66
امام جمعه کوار:

عملى کردن حرف‌ها و وعده‌ها، کلید اصلى بازسازى اعتماد عمومى

  • کد خبر : 1666
  • 12 شهریور 1400 - 15:03
عملى کردن حرف‌ها و وعده‌ها، کلید اصلى بازسازى اعتماد عمومى
حجت الاسلام گشول: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای از تعبیر «آسیب‌دیدن اعتماد عمومى» سخن گفته‌اند و دولت را موظف به‌ترمیم این آسیب كرده‌اند. این یك هشدار جدى است.

به گزارش بهار کوار، حجت الاسلام مجید گشول دره سیبی در خطبه‌های این هفته نماز دشمن شکن جمعه شهرستان کوار تاکید کرد: اعتماد عمومى مهم‌ترین سرمایه نظام مردم‌سالارى دینى است و فرایند «حفظ، ترمیم و تقویت» آن وظیفه جدی و ضروری دولت جدید است.

گشول گفت: براى حل یک چالش ابتدا باید کمبودها و اشکالات منجر به‌آن‌را دید و قبول کرد. حل مشکل از مسیر شناخت علت ها با نگاه به‌نقطه‌ آرمانى حتماً شدنى است.

وی با بیان اینکه نزدیک‌شدن به‌مردم با حضور میدانى، رفتارى مهم براى بازسازى اعتماد است و مقدمه‌اى است براى تغییرات ملموس در زندگى مردم، گفت: بنابراین انتظار این است که امر پسندیده و ممدوح حضور در بین مردم به‌اقدامات اساسى و تحول‌آفرین که مبتنى برعقلانیت انقلابى است رقم بخورد.

امام جمعه شهرستان کوار بیان کرد: عملى کردن حرف‌ها و وعده‌ها هر چند راهى سخت و دشوار است، ولى «کلید اصلى بازسازى اعتماد عمومى» است، کتمان اشتباه و ندیدن واقعیت ها، آسیب بزرگی به‌رابطه‌ دولت و افکار عمومى مى‌زند.

وی نکته‌ مهم‌تر در این‌رابطه را سلوک شخصى مسؤولان دانست و گفت: مردم ناظران کم‌خطایى هستند. البته معناى این سخن این نیست که زندگى ساده و دور از تجمل مسؤولان بدون حل مشکلات مردم در معیشت و… معجزه مى‌کند.

امام جمعه کوار متذکر شد: دولت سیزدهم باید نماد عمل به‌وعده، صداقت گفتارى و رفتارى، شجاعت در پذیرش اشتباه، تحول در ساختار ادارى کشور، حضور مستمر و مؤثر در بین مردم و برنامه‌ریزى سنجیده و کارشناسى و اقدام انقلابى مبتنى بر عقلانیت انقلابى باشد.

وی تاکید کرد: دغدغه‌ها و توصیه های راهبردی رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه‌اى در اولین دیدار دولت سیزدهم‌ باید با دقت دنبال شود.

حجت الاسلام مجید گشول با بیان اینکه نظام سیاستگذارى فرهنگى ایران را سه گرفتارى همزمان دربرگرفته است، گفت: ناکارآمدى فرایند در حوزه‌ وضع و اجراى سیاست فرهنگى و رسانه‌اى، تهاجم سازمان‌یافته‌ فرهنگى دشمن، غفلت از ایده ها و نظریه های مبنایی و راهبردی براى حل‌وفصل مشکلات فرهنگى کشور مبتنى برآموزه‌هاى انقلابى‌ از جمله گرفتاری هایی هستند که ایران را برگرفته است.

خطیب نماز جمعه شهرستان کوار با اذعان بر اینکه این گرفتارى‌ها موجب افزایش شکاف‌ها و فاصله بین نسلى شده است، تصریح کرد: این گرفتاری ها در سطح کنش‌ها و زندگى روزمره باعث ظهور تحولات نگران‌کننده در سبک زندگى شده است.

وی افزود: همچنین در سطح منش، میل به‌ دنیا طلبى نسل جدید از سویى و گریز از مرکز و واگرایى نسل تحصیل‌کرده مایل به‌غرب از سوى دیگر؛ و در سطح بینش افزایش مناسک‌گرایى آیینى و توسعه‌ى روبناها (که در جایگاه خود، امرى درست و دقیق و افتخارآمیز است) بدون عمق‌بخشى نگرشى را به‌دنبال داشته است.

مجید گشول سه راه حل را چاره‌ کار دانست و گفت: بازسازى انقلابى ساختار فرهنگى کشور، بازسازى انقلابى مبتنى بر عقلانیت و حکمت‌ و سامان دادن حرکتى عمیق‌تر چاره این کار است.

امام جمعه کوار افزود: با به‌کارگیرى منابع انسانى تازه‌نفس و اقدامات راهبردی و تحول ساز باید فرهنگ انقلابی و اسلامی را توسعه داد.

گشول دره سیبی گفت: «عرصه‌ رسانه و فرهنگ، از یک طرف، یک دانشگاه بزرگى مى‌تواند باشد و هست و از طرفِ دیگر، یک آوردگاه صلاح و فساد است، آوردگاه حق و باطل است و عرصه‌ جنگ فرهنگى با کسانى است که فرهنگشان ایجاد فساد در دنیا است؛ با چنین دیدگاهى مى‌توان بازسازى فرهنگى – اجتماعى کشور را رقم زد.

وی تاکید کرد: دولت جدید برای تحول مدیریتی در کشور از نیروهای نخبه و متعهد به ویژه در شهرستان ها از جمله شهرستان کوار در سطوح مختلف استفاده کند.

حجت الاسلام گشول در خاتمه گفت: سیاست های موذیانه ایالات متحده و رژیم خبیث صهیونیستی در افغانستان، عراق، سوریه، فلسطین و لبنان شکست خورده و طرح پیشنهادی رژیم خبیث و نامشروع صهیونیستی” هزار ضربه چاقو به ایران” به خود آمریکا و صهیونیست ها بر خواهد گشت.

وی ابراز کرد: اقتدار سیاست خارجی ایران در اجلاس بغداد آغاز خوبی برای گسترش گفتمان مقاومت در جهان است.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=1666

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.