79

مستند کوتاه خاطرات شهید عباس کشاورز از زبان مادر ایشان

  • کد خبر : 781
  • 09 بهمن 1399 - 23:21
مستند کوتاه خاطرات شهید عباس کشاورز از زبان مادر ایشان
به مناسبت روز تکریم ماردان شهدا در دیداری با مادر شهید عباس کشاورز مستندی کوتاه از خاطرات شهید تهیه شده است.

به گزارش بهارکوار، ۸ دی ماه مصادف با روز وفات حضرت ام البنین و تکریم مادران شهدا خبرنگاران بهار کوار دیداری با مادر شهید سردار عباس کشاورز داشتند. مستندی کوتاه از خاطرات و زندگی شهید که توسط مادر ایشان گفته میشود، ضبط شده است.

زندگی نامه سردار شهید عباس کشاورز

روستای قلعه میرزایی کوار،در یکی از روزهای آفتابی سال ۱۳۴۴ با بوی عود و اسپند به استقبال کودکی از سلاله سرخ شقایق رفت و غلام ( پدر شهید) به شاباش این میلاد نورانی، نام او را عباس گذاشت تا همچون علمدار سبز کربلا، حضرت قمر بنی هاشم (ع) یار و یاورامامش باشد.

عباس اولّین فرزند خانواده بود، به همین دلیل در بین آشناییان و اقوام از احترام و علاقه ای خاص برخوردار بود. وی این دوران پر خاطره را در صمیمیت روستا پشت سر گذاشت ودر ششمین بهار زندگی، راهی مدرسه گردید. تحصیلات وی در شهر کوار ادامه یافت و شهید بعد از گذراندن دوره راهنمایی در ابتدای دوره متوسطه از ادامه تحصیل باز مانده به یاری پدر شتافت تا در تأمین معاش خانواده با آن پیر درد آشنا سهیم باشد.

شهید عباس کشاورز

سردار شهید عباس کشاورز، ایام نوجوانی را در گیر و دار انقلاب و درروزهای خون و قیام گذراند و با وجود سن کم در بسیاری از فعالیتهای سیاسی و انقلابی، از جمله شعار نویسی، پخش اعلامیه های حضرت امام و پاکسازی منطقه از وجود اشرار شرکت کرد. وی اندک زمانی بعد از شروع جنگ، به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کوار درآمد و بعد از گذراندن دوره شش ماهه آموزش در پادگان امام حسین (ع) شیراز، رسماً مسئولیت آموزش نظامی نیروهای بسیجی کوار عهده دار گردید.

آن شهید عالیقدر، با وجود برجستگی های نظامی، عارفی وارسته بود که جز به خدا و رضای او به چیزی نمی اندیشید همواره نام نورانی ائمه (علیهم السلام ) را زینت زبان داشت و با توّسل به سخنان گهربار آن بزرگواران ،همگان رابه تقوی و کارهای پسندیده دعوت می کرد. تواضع، ایمان، اخلاص و شجاعت از بارزترین ویژگیهای اخلاقی وی به شمار می رفت. او عاشق اسلام، انقلاب و امام (ره) بود و همواره در سخنان خود بر بزرگداشت اسلام و مقام روحانی امام تأکید خاص داشت.

سردار شهید عباس کشاورز علی رغم اهمیت حضورش در سپاه کوار به دفعات در جبهه ای حق علیه باطل حضور یافت و در عملیاتهای مختلفی از جمله فتح المبین و بیت المقدس شرکت کرد. وی در مدت زمان حضور در جبهه چنان رشادت و شایستگی هایی از خود بروز داد که در سن بیست سالگی به عنوان فرمانده گردان، نام خود را در ردیف افتخار آفرینان لشکر ۱۹ فجر به ثبت رساند و سرانجام با تقدیم خون خویش و با دریافت نشان سرخ شهادت به نام بلند شهید افتخار یافت.

شهید عباس کشاورز از کوار

سردار شهید عباس کشاورز بعد از انهدام انبار مهمات دشمن ودر حین بازگشت از این عملیات موفقیت آمیز، از پشت، هدف گلوله های دشمن بعثی قرار گرفت وبا پیکری خونین به دیدار دوست شتافت. سرزمین خون رنگ فکّه در تاریخ پانزده اردیبهشت ۱۳۶۱، اندوه فراق آن یار سفر کرده را در هیأت غریب غروب، خون گریست و بدین سان سرو قامتی دیگر به خیل جاودانگان تاریخ پیوست.

آن وجود مبارک که به شوق جهاد و مبارزه تا پایان عمر مجرد باقی ماند ،این گونه در گلوله باران زخم،شاهد شهادت رادر آغوش کشید و چند روز بعد ،مردم شهید پرور کوار به یادمان قهرمانیهای او ،چهره معصومش را در حجله گاهی از نور،آذین بستند .

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=781

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.