17

مصوبات سفر نائب رئیس مجلس به شهرستان کوار

  • کد خبر : 13109
  • 26 آبان 1401 - 18:56
مصوبات سفر نائب رئیس مجلس به شهرستان کوار
نشست جمع بندی سفر نظارتی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستان کوار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار پیرو سفر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستان کوار در مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۲۶، جلسه جمع بندی در فرمانداری کوار برگزار شد که مصوبات مربوط به شهرستان کوار به شرح زیر می باشد:

1.مقرر شد شرکت آب منطقه ای کوار نسبت به صدور مجوز حفر چاه برای تامین آب شهرک صنعتی کوار اقدام نماید.

2.مقرر شد عملیات احداث پست ۴۰۰ کیلوولت کوار توسط شرکت توانیر آغاز شود.

3.مقرر شد با عنایت به ضرورت تکمیل زنجیره فولاد شرکت صنعتی ذوب آهن پاسارگاد و تامین تجهیزات واحد کنسانتره دو و نیم میلیون تنی که بخشی از آن از اعتبارات صندوق توسعه ملی صورت گرفته است و از سوی دیگر ظرفیتهای شناسایی شده ذخایر معدنی جدید در معادن سنگ آهن خواف مقرر شد با رعایت بکارگیری کارکنان بومی منطقه در فرایند احداث و بهره برداری در تمامی سطوح شغلی ممکن با اخذ مصوبه هیئت وزیران امکان سرمایه گذاری در مجاورت معدن مذکور و تامین مواد اولیه از طریق تعهد تامین خوراک از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران صورت پذیرد.

4.مقرر شد احداث بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی ریحانه النبی(س) توسط سازمان مجری پیگیری شود.

5.مقرر شد اعتبار یکصد میلیارد تومان جهت بیمارستان کوار در بودجه ۱۴۰۲ پیشنهاد گردد.

6.مقرر شد تکمیل عملیات احداث استخر دانش آموزی کوار توسط شهرداری کوار انجام شود و پس از تکمیل این طرح، بهره برداری از استخر در قالب B.O.T در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

7.مقرر شد در هر کدام از شهرستانهای این حوزه انتخابیه، یک زمین چمن مصنوعی توسط سازمان نو سازی احداث شود.

8.مقرر شد قول وزیر محترم آموزش و پرورش مبنی بر احداث ۶ زمین چمن مصنوعی دیگر نیز توسط سازمان نوسازی پیگیری و احداث گردد.

9.مقرر گردید سازمان نو سازی مدارس نسبت به تکمیل طرح احداث ۱۴ مدر سه خیر ساز که بالای ۸۰ در صد پیشرفت فیزیکی دارند. حداکثر تا پایان سال جاری اقدام نماید. در صورتی که با اخذ مشارکت نماینده محترم حوزه انتخابیه، سایر مدارس نیز به پیشرفت بالای ۸۰ درصد برسند، سازمان نوسازی نسبت به تکمیل احداث آن مدارس نیز اقدام خواهد کرد.

10.مقرر شد سازمان نوسازی مدارس نسبت به احداث ۵ مدرسه ای که در حال حاضر به صورت کانکسی میباشند و بیش از ۱۰ دانش آموز دارند، با مشارکت خیرین تا پایان شهریور ۱۴۰۲ اقدام نماید.

11.مقرر شد جهت تکمیل طرح احداث سد شهید سلیمانی کوار، بانک توسعه تعاون نسبت به پرداخت تسهیلات ۴۵۰ میلیارد ریالی و بانک ملی ایران نسبت به پرداخت تسهیلات ۲۰۰۰ میلیارد ریالی ماده ۵۶ اقدام نمایند.

12.مقرر شد با توجه به مصوبه شورای تامین استان، محدودیت های ناشی از بدهی شرکت آب منطقه ای استان در پرداخت این تسهیلات لحاظ نگردد.

13.مقرر شد حداکثر تا دو هفته آینده پیمانکار محترم احداث سد، نسبت به پرداخت حداقل دو ماه از حقوق معوق کارگران اقدام نماید.

علی نیک زاد در جلسه جمع بندی بررسی طرح ها و مصوبات شهرستان کوار برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه سفر ما به شهرستان کوار دخالت در امور اجرایی نیست بلکه اعتقاد داریم بودجه کشور درست توزیع نمی شود چرا که ۹۰ درصد بودجه در دست وزارتخانه ها و سازمان ها است لذا ما آمدیم تا بتوانیم در حد و توانمان گره ها را باز کنیم و قطعا این کار سرمایه اجتماعی دولت و مجلس را افزایش می دهد.

وی افزود:ناگفته نماند تحول عظیمی در توزیع نرم افزار و سخت افزار پزشکی داشته ایم مثلا در ساخت بیمارستان و تجهیزات پزشکی فوق العاده عمل کرده ایم.

نیک زاد در ادامه به پیشرفت های کشور در حوزه پزشکی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب حدود ۱۲هزار پزشک داشتیم اما در حال حاضر ۱۶۰ هزار پزشک در کشور وجود دارد، در گذشته پزشکان هندی و بنگلادشی در کشور طبابت می‌کردند اما الان اینگونه نیست.

نایب رئیس مجلس همچنین اظهار کرد: در حقیقت، سرانه پزشک نسبت به جمعیت ما پنج و نیم برابر شده است، 

نایب رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از زمانی که امام خمینی (ره) حکومت اسلامی را مستقر کردند شیطنت هایی از سوی خارجی ها و برخی افراد در داخل کشور صورت گرفته است.

نیکزاد افزود: استکبار به دنبال سلطه گری است و می خواهد ما تحت سلطه آن‌ها قرار بگیریم. شما نگاه کنید استکبار ۱۳ هزار کیلومتر را می پیماید و به سوریه و یمن و برخی از کشورهای دیگر منطقه تجاوز می کند و همچنین اعلام می نماید جمهوری اسلامی ایران هم باید تابع ما باشد اما ایران اسلامی با صراحت اعلام کرده نه ظلم می پذیرد و نه ظلم می کند.

وی عنوان کرد: ایران اسلامی دشمنانی دارد اما این سوال مهمی است که آیا گروهک تروریستی منافقین که ۱۷ هزار نفر را به شهادت رسانده اند به فکر ملت ایران هستند؟

وی ادامه داد: این جنایتکاران اصلا نمی توانند در رابطه با مسائل ایران اسلامی اظهارنظر کنند. قطعا در کشور مشکل اقتصادی وجود دارد و منکر این موضوع نیستیم که ان‌شاءالله با همت وزارتخانه‌ها و مسئولان چنین موضوعاتی مرتفع خواهد شد.

نیکزاد در ادامه به تامین اعتبار برای احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی کوار اشاره کرد و گفت: بودجه استانی که در اختیار مسئولان است مجزا بوده و ما باید از بودجه های متمرکزی که در اختیار وزرا، معاونین وزرا و … است در جهت برطرف کردن مشکلات استان ها استفاده کنیم و بنده نیز در حد توان پیگیری هایی را برای اختصاص اعتبار به احداث این بیمارستان انجام دهم.

وی اظهار کرد: چند کار اساسی از جمله تامین آب شرب و کشاورزی از سد کوار، احداث بیمارستان و نوسازی مدارس  را در سفر استانی به فارس، پیگیری می شود.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=13109

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.