22

نمایشگاهی ضعیف با تبلیغاتی وسیع!

  • کد خبر : 20416
  • 31 تیر 1402 - 12:14
نمایشگاهی ضعیف با تبلیغاتی وسیع!
نمایشگاه کتابی با تبلیغ وسیع در شهرستان کوار برگزار شد که کتاب های پرفروش روز را نداشت.

اگر گذرتان به سطح شهر کوار افتاده باشد، متوجه تبلیغات گسترده نمایشگاه بزرگ کتاب که از سوی فرهنگی شورا و شهرداری محترم شهر در مدرسه عفاف برگزار گردیده، شده اید.

خارج از هر نقدی، نفس برگزاری نمایشگاه کتاب قطعا عملی بس نیکو و مروج فرهنگ کتاب خوانی خواهد بود.

اما وقتی دم از “بزرگ” میزنیم باید در عمل نیز این واژه را صرف کنیم! نمایشگاهی که خلاصه می‌شود به دو راهرو، حتی پرفروش‌ترین عناوین را نیز در بر ندارد! فضای بی روح این نمایشگاه و عدم وجود کتب غنی از دانش ها و معارف مذهبی و غیر مذهبی موید تضاد واقعیت با تبلیغات به غایت گسترده در سطح شهر می باشد!⁉️ اصلا این همه تبلیغ و بوق و کرنا تنها برای چند عنوان به ظاهر روانشناسی اما در باطن ناهمخوان با ارزش های اسلامی از سوی شورای شهر چه توجیه فرهنگی یا اقتصادی دارد؟

همه کتب این مجموعه گرانسنگ(!) شامل درصد بسیار زیادی کتاب برای موفق شدن در امور زندگی مادی و درصدی کودکان و چند عنوان ارزشی میباشد. همه این عناوین، در ترمینال ها و فرودگاه ها با تخفیف ارائه می شود و این کار بیش از ده سال است که در این مراکز پر تردد انجام می‌گردد. ⁉️آیا اثر این کتب موفقیت های کاذب در بین مردم زیاد بوده؟ آیا همه بیل گیتس و فلان و بهمان شده اند؟ پس ترویج این نوع از کتب پوچ گرایانه چه منفعتی دارد؟

این هزینه کرد برای دو راهرو پر از خالی چه منطقی دارد که عزیزان شورای شهر در ایام عزای سید و سالار شهیدان شهر را به رنگ تبلیغات “زرد” این نمایشگاه در آورده اند؟

یا عزیزان تبلیغ کننده واژه “بزرگ” را بد ترجمه می‌کنند یا ما نمیدانیم “بزرگ” چیست!

اگر بنا به ترویج کتابخوانی یا انجام امور فرهنگی از سوی مسئولین و ردیف بگیران از بودجه مملکت است، بهتر نبود به سیاه پوشی شهر در محرم بیشتر اهتمام می‌ورزیدند و با استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی به معرفی کتاب، ارائه کتاب با تخفیف در محل برگزاری مراسمات محرم، برگزاری مسابقات پرشور کتابخوانی و … می‌پرداختند؟ آیا در تصمیم گیری برای هزینه‌های شخصی خود نیز همینقدر غیر مسئولانه بر خورد می‌کنند؟

در نهایت علاوه بر تشکر از دغدغه مندی شورای شهر در بحث کتابخوانی این امید می‌رود که پس از درس گرفتن از برگزاری جشن های سراسر نور و مقدس اهل بیت(!) با حضور انواع سازهای موسیقی و نشر معارف شیعه در این مجالس از این نمایشگاه به اصطلاح بزرگ کتاب نیز درس بگیریم و برای آینده فرهنگی کوار بهتر تصمیم بگیریم.

ارسالی از مخاطب

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=20416

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. واقعا بهتر بود کتابهای مفیدی مثل فارسی و نگارش دبستان رو میاوردن. چون هنوز خیلی ها در املای کلماتی مثل “توجیه” اشکال دارن و مینویسن “توجیح”

قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.