71

نصب تابلو روی قله پراسپید کوار

  • کد خبر : 297
  • 06 آبان 1399 - 7:30
نصب تابلو روی قله پراسپید کوار
گروه کوهنوردی امید کوار، در تاریخ 2 آبان به مناسبت هفته ی تربیت بدنی بر روی قله پراسپید کوه سیپدار کوار یک تابلو با نماد خورشید 43 پر نصب گردید.

نصب تابلو روی قله پراسپید کوار

قله پراسپید کوار

به گزارش خبرنگار بهارکوار، در تاریخ ۲ آبان به مناسبت هفته ی تربیت بدنی بر روی قله پراسپید بزرگترین قله کوه سپیدار کوار با ارتفاع ۲۸۵۲ متر، یک تابلو با نماد خورشید ۴۳ پر توسط گروه کوهنوردی امید شهرستان کوار نصب گردید. خورشیدی بودن این تابلو نماد بلند ترین قله کوار و ۴۳ پر آن نماد ۴۳ روستای کوار می باشد .

معرفی منطقه کوه سپیدار

این کوه جزو ارتفاعات غربی استان فارس می‌باشد که از فرمشکان کوار شروع می‌شود و تا تادوان خفر ادامه می یابد همچنین دهستان خواجه‌ای فیروز آباد و بخش میمند در جبه جنوبی این کوه قرار دارند.

رشته کوه سپیدار از بلندترین ارتفاعات جنوب کشور محسوب می‌شود که قله‌های بلند آن تقریباً نیمی از سال پوشیده از برف هستند، از ذوب شدن این برف‌ها سفره‌های زیر زمینی منطقه فرمشکان کوار و خفر تغذیه می‌شوند که به خصوص در منطقه فرمشکان به برکت وجود این کوه شاهد چشمه‌های فراوان و پر آبی هستیم.

در تمام دره‌های زیبای این کوهستان چشمه‌های کوچک و بزرگی جریان دارد و در کنار فضای جنگلی این کوهستان حیات وحش بسیار زیبا و دل انگیزی به وجود آورده‌اند. تنها راه ماشینی این کوه از طرف میمند و در کنار روستای تنگه ریز می باشد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=297

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.