه را شروع نماید.

وی ادامه داد: درخصوص دیگر زمین های این طرح نیز زمین های 90هکتاری تایید شده اند که بحث قرارداد مانده و از هفته آینده روند اداری آن را شروع می نماییم. همچنین زمین های 56هکتاری پشت بیمارستان نیز رایزنی و مشکل آن حل شده است.

با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن از طرح‌های مهم دولت و فرصت مهمی برای خانه دار شدن مردم است، امید می رود در شهرستان کوار سریعا به نتیجه برسد که هیچ کوتاهی در اجرای این طرح قابل قبول مردم نمی باشد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=16985

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.