16

نماز جمعه؛ شبکه نورانی و استثنایی گسترده در بین امت اسلامی/ نمازگزاران آدینه اهانت به قرآن کریم را‌ محکوم کردند

  • کد خبر : 20719
  • 07 مرداد 1402 - 0:37
نماز جمعه؛ شبکه نورانی و استثنایی گسترده در بین امت اسلامی/ نمازگزاران آدینه اهانت به قرآن کریم را‌ محکوم کردند
امام جمعه شهرستان کوار گفت: نماز جمعه دارای ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی زیادی است، نمادی خوش ظرفیت با جایگاهی منحصر به فرد به مثابه سلسله الذهبی که امتداد شبکه الهی امام المسلمین در حوزه های مختلف راهبری جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، امام جمعه شهرستان کوار در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت شهادت امام حسین(ع) و یاران ایشان اظهار داشت: هفته پیش رو به عنوان هفته نمازجمعه نام نهاده شده است که این نام گذاری به مناسبت اقامه اولین نماز جمعه در تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت الله طالقانی می باشد.

وی با بیان اینکه ۱۰ عامل، امت اسلام را بر سایر امت ها برتری می دهد، گفت: نماز جمعه و عاشورا عامل برتری امت اسلامی بر سایر امت ها است و تلاقی این دو مناسبت و اشاره به ظهور موعود در برخی روایات در روز عاشورا نیز از الطاف الهی تقارن این دو مناسبت در سال جاری است.

نمازجمعه؛ نهادی خوش ظرفیت با جایگاهی منحصر به فرد به مثابه سلسله الذهب

حجت الاسلام‌ موسوی انور نماز جمعه را شبکه نورانی و استثنایی گسترده در بین امت اسلامی برشمرد و افزود: نمازجمعه دارای ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی زیادی است. نمادی خوش ظرفیت با جایگاهی منحصر به فرد به مثابه سلسله الذهبی که امتداد شبکه الهی امام المسلمین در حوزه های مختلف راهبری جامعه در عرصه خدمتگزاری به نظام و مردم بوده و دارای ۲ نوع توانمندی نرم است.

وی تعامل با بدنه اجرایی، مسئولان و مدیران منطقه را از توانمندی شکلی نماز جمعه برشمرد و عنوان کرد: از تریبون نماز جمعه مطالبات مردم از مسئولان خواسته و پیگیری می شود که این کمک شایانی به پیشرفت امور جامعه می کند.

خطیب جمعه کوار با بیان اینکه نوع دوم ارتباط، تعامل متنوع و متکثر امام جمعه با بدنه جامعه و قاطبه مردم است، بیان کرد: امام جمعه با تمام اقشار و صنوف مردم در ارتباط بوده و مشکلات آنان را به عینه احساس، لمس و پیگیری می کند.

وی نماز جمعه را از عبادات استینافی برشمرد و گفت: نماز جمعه از زمره عبادات پرفضیلتی است که در اصلاح فرد و جامعه موثر بوده و استیناف به معنای از نوع آغاز کردن است و به شهادت رساندن شهدای محراب نیز به علت تاثیرگذاری نماز جمعه در بطن اجتماع می باشد.

وی هم چنین وضعیت آب را در کشور بحرانی توصیف نمود و افزود: علاوه بر پیگیری و مطالبه ما و تلاش مسئولان، انتظار می رود مردم نیز در مصرف آب صرفه جویی نمایند، چرا که اتلاف آب از گناهان کبیره است.

حجت الاسلام سید عبدالرحمن موسوی انور از حضور پرشور مردم در تشییع شهید مدافع امنیت مهدی الله پور تقدیر نموده و از مردم ولایی کوار که در برنامه های غدیر و دهه اول محرم با شکوه شرکت نمودند، سپاس گزاری کرد.

شایان ذکر است نمازگزاران آدینه امروز، ضمن تکریم قرآن مجید این کتاب آسمانی را بر دست گرفته و با عزاداری و سینه زنی، اقدام دشمنان این‌کتاب معنوی و الهی مسلمانان را در هتک حرمت به ساحت مقدس صحیفه وحیانی محکوم نمودند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=20719

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.