44

مردم امیکرون را جدی بگیرند!! کوار در وضعیت نارنجی

  • کد خبر : 4471
  • 11 بهمن 1400 - 10:33
مردم امیکرون را جدی بگیرند!! کوار در وضعیت نارنجی
شهرستان کوار به وضعیت نارنجی در آمد! مردم امیکرون را جدی بگیرند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوار در گفت‌وگو با خبرنگار بهارکوار در خصوص شیوع بیماری کرونا در کوار گفت: شیوع ویروس کرونا و سوی جدید آن امیکرون در جامعه ما چندین مسئله را در بر دارد که متناسب با خصوصیات هر منطقه و هر شهرستان بروز و شیوع آن متفاوت می باشد. مسئله مهمی که در شهرستان کوار وجود دارد تراکم جمعیت است که تعداد جمعیت متناسب با مساحت شهرستان زیاد است و این باعث ارتباط بیشتر افراد باهم می شود.

وی افزود: موضوع دیگر جاده مواصلاتی است که شامل کوار می باشد که مستقیم به جنوب کشور ارتباط دارد. خیلی از وسایل نقلیه ای که از داخل شهر عبور و توقف می نمایند، باعث انتقال ویروس کرونا و حتی بیماری های جدیدی که تازگی ممکن است در کشور شیوع پیدا کند، می شود.

دکتر محسن مردانی با اشاره به اتباع خارجی در شهرستان، اظهار کرد: تعداد زیادی از مهاجرین و اتباع خارجی در کوار ساکن هستند. شهرستانی که در استان یزد قرمز شده است علت اصلی که بررسی کردند به خاطر وجود اتباع خارجی در کارهای کشاورزی یا صنعت بود که این موضوع در شهرستان کوار هم وجود دارد.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان کوار بیان کرد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط افراد جامعه کمتر شده که این نیاز به رعایت و توجه بیشتر مردم به بهداشت می باشد. چرا که این موضوع عمومی است و از حیطه و وظایف و توانایی یک ارگان به تنهایی خارج است که حساسیت و خواست خود مردم امری حیاتی است.

مردانی با اشاره به حضوری بودن مدارس در شهرستان بیان کرد: در شهرستان کوار همچون شیراز و جاهای دیگر مشاهده شده که در مدارس ویروس کرونا شیوع زیادی داشته و خیلی از معلم ها و دانش آموزان درگیر شدند که باتوجه به تصمیم ستاد استانی کرونا مدارس مجازی شد اما نیاز است در پایه هایی که حضوری هستند مراقبت بیشتر و ایزوله کردن دانش آموزانی که مشکوک به کرونا هستند انجام شود و تشخیص زود هنگامشان یک امر واجب است.

وی گفت: مرحله بعدی برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری در شهرستان درمان سریع افراد و مراجعه به پزشک می باشد. تشخیص زود هنگام به پیشگیری از بستری شدن و عوارض این بیماری منجر خواهد شد. توصیه می شود افراد با مشاهده هر گونه علائمی از جمله سرماخوردگی که مشابه علائم امیکرون است، به پزشک مراجعه کنند تا درمان سریع آغاز شود.

دکتر مردانی ضمن تاکید بر تزریق واکسن توسط مردم یادآور شد: واکسیناسیون در خانه های بهداشت، مراکز جامع سلامت و مرکز تجمیعی 9 دی کوار در حال انجام می باشد و از مردم تقاضا داریم که مراجعه کنند و واکسن های دوز دوم‌ و سومشان را تزریق کنند.

او افزود: درصد واکسیناسیون نسبت به جمعیت ابتدای سال تغییراتی داشته است که نشان از مهاجر پذیر بودن شهرستان دارد. نیاز هست که افرادی که مهاجر بودند یا به تازگی وارد شهرستان شدند زودتر واکسیناسیونشان را انجام دهند.

دکتر مردانی ضمن هشدار به خانواده ها در خصوص کودکان، گفت: به خانواده ها توصیه میشود، به طور ویژه از کودکان خود در برابر امیکرون مراقبت کنند و دستور العمل های بهداشتی برای آن ها نیز رعایت و بیماری دست کم گرفته نشود چرا که میتواند عوارضی داشته باشد که در حال حاضر متوجه نشوند و در آینده به صورت تدریجی خود را نشان دهد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوار درخصوص افزایش موارد ابتلا در شهرستان کوار و نارنجی شدن آن گفت: از تقریبا دو سه هفته پیش ما به صورت دقیق در حال رصد موارد روزانه مثبت در شهرستان هستیم و مراجعات و مبتلایان به کرونا در حال افزایش است. خصوصیت امیکرون این هست که با سرعت کاملا غافلگیرکننده و با دوره کمون دو الی سه روزه شیوع پیدا میکند. شهرستان اکنون در وضعیت نارنجی قرار گرفته و وارد موج ششم شده ایم و نیاز هست که اصناف و مردم از تجمعات پرهیز نمایند و فاصله گذاری و رعایت پروتکل های بهداشتی را در نظر داشته باشند تا به سلامتی از این موج نیز عبور کنیم.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=4471

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.