36
به مناسبت هفته بسیج

گفت‌وگو با یکی از بانوان بسیجی شهرستان کوار

  • کد خبر : 3023
  • 02 آذر 1400 - 20:40
گفت‌وگو با یکی از بانوان بسیجی شهرستان کوار
گفت‌وگویی با خدیجه گندم کار بانوی بسیجی شهرستان کوار به مناسبت هفته بسیج صورت گرفت.

پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار به مناسبت هفته بسيج مصاحبه اي با یکی از بانوان بسیجی شهرستان کوار انجام داده است. که متن مصاحبه را در زیر میخوانید.

۱.خودتان رو با یک‌ شرح کوتاه معرفی بفرمایید.
ضمن عرض سلام و ادب، من هم فرا رسیدن هفته پر برکت بسیج را تبریک عرض می کنم. من خدیجه گندم کار هستم. عضو پایگاه ام کلثوم(س) روستای دولت آباد حوزه الزهرا از شهرستان کوار استان فارس

۲.در مورد سطح تحصیلات و رشته ای که در آن درس خوانده اید، توضیح بدهید.
مدرک تحصیلی من کارشناسی رشته الهیات از دانشگاه فیروزآباد می باشد.

۳. ازچه زمانی عضو بسیج شدید و مسئولیت کنونی شما در بسیج چیست؟
از سال ۷۹ به عضویت بسیج در آمدم و در زمینه قرآنی فعالیت داشتم. و در سال ۸۲ به عنوان فرمانده پایگاه فعالیت خود را شروع کردم.

۴.شاخص ترین برنامه هایی که در راه پیشبرد اهداف بسیج تاکنون انجام داده اید را بیان کنید.
مهم ترین فعالیت ها در راستای پیشبرد اهداف، انسجام بسیجیان و وحدت بین آحاد بسیجیان، تقویت روحیه ولایتمداری و خود باوری در بین اعضای بسیجی پایگاه مقاومت بوده است.

۵.از نگاه شما مهم ترین شاخص های یک فرد بسیجی چه مواردی هست؟
مهم ترین شاخصه یک فرد بسیجی ایمان به خدا و اعتقاد قلبی و باور درونی او نسبت به خالق هستی، و ولایت فقیه و پیروی از دستورات و فرامین آنها است و آمادگی حداکثری در جهت خدمت رسانی به مردم در سخت‌ترین و بحرانی ترین شرایط و همچنين داشتن روحیه فداکاری و ایثار و شهادت از مهم ترین شاخص های لازم برای یک فرد بسیجی می باشد.

۶. اهداف خود را از فعالیت در بسیج بیان کنید.
ابتدا انگیزه و علاقه نسبت به فعالیت در بسیج و دوم خدمت به بسیجیان، هدف اصلی ماست و جذب و آموزش و سازماندهی آنان در عرصه های مختلف بسیج، اولویت ماست. لبیک گفتن به ندای ولی فقیه زمانه، انجام تکلیف و ادای دِین در حکومت اسلامی از دیگر مقاصد ما در انجام فعالیت های محوله در راستای تحقق اهداف بسیج است.

۷. آیا شما در قبال مسئولیتتان، از بسیج مزایای مادی دریافت می کنید؟
خیر، هیچ مزایایی در کار نیست. در این کار فقط باید نیت خدایی باشد و کار برای رضای خدا باشد. چون اگر بخواهیم به نیت مادی وارد عرصه بسیج شویم هیچ موفقیتی حاصل نخواهد شد. بسیج عشق است، و بسیجی عاشق، و فعالیت در بسیج عاشقانه است و معامله با خداست و مادیات در آن جایگاهی ندارد و این یک توفیق الهی است که نصیب ما شده است.

۸.نگاه خود را درباره نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه شرح دهید.
ما خداوند بزرگ را شاکریم که در کشور شیعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی زندگی می کنیم و تحت سر پرستی بهترین ولی فقیه که نائب بر حق حضرت ولی عصر (عج ) و از اولاد حضرت زهرا(س) هست و این مایه سعادت و خوشبختی ماست. نظام جمهوری اسلامی یک نظام الهی است که بر اساس باورها و اعتقادات دینی ما شکل گرفته است و به همین خاطر در دنیا نظیری برای آن وجود ندارد و انشاءالله با تلاش و دلسوزی و مراقبت همه ما نسبت به حراست و پاسداری از انقلاب و ارزش‌های آن و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری، پرچم آن به دست پربرکت صاحب اصلی آن یعنی حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه شریف خواهد رسید.

۹.آثار فرهنگ بسیجی بر زندگی شخصی و اجتماعیتان را برشمارید.
مهم ترین این آثار مردمی بودن و ترویج دادن اخلاق و معرفت دینی در زندگی شخصی خود و خانواده ام بوده است. الگو گیری از روحیه شهادت طلبی و دفاع از ولایت که در بطن زندگی شهیدان ظهور داشته از مهم ترین شاخصه های فرهنگ بسیجی است. بسیج باعث تسریع در رشد و شکل گیری شخصیت دینی من شده است تا جایی که به برکت بسیج و اخلاق بسیجی زندگی شخصی ام در جهت خیر و صلاح مردم جریان داشته است و انشاءالله که در نهایت به فلاح و رستگاری و عاقبت بخیری ختم می شود. ضمناً در زمینه اجتماعی نیز بنده به برکت نام مقدس بسیجی توانسته ام علاوه بر بهرمندی از یک زندگی معنوی پاک و بی آلایش به عنوان یک زن بسیجی پرتوان و تلاش گر ظاهر شوم و موفق به تحصیل در مقطع عالی شده ام و به عنوان مربی کودکان پیش‌دبستانی و معلم قرآن و احکام دینی در سطح شهرستان فعالیت می نمایم.

۱۰.توصیه شما به نوجوانان دختر و پسر ایران زمین چیست؟
از همه زنان و مردان و خصوصا جوانان و نوجوان کشور اسلامی می خواهم که با توکل بخدا و توسل به شهدا و با تأسی از منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری به خصوص در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب نسبت به خودسازی و تلاش در جهت رشد و اعتلای فرهنگ دینی و قرآنی در سطح جامعه خود و جامعه جهانی زمینه ساز ظهور هرچه سریعتر آقا حجت بن الحسن العسکری را باشند.
در زندگی نقطه اتصال خود با شهیدان را حفظ کنند. شهدا را رفیق خود بدانند،چون به قول مقام معظم رهبری در این زمینه با این ستاره ها میشود راه را پیدا کرد، ولایت مدار باشند که اگر خدای ناکرده ولایت در زندگی نوجوان ما گم شود ،یقینا طاغوت جای آن را خواهد گرفت. و در پایان هم برای همه مردم کشورم آرزوی سلامت و عافیت دارم و ازخداوند سبحان، می خواهم شرّ بیماری منحوس کرونا از سر همه مردم جهان برطرف شود.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=3023

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.