19

نماز جمعه موجب حفظ نظام و جامعه دینی/ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر هدف قیام خونین عاشورا

  • کد خبر : 10112
  • 07 مرداد 1401 - 22:12
نماز جمعه موجب حفظ نظام و جامعه دینی/ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر هدف قیام خونین عاشورا
امام جمعه شهرستان کوار: نماز جمعه موجب حفظ نظام و حفظ جامعه دینی و رشد و بصیرت و گسترش ایمان و اخلاق است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، حجت‌الاسلام‌ مجید گشول در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با توجه به اهمیت نماز جمعه در آیات و روایات و سخن بزرگان دین، اظهار داشت: نماز جمعه موجب حفظ نظام و حفظ جامعه دینی و رشد و بصیرت و گسترش ایمان و اخلاق است.

وی افزود: نماز جمعه مایه امید دوستان و نومیدی دشمنان و زمینه ساز ظهور امام زمان است.

حجت الاسلام گشول در خطبه دوم ضمن تسلیت آغاز ماه محرم، بیان کرد: ابتدای ماه محرم مصادف است با آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر و امیدوارم که همگی عمل کننده به این فرضیه الهی باشیم.

امام جمعه شهرستان کوار هدف اصلی و مهم سیدالشهدا از قیام خونین عاشورا را امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دانست و گفت: همه هیئت‌های عزاداری، مداحان، سخنوران و مبلغان، هیئت گردان و همه عزیزانی که در ماه محرم به‌ویژه در دهه محرم برنامه‌های عزاداری برپا می‌کنند باید به این فریضه مهم الهی بیشتر توجه کنند.

گشول افزود: اگر ما سیه پوشی و عزاداری کنیم اما به هدف اباعبدالله توجه نکنیم و در برابر منکرات و آنچه که در جامعه می‌گذرد بی‌تفاوت باشیم در سمت‌وسوی اهداف سیدالشهداء حرکت نکرده‌ایم. ما باید به فلسفه اصلی قیام عاشورا توجه کنیم فلسفه اصلی قیام عاشورا مبارزه با ظلم و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بوده‌است.

وی ضمن گرامیداشت روز اهدای خون با بیان اینکه شهرستان کوار در زمینه اهدای خون و نذر خون در استان فارس و کشور درخشیده‌است، گفت: در روز اهدای خون در همین مکان برنامه اهدای خون اجرا خواهد شد. شهرستان کوار در استان فارس همواره در برنامه اهدای خون ممتاز بوده‌است. برخی از روستاها، بانوان و زنان جامعه شهرستان از نظر تعداد شرکت‌کنندگان در این برنامه رکورد کشوری هم زده‌اند. این امتیاز و این افتخار با حضور و پشتیبانی مردم حفظ خواهد شد.

حجت الاسلام گشول پس از مرور سخنان رهبر فرزانه انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور اظهار کرد: نماز جمعه بخاطر خصوصیاتی که دارد یک فریضه‌ی صددرصد استثنائی است. ما هیچ چیزی شبیه نماز جمعه نداریم. وقتی در عمق کار نمازجمعه وارد میشویم می‌بینیم با مجموع این خصوصیات، حتی استثنائی‌تر از حج است.

خطیب جمعه شهرستان کوار با اشاره به اینکه رهبری عزیز انقلاب به انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی تاکید داشتند، ادامه داد: امروز در سرتاسر کشور مجموعه‌های خودجوش و گمنام و کم‌هزینه‌ای و بی‌ادعایی که وجود دارد که کار فرهنگی می‌کنند، کار اجتماعی می‌کنند،‌ خدمات ارائه میدهند همه‌جای کشور هستند. بنده چون علاقه‌ی به این مجموعه‌ها دارم می‌بینم گاهی تماس می‌گیرند یک چیزی می‌گویند یک چیزی می‌خواهند می‌دانم الان سرتاسر کشور در همه‌ی شهرها تقریباً شهرهای بزرگ کوچک مجموعه‌های اینجوری وجود دارند، اینها را در شهر خودتان پیدا کنید، به آنها کمک کنید دست نوازش به سرشان بکشید.

وی بیان کرد: افتخار امامان جمعه این بوده که همواره در کنار گروه‌های جهادی حاضر بوده‌اند و آنان را امیدوار ساخته و به آنان روحیه داده‌اند و از آنان پشتیبانی کرده‌اند. جا دارد همه مردم و خیرین از این گروه‌های خودجوش جهادی حمایت کنند.

حجت الاسلام گشول در پایان خطبه ها با اشاره به سیل اخیر در شهرستان کوار عنوان کرد: اخیراً در کشور و در استان فارس حادثه سیل اتفاق افتاد و در شهرستان کوار در بعضی از روستاها بعضی از منازل دچار آب‌گرفتگی شدند.

خطیب جمعه شهرستان کوار ضمن تشکر از فرماندار و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان گفت: در چند روستا مخصوصا در روستای هورباف چندین خانه دچار آبگرفتگی شد که سیل زدگان اسکان یافتند. بحمدالله و با مدیریت ستاد مدیریت بحران و تلاش فرماندار محترم و اعضای ستاد مدیریت بحران مشکلات آب‌گرفتگی کاهش یافت. جا دارد همه مسئولین و مردم با هوشیاری و همیاری بیشتر سیلاب‌های احتمالی را مدیریت و کنترل کنند بسیج عمومی مردم و همکاری مسئولین در این زمینه بسیار گره‌گشا است.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=10112

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.