28

مسمومیت ۲ نفر با گاز مونوکسیدکربن در کوار

  • کد خبر : 14882
  • 05 بهمن 1401 - 12:39
مسمومیت ۲ نفر با گاز مونوکسیدکربن در کوار
۲ نفر براثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در کوار راهی بیمارستان شدند.

به گزارش بهار کوار، مرادیان رئیس اورژانس فارس گفت: با اعلام حادثه مسمومیت ۲ نفر با گاز مونوکسید کربن در شهرستان کوار سریعا یک آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: مصدومان این حادثه بعد از دریافت اقدامات اولیه توسط تکنسین‌های اورژانس به بیمارستان فاطمه الزهرا انتقال یافتند.

مرادیان ادامه داد: علت این حادثه استفاده نادرست از پیک نیک اعلام شده است.

هرساله با شروع فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی در ساختمان‌ها و منازل مسکونی، به دلیل رعایت نکردن هشدار‌های امنیتی و سهل‌انگاری‌هایی که رخ می‌دهد، تعدادی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن مسموم یا جان خود را از دست می‌دهند.

مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن را به مرگ خاموش تشبیه کرده‌اند.

علایم و نشانه‌های مسمومیت با گاز منوکسید کربن می‌تواند به شکل موارد بسیار متفاوت در افراد نمایان شده و در اثر تماس طولانی با گاز منوکسیدکربن، علائمی شبیه سردرد، سرگیجه، افزایش شدید ضربان قلب در ابتدا، وزوز گوش و خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، تپش قلب، کاهش سطح هوشیاری، آسیب‌های دائمی به سیستم عصبی، کما و در نهایت مرگ رخ می‌دهد.

در صورت بروز چنین حادثه‌ای بلافاصله با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شود و در این شرایط، کمک رسانی به زنان باردار، کودکان و سالمندان در اولویت قرار گیرد.

در هنگام گازگرفتگی دستمالی مرطوب جلوی دهان و بینی گرفته شود تا اطرافیانی که وضعیت بهتری دارند دچار گازگرفتگی نشوند و تا رسیدن اورژانس هیچ خوراکی یا نوشیدنی به فرد گاز گرفته داده نشود تا از آسپیراسیون و خفگی افراد جلوگیری شود.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=14882

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.